طرز تهیه ویفر شکلاتی فوق العاده عالی در خانه

منبع: آرگا

1

1402/8/21

18:11


اگر از علاقه مندان به آشپزی هستید، می توانید در این بخش با نحوه پخت و طرز تهیه ویفر شکلاتی آشنا می شوید. این نوع شیرینی را با طعم عالی تجربه می کنید.

این ویفر شکلاتی طعم فوق العاده ای داشته و شما می توانید در این بخش با طرز تهیه ویفر شکلاتی آشنا شوید. این ویفر را می توانید در کنار قهوه و چای نیز سرو کنید. در ادامه با ترکیب های ویژه این ویفر آشنا می شوید

برای اینکه یک ویفر خوشمزه خانگی داشته باشید، می توانید در این بخش با نحوه تهیه پودینگ موز و کرم موز آشنا شوید. این نوع دسرها فوق العاده خوشمزه هستند.

طرز تهیه ویفر شکلاتی

مواد اولیه:

  • آرد سفید: ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر قند: ۳/۴ پیمانه
  • نمک: اندکی
  • روغن مایع: ۱ پیمانه
  • شکلات تخته ای: ۱۰۰ گرم
  • نام‌ میکادو: به میزان لازم

طرز تهیه ویفر شکلاتی:

برای داشتن این ویفرهای خانگی نیز باید ابتدا تابه ای را روی حرارت قرار دهید. آرد را درون تابه ای تفت داده و بعد از اینکه روی حرارت کمی تفت خورد و بوی خامی آن از بین رفت، مقداری پودر کاکائو، نمک، پودر قند، اضافه کرده و خوب تفت دهید.

روش تهیه ویفر شکلاتی

۴ قاشق غذاخوری نیز روغن به این ترکیب های روی حرارت اضافه کرده و مواد را مجدد هم بزنید. در صورتی که مایه و ملات بیسکوییت های شما سفت شده، می توانید به ان‌مقدار بیشتری روغن اضافه کنید. این مایه نباید زیادی سفت باشد و می توانید آن را کمی آبکی بردارید.

در صورت تمایل نیز می‌توانید از مقداری کره برای این ملات استفاده کنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری پودر نسکافه و پودر قهوه نیز در این ویفر خوشمزه استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه ویفر شکلاتی غلظت این مواد باید به میزانی باشد که روی سطح نان میکادو خوب و به راحتی پخش شود. یک نان روی سطح پهن‌ کرده و مقداری از مایه تهیه شده را روی آن پخش کنید. یک لایه دیگر نان میکادو قرار داده و مجدد یک لایه دیگر از مواد را روی آن بریزید. می توانید از مغزیجات پودر شده نیز درون آن بریزید.

این کار را تا چند لایه انجام دهید و تا میزانی که دوست دارید، میکادوی شما ضخیم باشد این کار را انجام دهید. یک جسم سنگین روی آن قرار داده و درون یخچال بگذارید تا مواد به خوبی چسبیده و منسجم شود. حالا می توانید آن را از یخچال خارج کرده و مقداری نیز شکلات آب شده و بن ماری شده را روی آن بریزید.

تهیه ویفر شکلاتی

خوب سطح آن را باز کرده و پخش کنید. مقداری نیز روی آن پودر پسته و پودر نارگیل ریخته و حالا می‌توانید به اندازه های دلخواه ویفرها را برش‌ زده و درون سینی دلخواه بچینید و سرو نمایید.

این‌ شیرینی طعم فوق العاده ای داشته و برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز می‌توانید این را تهیه کنید. این شیرینی خوشمزه را می توانید به عنوان یک منوی فروشگاهی هم داشته باشید. طعم فوق العاده آن شیرینی را می توانید در کنار یک چای قهوه نیز داشته باشید. این نوع ویفر را می توانید بعد از برش زدن درون شکلات رقیق شده ریخته و خوب بغلتانید تا تمام سطح آن آغشته شود. در این صورت یک ویفر شکلاتی خوشمزه ای دارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو