معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی کره جنوبی + فیلم

معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی کره جنوبی + فیلم


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/27

06:04


کره جنوبی یکی از کشورهایی است که گنجینه غنی از غذاهای مختلفی دارد. امروزه غذاهای کره ای به قدری محبوب شده اند که مردم محلی و گردشگران آنها را به عنوان غذاهای خوش طعم، تند، دلچسب و مغذی توصیف می کنند که می توان در هر زمانی از روز از خوردن ان لذت برد. ما در این مطلب از ساعد نیوز قصد داریم شما را با خوشمزه ترین غذاهای خیابانی کره جنوبی آشنا کنیم.

کره جنوبی و به ویژه شهر سئول مملو از رستوران و اغذیه فروشی های سیاری است که انواع غذاهای کره ای را سرو می کنند. خیابان ها و محله های مختلفی به فروش غذاهای خیابانی اختصاص پیدا کرده اند که در اکثر مواقع به ویژه شب ها بسیار شلوغ و پرازدحام می شوند. این مناطق با فضای پرهیاهو و پر از طعم و بویی که دارند بهترین جا برای آشنایی با آشپزی کره ای هستند. در این مطلب برخی از مشهورترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی کشور کره جنوبی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به کره جنوبی و شهر سئول را دارید پیشنهاد می کنیم حتما این غذاها را در طول سفرتان امتحان کنید.در ادامه با ما همراه باشید.


دامپلینگ ماندو (Dumpling)


ماندو نامی کلی است که برای اشاره به انواع دامپلینگ کره ای به کار می‌رود. تمام ماندوها از فیلینگی از مواد مختلف تشکیل شده‌اند که دور آن را دورپیچی نازک می‌پیچند و به شکل‌های مختلفی می‌پزند. مندو را می‌توان به صورت آب‌پز، سرخ کرده یا همراه با سوپ مخصوصی تهیه کرد. معمولا در کره جنوبی، مادران و همسران در هر بار تهیه مندو، صدها عدد از این پیراشکی‌های خوشمزه را درست کرده و در فریزر می‌گذارند تا طی ماه‌های آینده برای وعده‌های غذایی استفاده شود.در خیابان های سئول نیز این غذا به وفور یافت می شود البته وقتی می خواهید این دامپلینگ های خوشمزه را بخورید دستمال دم دستتان باشد، چون به محض گاز زدن سس و مواد داخلش بیرون می ریزد. به همین دلیل خیلی ها این داملپینگ ها را درسته در دهانشان قرار می دهند.

دامپلینگ

دامپلینگ


اودنگ (Odeng)


اودنگ یا کیک ماهی یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی کره جنوبی است. برای تهیه اودنگ، ماهی سفید پخته را به صورت پوره درمی آورند و بعد با مواد مختلفی مثل آرد برنج، نمک، سرکه برنج و شکر ترکیب می کنند و مثل کباب به سیخ می کشند. البته کیک ماهی را ممکن است به شکل پنکیک هم ببینید و برخی جاها آن را داخل قالب هایی به شکل ماهی قرار می دهند؛ اما سیخ های اودنگ متداول ترین شکل سرو این غذای خوشمزه کره ای هستند.

اودنگ

اودنگ


مافین تخم مرغ (Gyeranppang)


مافین تخم مرغ کره ای که گیران پانگ نامیده می شود جزء محبوب ترین غذاهای خیابانی کره جنوبی هستند و در اکثر شهرها مثل سئول به وفور فروخته می شوند. این غذا یک مافین کوچک است که وسطش تخم مرغ نیم پخت قرار دارد و روی آن هم اغلب با جعفری تزئین می شود. این مافین ها انتخابی بسیار عالی برای صبحانه، عصرانه یا میان وعده هستند و با طعم شور و شیرینی که دارند بسیار خوش طعم و خوشمزه هستند.

مافین تخم مرغ

مافین تخم مرغ


کیک برنج اسپایسی (Tteokbokki)


کیک برنجی را به جرات می توان پادشاه غذاهای خیابانی کره ای دانست! این غذا در دربار کره به عنوان پیش غذا سرو می شده و امروزه از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است. برنج پخته شده را به شکل های مختلف درمی آورند و بعد در سسی تند و اسپایسی و البته خوشمزه می پزند. این غذا به صورت داغ سرو می شود و بهترین انتخاب برای افرادی است که عاشق غذاهای تند هستند. تندی فلفل و داغی غذا با یکدیگر ترکیب می شود و غذایی تند و تیز و لذیذ به وجود می آورد. گاهی کیک برنجی را همراه با غذاهای سرخ کردنی دیگر سرو می کنند. اما ساده ترین و خیابانی ترین شکل سرو این غذا در طرف های کوچک است. کیک های کوچک برنجی را گاهی به سیخ می کشند تا خوردنشان راحت تر شود.

کیک برنج

کیک برنج


جوجه سوخاری کره ای (Korean fried chicken)


جوجه سوخاری در واقع جزء غذاهای اصیل کره ای نیست و توسط سربازان آمریکایی وارد آشپزی کره شده است. با این حال کره ای آن را اندکی تغییر داده اند و به شکل جوجه سوخاری کره ای درآورده اند. تکه های کوچک مرغ را به سبک کره ای دوبار سرخ می کنند تا کاملا برشته و ترد شود، بعد جوجه های سوخاری را با سس عسل اسپایسی، دانه کنجد، سیر، بادام زمینی و پودر فلفل چیلی مزه دار می کنند. نتیجه این کار غذایی فوق العاده خوشمزه و لذیذ است که به دلیل کوچک بودن، خوردنشان هم بسیار راحت و آسان است.

جوجه سوخاری کره ای

جوجه سوخاری کره ای


جاپچائه-Japchae (نودل سرخ‌ شده مخلوط)


در زبان کره ای، جاپچائه به معنای «نودل مخلوط با سبزیجات مختلف» است. این غذا با رشته های نشاسته ای سیب زمینی شیرین که با سبزیجات سرخ شده مختلف مانند هویج، اسفناج، قارچ و پیاز هم زده شده درست می شود. بعد این غذا با سس سویا مزه دار می شود.این غذا در خیابان های سئول با طعم های مختلف به فروش می رسد.در ادامه طرز تهیه ی این غذای خوشمزه را نیز به شما آموزش داده ایم.

جاپچائه


گیمباپ (Gimbap)


یکی دیگر از بهترین غذاهای خیابانی کره جنوبی غذایی به نام گیمباپ است که تحت تاثیر آشپزی ژاپنی وارد غذاهای کره شده است. این غذا در واقع سوشی به سبک کره ای است و ترکیباتش اندکی با سوشی ژاپنی تفاوت دارد. اما در این سوشی ها هم علاوه بر برنج از ترکیباتی مثل تخم مرغ، تربچه، هویج، خیار و ماهی تن استفاده می شود. با این حال، در سوشی های کره ای از سرکه برنج استفاده نمی شود و در عوض با برنج پخته شده و روغن کنجد غذا را مزه دار می کنند. گیمباپ ها در اندازه های کوچک و لقمه های یک نفره تهیه می شود و برای سرو راحت دورشان را با فویل های آلومینیومی می پوشانند.

گیمباپ

گیمباپ


در ادامه گشتی در خیابان های پایتخت کره جنوبی یعنی شهر سئول می زنیم و با غذاهای خیابانی دیگر این شهر آشنا می شویم.


کلام آخر


با وجود تعداد بی‌نهایت فروشندگانی که غذاهای لذیذ خیابانی مانند دوکبوکی یا توکبوکی (tteokbokki) و اودنگ (odeng) می‌فروشند، می‌توان سئول را یک رستوران روباز دانست. غذای خیابانی ارزان، خوشمزه و مغذی، یکی از تجربه‌های مهم سفر به شهر سئول هستند، اما اگر به‌دنبال تنوع غذایی و دسترسی بهتر می‌گردید، در این راهنما برخی از بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم.اگر شما هم جزو شکم گردان حرفه‌ای هستید، پس در سفرتان به سئول غذاهای خیابانی این شهر را فراموش نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو