بررسی جک سانری و مشخصات فنی این خودرو

بررسی جک سانری و مشخصات فنی این خودرو


منبع: آرگا

3

1402/10/27

15:07


جک سانری با توجه به امکانات داخلی برای رفاه حال راننده و مسافران گزینه مناسبی برای جابجایی افراد در سرویس های مدارس و شرکت ها به شمار می رود. این مطلب به بررسی جک سانری می پردازد.

داشتن سیستم داخلی مناسب و تجهیزات تقریبا خوب، مونتاژ در داخل کشور جک سانری را می تواند یکی از انتخاب های اول سازمان ها و شرکت هایی قرار دهد که به این نوع خودرو تجاری نیاز دارند. در ادامه به بررسی جک سانری پرداخته تا با این خودرو بیشتر آشنا شوید.

آشنایی و بررسی جک سانری

می توان گفت بازار خودروهای تجاری در کشورمان با کمبود محصولات باکیفیت و خوب روبرو است. محدودیت های مختلف در عرضه سبب شده بازار شدیدا به این محصولات استقبال نشان داده و منتظر عرضه های جدید باشد. در این میان یکی از محصولات بازار ون های تجاری ایران محصول شرکت آرین پارس موتور یعنی سانری جک می باشد.

این خودرو در داخل کشور مونتاژ می شود و با طراحی قابل قبولش موفق شده جایگاه مناسبی در بین مشتریان پیدا کند و در نبود محصولات کره ای و اروپایی بخشی از این بازار را در اختیار بگیرد. برند آرین موتور در سال ۱۳۹۶ کارخانه ای را برای مونتاژ خودروهای میتسوبیشی و محصولات تجاری جک آماده نمود.

ولی تحریم ها سبب شد تا روند مونتاژ خودروهای سواری انجام نشود و حالا این شرکت در شهرستان خمین در مونتاژ محصولات تجاری جک نظیر کامیونت، ون و مینی بوس فعالیت دارد. آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ از ون جک سانری رونمایی کرد.

این ون تجاری شبیه ون های سقف بلند اروپایی می باشد. آرین پارس موتور جک سانری را با طول محوری کوتاه و بلند و با دو ارتفاع مختلف عرضه می کند. در ادامه به بررسی جک سانری خواهیم پرداخت تا با این خودرو بیشتر آشنا شوید.

طراحی ظاهری

همانطور که اشاره شد جک سانری یکی از محصولات تجاری شرکت آرین پارس موتور است که در داخل ایران مونتاژ می شود و طراحی بخصوص و متفاوتی دارد که از مرسدس بنز اسپرینتر الگو گرفته است. در بررسی ظاهری جک سانری می توان گفت احتمالا در نگاه اول محصولات شرکت مرسدس بنز در ذهن تان تداعی شود.

این خودرو نسبت به رقبای خود در کشور کیفیت خیلی بهتری داشته و ارتفاع ۱۹۰ سانتی متری آن یکی از نکات مثبتش می باشد. به این ترتیب افراد قد بلند هم می توانند بدون خم شدن در آن بایستند و حتی قدم بزنند. موضوعی که در سایر ون های بازار شاهد آن نیستیم.

بررسی ها نشان داد جک سانری ظرفیت ۱۶ نفری داشته و قابل سفارش با ظرفیت ۱۲ نفر نیز می باشد که کم شدن دو صندلی تفاوتی از نظر ابعاد و سیستم داخلی در آن به وجود نمی آورد. این ون از لحاظ کارایی برای سرویس های مدارس و تورهای داخلی کارایی دارد و این قابلیت را دارد که جایگزین مینی بوس شود.

قابل ذکر است ون جک سانری توسط شرکت آرین دیزل دو سال گارانتی ۴۰ هزار کیلومتری دارد. ابعاد کلی ون شامل طول و عرض و ارتفاع ۲۶۴۵*۲۱۰۰*۵۹۹۰  میلی متر و ابعاد داخلی ۱۸۶۰*۱۸۵۰*۳۵۱۵ میلی متر می باشد که با بیشترین فضای کاربردی خود در این مورد نیز از رقبا جلوتر است.

این خودرو دو درب در جلو و یک درب کشویی برقی و خودکار با ابعاد ۱۵۳۵*۱۰۲۰ میلی متر در بدنه دارد که سبب سهولت استفاده مسافران می شود. جک سانری با وزن خالص ۲۸۷۰ کیلوگرم و وزن مجاز ۴۰۰ کیلوگرم ارائه می شود.

مشخصات فنی

جک سانری از پیشرانه چهار سیلندر خطی با مدل HFC4DE1-1D بهره می برد که حدود ۲۷۴۶ لیتر حجم داشته و می تواند قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار در ۳۲۰۰ دور در دقیقه را به همراه حداکثر گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر در ۱۸۰۰-۲۶۰۰ دور در دقیقه تولید کند. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو فایو است و باک آن ظرفیت ۸.۱ لیتر گازوییل را دارد.

حداکثر سرعتی که جک سانری به آن می تواند دست پیدا کند ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. نکته حائز اهمیت این است که می توان از این خودرو در مناطقی که سوخت بنزین ممنوع است بهره برد. گیرکس سانری از نوع LC6T32 بوده که می تواند در نوع خود کیفیت و قدرت خوبی داشته باشد.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون مستقل و در عقب فنر شمسی فولادی به کار رفته است. ترمز جک سانری نیز روغنی و ترمزهای کمکی آن شامل ABS،EBD و ESC هستند. ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی با ترمز خفه کن می باشند.

امکانات خودرو

از جمله امکانت جک سانری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این خودرو به دسته فرمان و کلاچ هیدرولیک مجهز است و دارای شیشه بالابر برقی، درب کشویی، چراغ رانندگی در روز، چراغ جلو اتومات مجهز بوده و تنظیم آینه های جانبی هم به شکل برقی انجام می شود. تهویه مطبوع برای سرنشینان جلو و عقب فراهم می باشد. صندلی های عقب قابل تنظیم بوده و پشتی آن ها نیز دارای تنظیمات می باشد.

در ضمن سیستم گرمایش مجزا برای سرنشینان جلو عقب در نظر گرفته شده و جک سانری از کیسه هوای ایمنی برای سرنشین جلو و راننده هم بهره می برد. سیستم صوتی رادیو و یو اس بی، پله برقی کمکی، کنترل کروز، کابین تقویت شده و ایمن و مه شکن عقب نیز در آن حضور دارند. از دیگر امکانات این خودرو عبارت است از:

  • تنظیم ۶ جهته صندلی راننده
  • آینه های عقب ضد انعکاس نور
  • سنسور دنده عقب
  • کلیدهای چندکاره روی غربیلک فرمان
  • روکش های چرم مصنوعی صندلی سرنشینان
  • آنتن شیشه جلو

علاوه بر این موارد، مشتریان این امکان را دارند قابلیت های تنظیم ارتفاع روشنایی چراغ های جلو، چراغ های اتومات جلو، سیستم هشدار خروج از جاده و ضمنا تاخوگراف را هم به شکل آپشنال سفارش دهند. همچنین همانطور که پیشتر اشاره شد آرین موتور برای جک سانری دو سال گارانتی ۴۰ هزار کیلومتری در نظر گرفته است.

از این رو شرکت به شما این اطمینان را می دهد که در صورت ایجاد هر نوع خرابی یا نقصی در سانری می توانید از خدمات پس از فروش شرکت بهره مند شوید.

سخن پایانی

به طور کلی خودروهایی همچون جک سانری در کشورمان بازار پر رونقی ندارند ولی این نوع محصولات، کاربردهای بسیاری خواهند داشت. به طور مثال ارگان های مختلف یا مدارس می توانند برای جابجایی افراد از آن ها استفاده یا شرکت های حمل و نقل برای جابجایی بار آن را به کار گیرند.

از دیگر کاربردهای ون سانری استفاده به عنوان کمپر می باشد. با حذف صندلی ها این ون به صورت کمپر کاربردی درمی آید. جک سانری با توجه به امکانات داخلی برای رفاه حال راننده و مسافر می تواند گزینه مناسبی باشد. داشتن سیستم داخلی مناسب، تجهیزات تقریبا خوب، مونتاز در داخل کشور می تواند آن را به انتخاب اول ارگان هایی قرار دهد که به این نوع خودرو تجاری نیاز دارند.

در پایان این مطلب در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی خودرو ون مرسدس بنز و جک t8  از این مقالات نیز بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو