طرز تهیه کیک کشمش و گردو خوشمزه و پف دار بدون شیر با ماست

منبع: جدول یاب

2

1402/9/16

13:07


کیک کشمش و گردو یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید داخل قالب لوف یا گرد ساده تهیه کنید و برای عصرانه یا مهمانی ها خود تهیه کنید. این کیک بافت بسیار خوبی دارد و از ماست بجای شیر در آن استفاده شده است و اگر تمام نکات رعایت …

طرز تهیه کیک کشمش و گردو

کیک کشمش و گردو یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید داخل قالب لوف یا گرد ساده تهیه کنید و برای عصرانه یا مهمانی ها خود تهیه کنید. این کیک بافت بسیار خوبی دارد و از ماست بجای شیر در آن استفاده شده است و اگر تمام نکات رعایت کنید یک کیک خانگی فوق العاده خوشمزه و پنبه ی خواهید داشت. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک کشمش و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ درشت ۴ عدد
آرد ۲ لیوان
روغن مایع یک لیوان ۲ بند انگشت کم
شکر ۱ لیوان
ماست پرچرب یا خامه ای ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
وانیل ۱ ق چای خوری
گردو ریز خرد شده نصف لیوان
کشمش نصف لیوان

طرز تهیه کیک کشمش و گردو

مرحله اول: آماده سازی

قالب مورد نظر را کاغذ روغنی بندازید دیوار هاش رو چرب کنید (اگه کاغذ روغنی ندارید با روغن همه جاش رو چرب کنید آرد پاشی کنید.) همه مواد را به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید و بهتر است نیم ساعت قبل از شروع کار همه مواد را در دمای محیط قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم‌مرغ و شکر و وانیل را با همزن خوب بزنید تا حجم بگیرد و کاملا کرم رنگ و کشدار بشه حدود سه یا چهار دقیقه کافی است و حتما بین کار دورگیری کنید تا مواد به خوبی هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

بعد ماست و روغن را اضافه کنید هم بزنید تا کامل مخلوط شود، بعد آرد و بیکینگ پودر رو الک کنید و کم کم اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید. کمی از مواد را در قالب بریزید. کشمش ها را کمی خیس کنید در آبکش بریزید. بعد یک قاشق آرد به کشمش ها اضافه کنید تا در مواد کیک ته نشین نشود و نسوزد.

مرحله چهارم: پخت کیک کشمش و گردو

بعد کشمش و گردو را با هم مخلوط کنید به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید بعد روی بقیه مواد در قالب بریزید. سه بار به سطح بکوبید و بعد در فر ۱۷۰ درجه به مدت ۴٠ تا ۴۵ دقیقه طبقه وسط قرار دهید و در انتها با خلال چوبی از مرکز کیک تست کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید و گریل را روشن کنید تا سطح کیک نیز طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک کشمش و گردو

  1. می توانید در فر برقی یا توستر نیز این کیک را با دمای ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. مقدار کشمش و گردو را می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید.
  3. ماست نباید شل و ترش باشد.
  4. از آرد سفید قنادی بهتر است استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو