طرز تهیه کیک مارس با فیلینگ مخصوص (بهترین دستور) به روش کافی شاپی

منبع: جدول یاب

4

1402/9/5

12:24


کیک مارس یکی از خوشمزه ترین و بهترین کیک های کافی شاپی می باشد که شما می توانید با فیلینگ مخصوص کاراملی در خانه تهیه کنید و برای تولد و مهمانی ها یا حتی می توانید به متو کافه و رستوران خود اضافه کنید زیرا دستور تست شده می باشد و طعم کیک و بافت …

طرز تهیه کیک مارس

کیک مارس یکی از خوشمزه ترین و بهترین کیک های کافی شاپی می باشد که شما می توانید با فیلینگ مخصوص کاراملی در خانه تهیه کنید و برای تولد و مهمانی ها یا حتی می توانید به متو کافه و رستوران خود اضافه کنید زیرا دستور تست شده می باشد و طعم کیک و بافت آن عالی می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک مارس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک

تخم مرغ ۴ عدد
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
شکر ۱ پیمانه
آرد ۱ و ۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
آب ۱/۴ پیمانه
روغن ۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای فیلینگ

خامه قنادی ۲۵۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شکلات شیرین ۲۴۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ ق چای خوری
شیر ۱۴۰ گرم
کارامل ۹۰ گرم

طرز تهیه کیک مارس

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید برای تهیه کیک مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و به سه بار الک کنید تا سبک شود. سپس تخم مرغ و وانیل و شکر را با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین کار دورگیری کنید و زمانی که کرم رنگ شود و حجم آن دو برابر شد.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید ۲/۳ از مواد خشک را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد آب و روغن را اضافه کنید و باهم مواد را مخلوط کنید و در انتها باید مابقی مواد خشک را را اضافه کنید و با لیسک یا مفتول در یک جهت مواد را فولد کنید.

مرحله سوم: پخت کیک

یک قالب سایز ۲۲ یا ۲۳ را انتخاب کنید و مواد را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکویید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت صبر کنید تا خنک شود و بعد روی تخته کار قرار دهید و با کمک چاقو به دو برش مساوی تفسیم کنید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه فیلینگ

برای تهیه فیلینگ باید شیرد و پودر ژلاتین را داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید و بعد کارامل را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا ژلاتین و کارامل ذوب شود و زمانی که کارامل ذوب شد شکلات سکه ای اراضافه کنید و دقت کنید اصلا شکلات نباید بجوشد و زمانی که حل شد از روی حرارت بردارید سپس خامه قنادی که داخل دمای محیط گذاشتید و ذوب شده است را با همزن بزنید تا فرم بگیرد و بعد حامه صبحانه را اضافه کنید و در یک جهت مواد را اضافه کنید و هم بزنید در انتها مواد شکلاتی تهیه شده را اضافه کنید و با همزن بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله پنجم: تهیه کیک موس

حالا باید فیلینگ تهیه شده را داخل کیک قرار دهید. کیک را داخل همان قالب پخته شده را رینگ قرار دهید و روی آن را با کمی شیرکاکائو خیس کنید و از مواد موس که داخل قیف ریخیتید بریزید و کمی سس کاراملی بریزید و بعد لایه بعدی کیک را قرار دهد و دوبار یک لایه مواد موس یا فیلینگ قرار دهید و برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و بعد با کمک چاقو دور تا دور کیک آزاد کنید و به دلخواه با کارامل شکلات تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک مارس

  1. کیک را زیاد خیس نکنید.
  2. اگر رینگ ندارید یک پلاستیک بردارید و داخل همان قالبی که کیک را پختید قرار دهید و لایه ها را قرار دهید.
  3. اگر شکلات شیرین ندارید از ترکیب شکلات سفید و تلخ استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو