بیوگرافی المیرا دهقانی | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

بیوگرافی المیرا دهقانی | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او


منبع: پلازا

2

1402/9/16

11:58


بیوگرافی المیرا دهقانی | از زندگی شخصی تا مرور زندگی‌ حرفه‌ای او

المیرا دهقانی یکی از هنرپیشگان زن ایرانی است که تا کنون فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است و در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی المیرا دهقانی برویم.

المیرا دهقانی، بازیگری است که در عرصه تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران فعالیت می‌کند. او به واسطه بازی در سریال “لحظه گرگ و میش” به شهرت رسید. المیرا در شهر شیراز به دنیا آمد و پدرش اهل اصفهان و مادرش اهل شیراز است. نام خانوادگی کامل او “دهقانی دولت‌آبادی” است. المیرا از سن ۱۸ سالگی زیر نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز فعالیت تئاتری خود را آغاز کرد و بعد از اخذ فوق لیسانس، به تهران رفت. در تهران، او با کارگاه بازیگری محمد معتمدی همکاری کرد و فعالیت تئاتری خود را ادامه داد. در ادامه با بررسی زندگی نامه المیرا دهقانی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی المیرا دهقانی

اطلاعات شخصی المیرا دهقانی

نام و نام خانوادگی: المیرا دهقانی
تاریخ تولد: ۵ شهریور ۱۳۷۰
محل تولد: شیراز
سن المیرا دهقانی: 32 سال
قد المیرا دهقانی: 167 سانتی متر
وضعیت المیرا دهقانی: مجرد
صفحه اینستاگرام المیرا دهقانی: elmiiradahghani

بیوگرافی المیرا دهقانی

بیوگرافی المیرا دهقانی

در این بخش به زندگی نامه المیرا دهقانی می‌پردازیم که تا الان با او آشنا شده‌ایم. اکنون زندگی خصوصی المیرا دهقانی را بررسی می‌کنیم.

وی سه خواهر بزرگتر از خود دارد و یکی از خواهرانش در ایتالیا زندگی می‌کند. خانم دهقانی در حال حاضر قصد ازدواج ندارد و تمرکز اصلی‌اش بر روی درس و کار است. برای او، پیشرفت در هنرپیشگی و رشد در این زمینه اولویت اصلی زندگی در نظر گرفته شده است. این نکته نشان می‌دهد که آن دسته از کسانی که به دنبال عکس همسر المیرا دهقانی هستند باید از این جستوجوی خود دست بردارند و پیگیر نقش‌های متفاوت آینده‌ی او در دنیای بازیگری شوند.

زندگی شغلی المیرا دهقانی

زندگی شغلی المیرا دهقانی

ورود دهقانی به عرصه بازیگری به صورت تصادفی بود. همانطور که گفته شد، او در سال 1388 آموزش بازیگری را زیر نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز شروع کرد. در سال 1390 پس از 2 سال تمرین، برای اولین بار در تئاتر “زمین آبی‌است مثل پرتقال” به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی نقش‌آفرینی کرد. سپس با کارگردانان مختلفی نظیر سیامک کمالی سروستانی، محمد یعقوبی، امیررضا کوهستانی، میترا مؤمنی، رضا ثروتی و همایون غنی‌زاده در تئاترهای مختلف در تهران و شیراز به ایفای نقش پرداخت. در سال 1392 با اجرای نمایش “پرتره ناتمام از کلاغ سفید” به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین‌المللی دانشکده هنر، موفق به دریافت بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین در کشور استونی شد و یک دوره بازیگری “از تمرین تا اجرا” را در تالین پیش گرفت. او همچنین در نمایش “نیمه تاریک ماه” به کارگردانی داوود بنی اردلان به صحنه رفته است.

المیرا دهقانی همنچنین در آثار تلویزیونی نظیر “همه‌چیز آنجاست”، “سایه‌بان”، “پرستاران”، “هشت و نیم دقیقه”، “لحظه گرگ و میش” و “پس از آزادی” بازی کرده است. او با بازی در فیلم‌های سینمایی “فصل ماهی سفید” و “سیاه‌باز” توانست خود را به یک چهره‌ی سینمایی جذاب تبدیل کند.

فیلم های المیرا دهقانی

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۹سیاه بازحمید همتی
۱۳۹۷فصل ماهی سفیدقربان نجفی

سریال های المیرا دهقانی

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۹آقا مرتضیسید ابوالفضل سنگ سفیدی
۱۳۹۸بعد از آزادیمحمدعلی باشه‌آهنگر
۱۳۹۷لحظه گرگ و میشهمایون اسعدیان
۱۳۹۶سایه بانجمشید محمودی و نوید محمودی
۱۳۹۶پرستارانشهرام شاه حسینی
۱۳۹۵هشت و نیم دقیقهشهرام شاه حسینی
۱۳۹۳همه‌چیز آنجاستشهرام شاه حسینی
۱۴۰۰خسوفمازیار میری – نماوا
۱۴۰۰حرفه‌ایمصطفی تقی‌زاده – نماوا

تئاترهای المیرا دهقانی

سالنام تئاترکارگردان
15 آبان 1402قصه ترانه‌های ماندگارسید جلال‌الدین دری
15 دی 1398نیمه تاریک ماهداوود بنی اردلان
10 آذر 1395نمایش فهرستگروه تئاتر مکث
25 بهمن 1393نمایش نمایشنامه‌خوانی EQUUSپیتر شفر

جوایز و افتخارات المیرا دهقانی

جوایز و افتخارات المیرا دهقانی

متاسفانه این بازیگر زیبا و با استعداد تا کنون موفق به دریافت جایزه نشده است.

حواشی المیرا دهقانی

حواشی المیرا دهقانی

برخی از طرفداران این خانم بازیگر با نشانه‌هایی که در صفحه‌ی اینستاگرام وی دیده‌اند خاطر نشان کردند که خانم دهقانی در سن 31 سالگی از ازدواج خود خبر داد. آن‌ها می‌گویند که او در 6 آبان 1401 با نشر یک عکس با زیر نویس: “شیرینی این روزا” کنار آن یک قلب قرمز هم گذاشته بود. همین مسئله حاشیه ازدواج وی را در میان طرفداران المیرا دهقانی به جریان انداخت که هنوز هیچ واکنشی از سمت او مشاهده نشده است.

حقایق پنهان المیرا دهقانی

حقایق پنهان المیرا دهقانی

در ادامه بیوگرافی المیرا دهقانی بر علایق و حقایقی درباره این بازیگر پی می‌بریم.

المیرا دهقانی، در حال حاضر علاوه بر بازیگری، در زمینه نوازندگی سازهای بادی نیز فعالیت می‌کند. پدرش در ابتدا بسیار مخالف بود و دوست داشت که او دندانپزشک شود. حتی یک اتاق مجهز برای مطب برای او آماده کرده بود، اما در نهایت بیشتر به حرفه‌ی بازیگری پرداخت.

یکی از تأثیرات مثبت تئاتر در زندگی او، ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب‌ها است. این نکته باعث شد که خواندن را جزء برنامه روزانه‌اش قرار دهد. او به دنبال کتاب‌های هنری، روانشناسی، فلسفی و کتاب‌های تخصصی سینما است و اعتقاد دارد که هر کدام از این‌ها می‌توانند به او به عنوان یک بازیگر مفید کمک کنند.

فیلم‌هایی مانند “آگراندیسمان” به کارگردانی آنتونیونی و “بازی‌های مسخره” نسخه اولش اثر مایکل هانکه بر روحیه او تاثیر زیادی گذاشته‌اند. با توجه به علاقه شدید پدرش به فوتبال، او هم علاقه داشت که ورزش کند. در کودکی با بچه‌های خیابان در کوچه فوتبال بازی می‌کرد. با گذر زمان، او به سمت اسکیت، دو میدانی و والیبال گرایش پیدا کرد و همچنان ورزش را حدی دنبال می‌کند.

اکنون برای او، محبوبیت در بین مردم مهم است و او می‌خواهد فقط به خاطر بازی خوبش در سینما شناخته شود. معتقد است که مردم بسیار باهوش هستند و هنرمندان و بازیگران واقعی را دوست دارند. همه منتظر هستند تا ببینند.

جالب است بدانید که المیرا دهقانی از سوی برندهای مطرح برای مدلینگ هم پیشنهاداتی داشته ولی قبول نکرده است. او این کار را برای بازیگری تئاتر مضر می‌داند.

آلبوم عکس های المیرا دهقانی

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی المیرا دهقانی از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت او را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. دهقانی بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو