طرز تهیه کیک نارنگی خوشمزه با پف زیاد و سس نارنگی مرحله به مرحله

منبع: جدول یاب

1

1402/9/15

13:19


کیک نارنگی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید در فصل پاییز و زمستان با نارنگی این کیک عالی و خوش بافت را در خانه تهیه کنید. شما می توانید کیک نارنگی را در قالب های ساده یا طرح دار تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک نارنگی …

طرز تهیه کیک نارنگی

کیک نارنگی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید در فصل پاییز و زمستان با نارنگی این کیک عالی و خوش بافت را در خانه تهیه کنید. شما می توانید کیک نارنگی را در قالب های ساده یا طرح دار تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک نارنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
پوره نارنگی ۱ پیمانه
روغن مایع ۲/۳ پیمانه
بکینگ پودر ۲ ق چای خوری
وانیل ۱/۸ ق چای خوری
رنده پوست نارنگی ۱/۴ ق چای خوری
نمک ۱ پنس

طرز تهیه کیک نارنگی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را دمای محیط قرار دهید و به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود. آرد و نمک و بکینگ پودر را سه بار الک کنید. قالب دلخواه را با کره چرب و آنرا آردپاشی کنید و آرد اضافه را بتکانید.

مرحله دوم: آماده سازی نارنگی

ابتدا پوست یکی از نارنگی ها را به رنده بکشید تا به اندازه ۱/۴ ق چ پوست رنده شده داشته باشید، سپس نارنگی ها را پوست گرفته و هسته آنها را خارج کنید و با میکسر یا بلندر آنها را پوره کنید و از یک صافی رد کنید تا پوست های درشت جدا شوند و پوره نارنگی یکدستی داشته باشید. به ۳ تا ۴ نارنگی شیرین متوسط نیاز است.

مرحله سوم: هم زدن مواد

تخم مرغ و وانیل و رنده پوست نارنگی و شکر را حدود ۵ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود، سپس پوره نارنگی و روغن مایع را اضافه کرده و ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن بزنید. مواد خشک را اضافه و با لیسک مخلوط کنید یا در حد ۱۵ ثانیه با دور کند همزن بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک نارنگی

مایه را در قالب ریخته و برای ۴۵ تا ۵۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا بپزد. بعد از خنک شدن از قالب خارج کرده و تزیین و سرو کنید. اگر فر ندارید می توانید مواد را در قابلمه بریزید و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک نارنگی

  1. ترجیحا کیک های میوه ای را در قالب شیفون (میان تهی) بپزید.
  2. می توانید کیک را در تابه دوطرفه یا در فر دستساز روی اجاق گاز بپزید.
  3. برای تزیین کمی ژله بریلو ساده را با آب نارنگی و یک قطره رنگ خوراکی نارنجی مخلوط کردم و روی کیک ریختم و با برش های نارنگی سرو کردم.
  4. برای سس نارنگی می توانید ۱ ق غ نشاسته ذرت را با نصف پیمانه آب نارنگی و ۲ ق غ شکر یا عسل مخلوط کنید و روی حرارت هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد و بعد از خنک شدن روی کیک بریزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو