جیسون موموآ

Zarin

در هفته ای که گذشت جیسون موموآ که اصالتاً بچه هاوایی است، پیامی منتشر کرد و گفت که علی الحساب نمی تواند در دنباله فیلم « آکوامن » حضور پیدا کند چراکه می خواهد  با کسانی که قرار است طبیعت هاوایی را با نصب یک تلسکوپ 30 متری برهم بزنند مبارزه کند.

البته ما اینجا معتقدیم که جیسون موموآ هم دلش خوش هست... همه اش یک تلسکوپ علمی 30 متری هست که میخوان یه جایی بکارن اون بالا مالاها رو نگاه کنن ببینن چه سر و صدای الکی به پا کردن! باید یک دعوتنامه شکیل برای استاد بفرستیم که بیاد ایران و یه سر به مناطق شمالی کشور بزنه ببینه این عزیزان " زامبی طبیعت " چطوری دارن جنگل خواری میکنن و از دل زمین بیرون میان! والا اگه خود جورج رومرو فقید هم در قید حیات بود، وقتی این زامبی های جنگلی ما رو می دید که دارن زمین خواری میکنن سوژه دستش میومد و دوباره یک فیلمی می ساخت به اسم « روز و شب جنگل خواران زنده » که می تونستیم بفرستیمش اسکار!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « مسئولیت اجتماعی سلبریتی جماعت » می نامیم، لوح زرینی را به جیسون خان تقدیم می کنیم می داند در قبال اجتماع و سرزمینش مسئولیت اجتماعی دارد و تلاش می کند که از محیط زیست در این شرایط بحرانی حفاظت کند، به جای آنکه در ماشین بنشیند و بگوید که آسانسور آپارتمانش خیلی بد هست و ملت نیایید در این ساختمان خانه بخرید که وضع خرابه!

شانون لی کوئینتین تارانتینو برد پیت

 

68466

آقا این قضیه خدا بیامرز بروس لی دیگه  داره خیلی کِش پیدا میکنه! ماجرا رو که یادتون هست. دخترِ مرحوم مصاحبه ای انجام داد و گفت که چرا پدرم رو در فیلم « روزی روزگاری در هالیوود » کتک زدید و نشون دادید که از یه شخصیت خیالی میبازه؟! بعدش تارانتینو اومد و پاسخ داد که به نظرش بروس لی شخصیت مغرور و متکبری بود و البته که او از یک شخصیت خیالی باخته پس چیزی نیست که باعث ناراحتی بشه! اما دختر بروس که آتیشش تند تر از این حرفهاست، در پاسخ به اظهار نظر تارانتینو گفته : « اوی یارو، خفه شو! »

دختر مرحوم ظاهراً اعصاب درست و درمانی نداره و تحت هیچ شرایطی نمی پذیره که مثلاً پدرش در یک فیلم حتی از شخصیت خیالی مانند ترمیناتور شکست بخوره. این وسط برد پیت هم دیده تنور داغه و خودش هم یه طرف قضیه هست که مرحوم رو در فیلم کتک میزنه، وارد معرکه شده و گفته : « آقا، خانم، خدا رو خوش میاد اینجوری افتادید به جان هم؟ من توی فیلم یکی دو تا لگد ول کردم به سمت مرحوم و بعدش سکانس تموم میشه و نشون نمیده کی برنده شده! پس هیچکس برنده نشده! » یعنی روشی که بزرگوار اومد ماست مالی کنه و میانه رو بگیره رو قربون!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « Ghooda…Extended Edition » می نامیم، تمشک زرینی را به دو طرف قضیه تقدیم می کنیم که هردوشون دارن زیاده روی میکنن و ول کن ماجرا هم نیستند. دخترِ بروس لی که معتقده پدرش اگه آنفولانزا هم گرفته بود و بینی اش هم مسدود شده بود و چشمانش هم داغ از مریضی، بازم کسی نمیتونست یه جفتک هم بهش بزنه و تارانتینو هم معتقده که خدا بیامرز مغرور و یکدنده بوده و احتمالاً در فیلم میخواسته شاخش رو بشکنه! حالا اونا رو ول کنید، ماست مالی برد پیت رو فقط بچسبید!

متری شیش و نیم

 

68466

در هفته ای که گذشت یک مورد سی دی خیابانی داشتیم که مدتی بود خبری ازشون نبود و ما هم کم کم داشتیم فراموشش می کردیم. اینبار قربانی فیلم « متری شیش و نیم » بود که در وضعیت اکران ناگهان سی دی غیرقانونی آن در خیابان ها و سایت های اینترنتی برای دریافت در اختیار ملت قرار گرفت و ما موندیم که فیلم چطوری در هنگام اکران یک نسخه ازش به بیرون درز کرده؛ آن هم نسخه ای که برای بازبینی ظاهراً در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته بوده و معلوم نیست چطوری سر از قاچاق درآورده!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « فیلم دزدی » می نامیم، تمشک زرینی را به افرادی که در این اتفاق دخیل بودن تقدیم می کنیم و معتقدیم که این مسئله باعث از دست رفتن سرمایه های سازندگان می شود و در نهایت دودش به چشم سینمای ایران خواهد رفت چراکه خیلی از تهیه کنندگان بعدی با دیدن این وضعیت تصمیم می گیرند فرار کنند و به جای سرمایه گذاری در سینما می روند سفره خانه باز می کنند که یکدفعه ای سرمایه به باد نره! نکنید آقایان، قاچاق نکنید چه کاریه خب اگه می خواهید نگاه کنید بروید نگاه کنید و هزینه اش را هم پرداخت کنید و اگر هم معتقدید که فیلم دوزار نمی ارزد و کلا سینمای ایران اینجوری و اونجوریه، خب نگاه نکنید دیگه!

در جستجوی فریده اسکار

68466

آقا یه تمشک دقیقه آخری هم تا قبل از ارسال این مطلب به دست ما رسید که گفتیم حیفه بزاریم هفته بعد در این ستون منتشرش کنیم.

والا ما برای خودمون در حال آماده شدن برای خواب بودیم و مسواک مون رو هم زده بودیم و داشتیم شب بخیر مون رو هم می گفتیم که یکدفعه خبر رسید که عزیزان نصفه شبی نماینده ایران برای حضور در اسکار 2020 را اعلام کرده اند! والا سابقه نداشته که ما نصفه شبی نماینده انتخاب کنیم! حالا بهرحال، ما آمدیم ببینیم که چه خبره و دیدیم که مستند « در جستجوی فریده » را به عنوان نماینده سینمای ایران برگزیده اند! والا ما بچه های مووی مگ رو که خواب بودن نصفه شبی بلند کردیم و بعد از میزبانی از توهین هایشان، گفتیم که این فیلم رو به عنوان نماینده انتخاب کردن و به نظرتون شانسی داره یا نه؟ بعدش هرجور که حساب کردیم دیدیم که شانس موفقیت این مستند در اسکار حتی از صفر هم میتونه کمتر باشه (!) این وسط  یک خبر دیگری آمد و آن اینکه اعضاء سر فیلم « متری شیش و نیم » و « قصر شیرین » نشستن صحبت کردن. یه سری گفتن : « داداش! « متری شیش و نیم » رو بفرستیم اسکار بقیه فیلمها رو زخمی می کنه! » و اون یکی ها اومدن گفتن : « نه آقا اگه قراره فیلمی بره، « قصر شیرین » میره و همینی که هست! » و این وسط به تفاهم نرسیدن و در نهایت اومدن گفتن : « جفتتون... نه « متری شیش و نیم » جایی میره و نه « قصر شیرین » اصلاً « در جستجوی فریده » رو می  فرستیم اسکار که نه سیخ بسوزه و نه کباب و همه راضی باشن... صلوات بفرستید و ختم جلسه! »

اینجوری بود که نماینده ایران در اسکار امسال که نصفه شبی و زودتر از موعد مقرر انتخاب شد، به رقابت خواهد رفت. بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه : « نه شیش و نیم و نه شیرین، فقط فریده! » می نامیم، تمشک زرینی را به عزیزان مسئول تقدیم می کنیم که نماینده ای را برای اسکار انتخاب کرده اند که موفقیت بین المللی نداشته و معلوم نیست معیار انتخاب شان چه بوده. یاد اون سالی بخیر که  فیلمی رو به اسکار فرستادن که تو ایران هیچکس تا الان هم اون رو ندیده و اکران هم نشد و اصلاً معلوم نیست چی شد!  

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های " لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر"  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید