طرز تهیه تارت سیب و دارچین فرانسوی با خمیر مخصوص به روش قنادی

منبع: جدول یاب

3

1402/9/11

13:02


تارت سیب و دارچین بی شک یکی از خوشمزه ترین تارت ها در دنیا می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای مهمانی ها و دورهمی گزینه خوبی می باشد. این تارت خوشمزه از خمیر فونسه یا خمیر مخصوص تارت تهیه می شود که پایه این خمیر از کره است و سرد …

طرز تهیه تارت سیب

تارت سیب و دارچین بی شک یکی از خوشمزه ترین تارت ها در دنیا می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای مهمانی ها و دورهمی گزینه خوبی می باشد. این تارت خوشمزه از خمیر فونسه یا خمیر مخصوص تارت تهیه می شود که پایه این خمیر از کره است و سرد بودن مواد یکی مهم ترین نکات تهیه این تارت خوشمزه می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه تارت سیب و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای خمیر

آرد سفید ۳ لیوان
شکر ۲ ق غذا خوری
نمک نوک ق چای خوری
کره ۱۰۰ گرم
شیر سرد ۱/۳ لیوان
وانیل ۱/۲ ق مربا خوری

مواد لازم برای مواد میانی تارت

سیب ۴ عدد
نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری سر خالی
شکر ۳ ق غذا خوری
پودر دارچین ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه تارت سیب و دارچین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید آرد را الک کنید، کره حتما باید سرد یخچالی باشد پس قبل از شروع کار در یخچال یا فریزر قرار دهید تا سفت باش.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

نمک و شکر و کره ی سرد شده را به آرد اضافه کنید و داخل غذاساز یا با چنگال خوب مخلوط کنید بعد کم،کم شیر سرد رو اضافه کنید شیر را تا جای اضافه کنید که خمیر جمع شود بسته به نوع آرد ممکن است کمی کمتر یا بیشتر شیر بخواهد پس شیر را کم کم اضافه کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

مهم ترین نکته در خمیر به روغن ننداختن کره در حین کاره کره باید انقدر سرد باشد  که در طول درست کردن خمیر، بافتش سفت باشد و بعد خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید یه قسمت خمیر یکم بیشتر باشد. در کیسه نایلونی بگذارید خمیری که بیشتر هست یکم باز کنید صاف کنید به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: تهیه مواد میانی

سیب ها را پوست بگیرید با رنده درشت رنده کنید شکر،نشاسته، کره و پودر دارچین را به سیب ها اضافه کنید مخلوط کنید روی حرارت ملایم قرار بدید پخته شود و آب اضافه کشیده شود و زمانی که غلیظ شد از روی حرارت بردارید تا سرد شود.

مرحله پنجم: تهیه تارت سیب و دارچین

خمیر را بعد یه ساعت از یخچال در بیاورید خمیر که باز شده را به اندازه ی قالب با وردنه باز کنید ضخامت خمیر حدود ۳ میلی متر کافی می باشد تا خوب پخته بشه خمیر باز شده را به قالب بی اندازید. حالا با انگشت خمیر پای را به طرف کف و دیواره های قالب فشار بدید تا شکل قالب را به خود بگیرد اضافه ی خمیر رو از کناره ها بگیرید و کف خمیر را با چنگال سوراخ کنید و مواد میانی را در قالب ریخته و با لیسک صاف کنید. نصف خمیر رو با رنده درشت رنده کنید روی همه جای سیب بریزید پای آماده شده را به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده‌ است قرار بدید تا جای که روی آن یکم طلایی شود.

فوت و فن های دستور پخت تارت سیب و دارچین

  1. می توانید اضافه خمیر را بجای رنده کرده برش بزنید و روی تارت قرار دهید یا قالب بزنید.
  2. اگر خمیر را با غذاساز تهیه می کنید نیازی به استراحت نیست.
  3. اگر غذاساز ندارید می توانید خمیر را با نوک انگشت جمع کنید.
  4. قالب نیازی به چرب کردن نیست چون بیس کار با کره است و به راحتی جدا می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو