کلینیک درد چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

کلینیک درد چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟


منبع: روزیاتو

126

1398/8/11

16:43


کلینیک درد

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به طور معمول، یک کلینیک درد بیمارستان مریم محلی‌ست که پزشکان راه حل‌های درمان درد را ارائه می‌دهند. این مرکز، امکانات سلامتی را فراهم می‌کنند که بر تشخیص و مدیریت درد مزمن تمرکز دارد. بیش از ۱٫۵ میلیون نفر در دنیا با دردهای مزمن زندگی می‌کنند. این دردها به گونه‌ای‌ست که فرد در طول شب به‌راحتی نمی‌خوابد و در طول روز تمرکز لازم را ندارد. این بیماران همچنین باور دارند که درد بر میزان انرژی و لذت بردن از زندگی تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از بیماران نمی‌دانند کلینیک درد چیست؛ زیرا تا زمانی که سندرم پیچیده منطقه‌ای درد را نداشته باشند، هرگز نیازی به رفتن به یکی از این مراکز را پیدا نخواهند کرد. اگر درد به‌طور منظم، بخشی از زندگی شما باشد، کلینیک درد می‌تواند به شما کمک کند.

کلینیک درد و انواع آن

دو نوع کلینیک درد وجود دارد. نوع اول بر روش‌هایی برای مقابله با انواع مختلف درد، مانند گردن و درد کمر تمرکز دارد. نوع دوم رویکردی را به کار می‌گیرد که دید کلی به فرد دارد. این مرکز یک کلینیک یکپارچه است که یک تیم از متخصصان بهداشت و درمان برای کمک به بیماران با استفاده از انواع رویکردهای مبتنی بر شواهد همکاری می‌کنند و اغلب شامل تیم زیر می‌شود:

  • پرستاران و پزشکان
  • روانشناسان
  • فیزیوتراپیست
  • کاردرمانی
  • متخصصان تغذیه

علاوه بر تجویز دارو، این مراکز درمانی می‌توانند به شما در کنترل درد، درمان‌های جسمی، رفتاری و روانی کمک کنند. آنها همچنین ممکن است شما را در مورد دردتان آموزش دهند، در تغيير سبک زندگی راهنمایی کرده و داروهای متناوب یا جایگزین را ارائه دهند. این خدمات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • طب سوزنی
  • روش کنترل حالات روحی و عاطفی
  • رفتار درمانی
  • آب درمانی
  • ماساژ

به‌طور کلی، مدیریت درد که در کلینیک ارائه می‌شود شامل ترکیبی از درمان‌ها است. این درمان‌ها عبارتند از داروها، فیزیوتراپی و وقفۀ عصبی. علاوه‌ بر این ماساژ درمانی اغلب یک درمان مؤثر برای تسکین درد، تورم و استرس است.

کلینیک درد نه تنها درد حاد را درمان می‌کند، بلکه خدمات تشخیصی را برای تعیین جایگاه درد در نظر می‌گیرد.

کلینیک درد

کلینیک درد کدام دردها را درمان می‌کند؟

شرایطی که به‌طور کلی به خدمات کلینیک درد پاسخ می‌دهند، عبارتند از:

  • آرتریت
  • کمردرد
  • سرطان

علاوه بر این، سردرد میگرنی، درد زانو و درد سندروم تونل کارپال نیز به طور مؤثر به درمان‌‎های کلینیک درد پاسخ می‌دهد.

هدف کلینیک درد چیست؟

هدف، قطع درد و بالا بردن کیفیت زندگی‌ست. درمان در کلینیک درد می‌تواند مهارت‌هایی را برای مدیریت درد مزمن فرد به ارمغان بیاورد و به شخص امکان بازگشت به کار را می‌دهد.

کلینیک درد

چگونه می‌توانیم یک کلینیک درد پیدا کنیم؟

با جستجو در دنیای اینترنت می‌توانید از وجود این مراکز مطلع شوید و هرچه سریع‌تر اقدام به درمان کنید. یکی از مجهزترین کلینیک‌های درد که برای درمان انواع دردهای حاد و مزمن مفصلی، ماهیچه‌ای– استخوانی، کنترل درد بیماران سرطانی و سایر دردهای مزمن، در بیمارستان و زایشگاه مریم بنیان‌گذاری شده‌ است.

در این مراکز به دنبال چه چیزی باشیم؟

به دنبال متخصصانی باشید که درد شما را به‌طور کامل می‌شناسند. پزشک متخصص، درد را درمان کرده و مراقبت‌های دیگر، از جمله فیزیوتراپی، توانبخشی و مشاوره را هماهنگ می‌کند. پزشک متخصص پیشرفت شما را نظارت خواهد کرد و به شما می‌گوید که چه کاری انجام دهید و از انجام کدام کارها اجتناب کنید. در بیمارستان و زایشگاه مریم کرج می‌توانید تمامی موارد ذکر شده را بیابید.

از چه مواردی باید اجتناب کرد؟

باید از کلینیک‌های درد که اغلب از مواد مخدر برای درمان درد استفاده می‌کنند، دوری کنید. این داروها می‌توانند بسیار اعتیادآور باشند. داروهای تجویز شده، همچنین می‌توانند با سایر داروهای مصرفی شما تداخل داشته باشند. به عبارت دیگر، کلینیک درد باید روی فرد تمرکز کند نه درد.

کلینیک درد چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو