صادق بوقی کیست؟ متن آهنگ پیرمرد رشتی که محبوب شد

منبع: روزیاتو

2

1402/9/22

23:20


صادق بوقی کیست؟ متن آهنگ پیرمرد رشتی که محبوب شد

صادق بوقی کیست؟ متن آهنگ پیرمرد رشتی که محبوب شد

پس از انتشار ویدئویی از رقص یک پیرمرد رشتی معروف به صادق بوقی در بازار ماهی فروشان رشت و همینطور انتشار خبر دستگیری وی که بعداً تکذیب شد، صادق بوقی و آوازخوانی وی در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

صادق بوقی کیست؟

به گزارش تابناک، صادق بنا متجدد ملقب به صادق بوقی متولد سال ۱۳۳۲ در رشت است. وی در گذشته سالها به عنوان بوقچی، لیدر و تبلیغاتچی کنار در کنار تیم های فوتبال شمالی فعالیت می کرد و به همین دلیل به او لقب صادق بوقی داده‌‎اند. او پس از بازنشستگی به شغل ماهی فروشی مشغول شد. هم اکنون هم تاکسی دارد و البته در اوقات بیکاری سری به دوستان ماهی فروش خود در بازار رشت می‌زند.

صادق بوقی از سال ۱۳۹۹ شروع به رقصیدن و آوازخوانی در بازار رشت کرد. ویدیوهای رقص و آوازخوانی او در فضای مجازی منتشر شد و به شهرت او افزود.

وی در مصاحبه ای اظهار داشت: من فقط شادی مردم را می‌خواهم و تلاش می‌کنم روحیه آنان عوض شود. ۵۰ سال برای فوتبال بوق زدم اگر عمری باقی بماند ۱۰ سال هم برای ایران می‌زنم، چون من یک ایرانی واقعی هستم.

متن شعر آهنگ صادق بوقی

به هوای روخانه آبه میان (به هوای آب رودخانه)

آبه سر غوطه بزه باکه میان (کنار آب، غوطه زد در یک باک حلبی)

ائو، ائو، ائو ائو

یه روزی تنگه غروبه آسمان (روزی نزدیک غروب آسمان)

بزه‌مه تی خالا گوشا با تیرکمان (با تیرکمان به لاله گوشت زدم)

ائو, ائو، ائو ائو

ای روزم کی او یزیده کافر (روزی هم که آن یزید کافر)

بوشویا انزلی میان با خاور (رفت به انزلی با ماشین خاور)

ائو, ائو، ائو ائو

اگه گیدی رشتی‌یم (اگر میگن رشتی‌یم)

خیلی هم مشتی‌یم

تاکسی برگشتی‌یم

ائو, ائو، ائو ائو

هلهله کُن (هلهله و شادی کن)

هوی هوی

ولوله کن

هوی هوی

زلزله کن

هوی هوی

مرا ولاکُن (منو ول کن)

هوی هوی

ماجرای دستگیری صادق بوقی چیست؟

صادق بوقی که چهره ای اینستاگرامی است، ویدیوهایی کوتاه از ترانه خوانی و رقص خود را در بازار رشت به همراه عده ای از کسبه و رهگذران منتشر می کرد. به گزارش ایسنا در هفته های اخیر ویدیویی از رقص صادق بوقی در بازار ماهی فروشان گیلان به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شد. پس از انتشار این ویدیو، صفحه اینستاگرام منتسب به این فرد از دسترس خارج گشت و خبر بازداشت ۱۲ نفر از گردانندگان صفحات اینستاگرامی، اخطاریه پلمب چهار واحد صنفی و مسدود کردن صفحه صادق بوقی به دلیل تولید محتوای مجرمانه در اینستاگرام اعلام شد. اما چند روز بعد، پس از باز شدن مجدد صفحه اینستاگرام صادق بوقی، او در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس درباره ی خبر دستگیری و کتک خوردنش را تکذیب کرد.

نکته جالب توجه اینکه در کمتر از دو ساعت از بازگشت مجدد صفحه اینستاگرام او بیش از ۴۰ هزار نفر به فالوران یا دنبال کننده های او اضافه شد.

صفحه اینستاگرام صادق بوقی ساعت ۱۴

صحبت های صادق بوقی درباره صفحه اینستاگرامش و تکذیب خبر دستگیریش

 صفحه اینستاگرام صادق بوقی ساعت ۱۹:۳۰

صحبت های صادق بوقی درباره صفحه اینستاگرامش و تکذیب خبر دستگیریش

تکذیب خبر دستگیری صادق بوقی از سوی پلیس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان گیلان اعلام کرد: در پی انتشار ‌ ویدیوی فردی به‌هویت معلوم در شهر رشت و اخبار غیرواقعی در خصوص دستگیری ایشان و پلمب برخی مغازه‌ها؛ با بررسی به‌عمل‌آمده مشخص شد چنین موضوعی صحت نداشته و صِرفاً در چارچوب قانون به افراد هنجارشکنی که به‌صورت مختلط اقدام به تولید محتوای خارج از عرف و انتشار در فضای مجازی نموده بودند تذکر داده شد.

همچنین توسط فرمانده انتظامی استان بازشدن برخی صفحات فضای مجازی مرتبط با موضوع از مقام محترم قضایی درخواست شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو