پرنده کاسوری و شناخت ویژگی ها و سبک زندگی این پرنده

پرنده کاسوری و شناخت ویژگی ها و سبک زندگی این پرنده


منبع: آرگا

2

1402/10/13

14:04


برای این که بتوانید با پرنده کاسوری آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا این مطلب را از دست ندهید و با مطالعه ان این پرنده بزرگ و قوی را بهتر بشناسید.

یکی از مهم ترین و بد ترین خبر ها کشته شدن انسان ها توسط حیوان های وحشی می باشد. در واقع این حیوانات در سرتاسر جهان بسیار زیاد می باشد و باید بدانید که علاوه بر شیر و پلنگ و ببر یک سری از پرنده ها نیز هستند که می توانند همانند سایر جانوران وحشی نیز قربانی بگیرند. در ادامه شما را با پرنده کاسوری آشنا می کنیم و اطلاعاتی خوب در این زمینه به شما می دهیم تا با این مورد نیز آشنا شوید.

حیوان کاسوری

اطلاعاتی در مورد پرنده کاسوری

یکی از زیبا ترین پرنده هایی که ممکن است شما تا کنون ان را دیده باشید کاسوری می باشد. این پرنده یکی از قوی ترین ها می باشد و می تواند شما به راحتی اسیر کرده و از بین ببرد. در زبان خارجی به این پرنده Cassowary می گویند. این پرنده در ابتدا ممکن است کمی شبیه به بوقلمون دیده شود ولی باید بدانید  که اندازه ای حدودی برابر با شترمرغ دارد.

خبر بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارد این است که این پرنده در ایران یافت نمی شود و اگر شما می خواهید این پرنده را ببینید باید به استرالیا و یا گینه نو سفر نمایید. این پرنده به وفور در جنگل های شمال استرالیا یافت می شود. این پرنده از پرنده های بسیار قدر می باشد و با دیدن انسان ها از آن ها فرار نمی کند بلکه به آن ها حمله خواهد کرد و می توان گفت سالانه این پرنده ۲۰۰ قربانی دارد.

کاسوری ها معمولا پرنده هایی با قدرت عجیب و غریب می باشند و تا کنون در درگیری های خود با انسان ها شکست نخورده اند و توانسته اند بسیاری از حیوانات جنگل را نیز شکست دهند از این رو در دسته خطرناک ترین حیوانات جای می گیرند.

ظاهر کاسوری

این حیوانات در ابتدای بهار  انتهای زمستان زاد و ولد می کنند و این زمان مناسب ترین زمان برای ان ها خواهد بود. در واقع این پرنده ها در ابتدای بهتر به خوبی می توانند غذا های متنوعی را بخورند و با داشتن سیگنال های جنسی خوب می توانند با محیط بیش تر سازگار باشند.

زمستان می تواند تنوع غذایی را کاهش داده و در نهایت تخم گذاری با روندی طولانی تر رو به رو خواهد شد و همچنین باید  بدانید که جوجه هایی که در این شرایط رشد می کنند آسیب پذیر می شوند و به راحتی از بین خواهند رفت. تخم های این جاندار برای رشد خود به نور زیادی نیاز دارند از این رو باید بدانید که در زمستان میزان نور دهی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و اگر نور کم باشد مشکلات بی شماری در این زمینه پدید خواهد آمد.

ویژگی های ظاهری این پرنده

این پرنده دارای بدنی پوشیده از پر های ریزی دارد و باید بدانید که در ظاهر ابتدایی خود شبیه به بوقلمون می باشد و باید بدانید که گردن این پرنده آبی رنگ بوده و دارای یک ریش بلند می باشد. ریش های این پرنده قرمز رنگ می باشد و همین موضوع او را بسیار شبیه به بوقلمون کرده است. طول و ارتفاع این پرنده حدودا ۲ متر و ۱.۵ متر می باشد و می توان گفت از نظر قدی و طولی شبیه به شتر مرغ می باشد. در واقع گردن کوتاه این پرند۹ه او را از شتر مرغ ها تمیز می دهد.

وزن کاسوری ها ممکن است تا ۶۰ کیلوگرم نیز برسد و این پرنده توانایی ان را دارد که با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت نیز بدود. این پرنده قدرت پرش ۳۲ متری دارد و چون سرعت بالایی در دویدن و حمله کردن دارد هیچ انسانی قادر نخواهد بود تا با این حیوان مبارزه نماید و این حیوان می تواند سالانه بیش از ۲۰۰ نفر قربانی داشته باشد.

پرنده کاسوری

این پرنده دارای ابزار های دفاعی خاصی می باشد و می توان به منقار و شاخ های او و همچنین پا های قوی و قدرتمندش اشاره کرد. در واقع باید بدانید که این پرنده منقاری برابر با ۲۵ سانتی متر دارد و می تواند هر مدل دیواری را سوراخ نماید. این حیوان همچنین دارای یک شاخ می باشد که همانند کلاه خود می باشد و می تواند تا ۱۲ سانتی متر طول داشته و از نظر سفتی بسیار مقاوم خواهد بود و این پرنده از شاخ های خود به عنوان یک خنجر استفاده می نماید.

هر پای این پرنده دارای ۳ انگشت می باشد و ناخن های پای او بسیار تیز و بلند می باشند و اگر این حیوان شروع به لگد اندازی نماید می تواند هر انسانی را به راحتی از پا در بیاورد. با این حال باید بدانید که چشمان این پرنده دارای بینایی بسیار قی می باشد و می تواند هر جنبنده ای را از فواصل بسیار دور ببیند و رصد نماید.

تولید مثل و باروری

این پرنده همانند سایر ویژگی های خاصی که دارد دارای شرایط خاصی در تخم گذاری می باشد. کاسوری ها کمی توانند در هر دوره تلید مثلی بین ۳ الی ۵ تخم بگذارند و باید بدانید که زمان جوجه کشی شان بین ۴۹ روز الی ۵۶ روز طول خواهد کشید و بعد از این مدت زمان جوجه ها از تخم ها خارج می شوند و تحت حمایت مادر قرار خواهند گرفت.

باید بدانید که وزن هر کدام از تخم های این پرندگان بین نیم کیلو گرم الی ۶۰۰ گرم می باشند و همچنین بسیاری از دانشمندان نیز بر این باور می باشند که این پرنده ها از دوره ها و نوادگان دایناسور ها می باشند زیرا این قدرتی که دارند در گروه پرنده ها بسیار باور نکردنی و دور از ذهن می باشد.

تولید مثل کاسوری

پرنده کاسوری با وجود پرنده بودن دارای قدرت های بی نظیری می باشد و پیشنهاد ما به شما این است که هرگز با این مورد رو در رو نشوید زیرا این پرنده هیچ باختی تا کنون در نبرد با انسان ها نداشته است. در ادامه شما می توانید اطلاعات دیگری در مورد پرنده تیهو و پرنده لیکو نیز کسب کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه کمک بگیرید و وارد صفحات مربوطه شوید تا بتوانید مطالب مرتبط را ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو