بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۳ و ویژگی های فنی ماشین محبوب دنیا

بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۳ و ویژگی های فنی ماشین محبوب دنیا


منبع: آرگا

1

1402/12/2

15:05


تویوتا کمری ۲۰۲۳ یکی از سدان های میان سایز قابل توجه می باشد که با امکانات بی نظیر شهرت برجسته ای در زمینه ایمنی دارد. در این مطلب به بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۳ می پردازیم.

تویوتا کمری ۲۰۲۳ یکی از بهترین اعضای سدان های میان سایز این شرکت به شمار می رود. این خودرو همچنان در صدر جدول توجه خودروهای سواری قرار دارد و امکانات بی نظیری ارائه می دهد. برای آشنایی بیشتر با آن در ادامه به بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۳

تویوتا کمری ۲۰۲۳ یکی از بهترین اعضای سدان های میان سایز شرکت سازنده به شمار می رود. در سال های اخیر مدل ها و فروش این دسته از خودروها به علت تقاضا برای شاسی بلندها کاسته شده با این وجود در این بازار تحول یافته، همچنان تویوتا کمری جزو پرفروش ترین خودروهای سواری بوده و این موقعیت را از ۲۰ سال قبل حفظ کرده است.

این خودرو شهرت بالایی در زمینه ایمنی داشته و نسخه هیبریدی کمری به عنوان مدل اقتصادی با مصرف سوخت استثنایی معروف می باشد. تویوتا کمری ۲۰۲۳ طراحی شیک و زیبایی دارد به ویژه هنگامی که با چرخ های برنزی همراه شده است. در حالی که اکثر رقبای تویوتا کمری همچون هوندا آکورد و هیوندای سوناتا از موتورهای ۴ سیلندر بهره می برند این خودرو هنوز می تواند با موتور ۶ سیلندر با توان ۳۰۱ اسب بخار(اختیاری) همراه باشد.

هر چند از نظر رانندگی جذابیت زیادی ندارد ولی قابلیت های ایمنی، موتور اقتصادی و فضای کابین فراوان آن را به محصولی حرفه ای و مناسب برای روزمره تبدیل نموده است. تویوتا کمری ۲۰۲۳ در دو نسخه بنزینی و هیبریدی با موتور ۲.۵ لیتری ارائه می شود. نسخه بنزینی قدرتی معادل ۲۰۶ اسب بخار تولید می کند و از گیربکس اتومات ۸ سرعته بهره می برد.

در حالی که نسخه هیبریدی با موتور الکتریکی و باتری گرانرویی که به موتور بنزینی افزوده شده قدرتی برابر ۲۰۸ اسب بخار تولید می کنند. امروزه استقبال از خودروهای شاسی بلند زیاد است ولی همچنان تویوتا کمری در صدر توجه قرار دارد. طراحی مدرن و سیستم ایمنی پیشرفته آن سبب شده مشتریان بدون نگرانی انتخاب راحت تری داشته باشند.

در تولد چهل سالگی شرکت تویوتا از مدل ۲۰۲۳ کمری رونمایی شد. مشخصات این خودرو هیجان انگیز بوده و افرادی که در بازار خودرو حضور فعالی دارند مطلعند که تویوتا خودروها را با توجه به نیاز مشتریان به تولید می رساند. پکیج نایت شید ۴ سیلندر پیشرفته دارد که چراغ های جلو و عقب آن با تغییراتی همراه شده است. در ادامه به بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۳ می پردازیم.

طراحی ظاهری

همانطور که ابتدای بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۳ اشاره شد این خودرو در مدل های مختلفی ارائه می شود. در پکیج نایت شید اختیاری نسخه اس ای، چراغ های جلو و عقب مشکی دیده می شود تا با جلو پنجره مشکی، اسپویلر عقب و آینه های جانبی هماهنگی پیدا کند.

ضمنا چرخ های برنز مات ۱۹ اینچی نیز به خودرو اضافه شده که به طور معجزه آسایی به آن جذابیت خاصی می بخشد. می توانید این پکیج را با رنگ های مشکی میدنایت، سفید یا نوعی آبی جدید هم سفارش دهید. ضمنا بررسی ها نشان می دهد دیگر نسخه های تویوتا کمری ۲۰۲۳ با تجهیز به فناوری های کمکی رانندگی بهتری دارند.

از جمله چراغ های نور بالا خودکار و دوربین جلو که می تواند بعضی علائم جاده را تشخص داده و آن ها را در نمایشگر دیجیتال به نمایش در آورد. طراحی این خودرو نسبت به نسخه های قبل تا حدودی متحول شده است. طراحی اسپرت و لامپ های ال ای دی به همراه جلو پنجره ای مقاوم در برابر سایش های رانندگی که از جنس فولادی بوده و برای افزایش ایمنی در مقابل تصادفات، استفاده از فولاد باکیفیت در قسمت هایی مانند ستون و پنجره ها دارد.

طراحی داخلی

در این بخش طراحی داخلی تویوتا کمری ۲۰۲۳ را مورد بررسی قرار می دهیم. این خودرو در بخش داخلی با تغییراتی همراه شده و یک دکمه دستیار صوتی دیده می شود که امکان استفاده از دستیار صوتی را فراهم می کند. سیستم صوتی پیشرفته این خودرو با ۶ بلندگو ارائه می شود و به نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز است که امکاناتی مانند پخش MP3، AUX و USB، اتصال بلوتوث و … دارد.

در نسخه های اس ای و ایکس ال ای نیز تویوتا کمری ۲۰۲۳ فضای فراوان و راحتی ارائه می دهد و مدل ایکس ال ای حقیقتا لوکس به نظر می رسد. با این وجود تفاوت اساسی در کیفیت مواد استفاده شده در مدل های اقتصادی و نسخه های گران تر دیده می شود و قسمت مرکزی داشبورد جالب توجه است.

این سدان زیبا فضای بسیاری در صندوق عقب نیز ارائه می دهد که با تا شدن صندلی عقب بیشتر هم می شود. ضمنا در نسخه هیبرید باتری از صندوق به زیر صندلی های عقب انتقال یافته است. به این ترتیب مالکان این خودروها نیز فضایی از دست نمی دهند. ضمنا چرم استاندارد، طراحی داخلی خودرو را شیک نموده و فضایی بزرگ و تجهیزات خوبی ارائه می دهد.

قابلیت های خودرو

تمام مدل های تویوتا کمری به فناوری دستیار رانندگی مجهز هستند که جای تحسین دارد. از قابلیت های ایمنی این خودرو می توان به سیستم هشدار پیشرانه و ترمز اتومات فوری، سیستم هشدار خروج از مسیر و کمک به نگه داشتن در جاده، سیستم کروز کنترل تطبیقی استاندارد و سیستم های انرژی اشاره کرد.

سیستم های انرژی شامل سیستم های شارژ باتری هنگام ترمیم ترمز است. در ضمن شرکت تویوتا در این ماشین از سیستم شارژ باتری توسط خود خودرو نیز استفاده کرده است. قابل ذکر است کمری ۲۰۲۳ به سیستم بسیار هوشمندی مجهز است که از آپشن های آن می توان به سنسور پارکینگ، دوربین عقب، سیستم هشدار خطاهای لنز دوربین، سیستم ترمزگیری اضطراری، سیستم خاموش و روشن شدن خودکار، سیستم هشدار تصادف جلو، سیستم هشدار رانندگی خطرناک، سیستم ردیابی نقطه کور، دوربین های پارکینگ و … اشاره نمود.

بر این اساس اگر خودرویی با امکانات بالا مدنظر شما است تویوتا کمری ۲۰۲۳ حقیقتا جذاب است. در ضمن سیستم ناوبری و صوتی خودرو خیلی عالی می باشند. همچنین این سدان قابلیت اتصال به اینترنت و جی پی اس را هم دارد. نسخه ایکس ال ای هیبرید بهترین نمایانگر قدرت تویوتا کمری ۲۰۲۳ می باشد. این خودرو در صورت رانندگی نرمال، مصرف سوخت عالی دارد. به خوبی حرکت کرده و به دقت مسیر را راهنمایی می کند.

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر استاندارد با گیربکس اتومات هشت دنده ای ابریشمی ترکیب شده ولی اعداد شتاب جالب نیستند. نسخه کم قدرت تر این موتور با یک باتری و دو موتور برقی کار می کند تا تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۳ حرکت کند که از نظر رانندگی اختلافی با نسخه پایه ندارد.

در ضمن تویوتا کمری ۲۰۲۳ با موتور ۶ سیلندر با قدرت ۳۰۱ اسب بخار در مدل های ایکس ال ای و ایکس اس ای و ضمنا نسخه تی آر دی قابل دسترس می باشد. این خودرو دارای حرکت کنترل شده بوده و کنترل آن به صورت مطلوبی واکنش نشان می دهد. فرمان کمری ۲۰۲۳ نرم و دلپذیر بوده و در پیچ ها حس خوبی ایجاد می شود.

هنگام مانور در پارکنیگ نیز عملکرد سبکی دارد. همه مدل های تویوتا کمری ۲۰۲۳ در تست های EPA موفق بودند. و مدل ۴ سیلندر در تست جاده واقعی عملکرد خوبی داشت. موثرترین نسخه های غیر هیبرید کمری، مدل های ال ای و اس ای با موتور ۴ سیلندر می باشند که برآوردهای EPA نشان داد مصرف سوخت شهری ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر و ۶ لیتر در مسیر جاده ای دارند.

مدل ال ای هیبرید پایه دارای مصرف سوخت۴.۱ لیتر در صد کیلومتر شهری و ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر جاده ای می باشد. نسخه های بالاتر هیبرید که لوکس هستند، کارایی کمتری داشته ولی موتورهای ۶ سیلندر مصرف سوخت شهری معادل ۱۰.۶ کیلومتر در صد کیلومتر و ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر جاده ای را کسب نمودند.

نسخه ۴ سیلندر اس ای در تست جاده ای مصرف سوخت معادل ۵.۲ لیتر را نشان داد. تویوتا کمری ۲۰۲۳ با ۴ حالت رانندگی متفاوت به اسامی اسپرت، نرمال، اکو و ای وی عرضه شده که این حالت ها کنترل مصرف سوخت و نیروی موتور را امکان پذیر می نمایند. در ضمن این خودرو یک سیستم هیبریدی جدید دارد که به محصولات قبلی خودروهای هیبریدی این شرکت بهبود می بخشد.

آشنایی با مدل های تویوتا کمری ۲۰۲۳

تویوتا کمری ۲۰۲۳ در مدل های مختلفی عرضه می شود تا سلایق مختلفی را پاسخ دهد. انواع مدل های این خودرو عبارت است از:

  • کمری ال ای: این مدل با موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و قدرت موتور ۲۰۳ اسب بخار ارائه می شود. کمری ال ای سیستم سوخت بنزینی دارد. از دیگر مشخصات این خودرو سیستم تعلیق جلو مستقل، سیستم رانندگی هوشمند و قابلیت کنترل فاصله از خودروی جلویی می باشند.
  • کمری ایکس ال ای: این خودرو موتور بنزینی دارد که با ظرفیت ۳.۵ لیتری و قدرت موتور ۳۰۱ اسب بخار و گیربکس ۸ سرعته ارائه می شود. همچنین از سیستم ناوبری جی پی اس و چراغ های ال ای دی برخوردار است.
  • کمری اس ای: این خودرو با ظرفیت ۳.۵ لیتر و قدرت موتور ۳۰۱ اسب بخار از سیستم تعلیق جلو مستقل و تعلیق عقب چند لینکی بهره می برد. همچنین سیستم صوتی هوشمند با ۸ بلندگو و سیستم رانندگی هوشمند، سبب ترغیب خریداران نسبت به این مدل شده است.
  • کمری ایکس اس ای: این مدل با ظرفیت ۳.۵ لیتری و قدرت موتور بالا سبب شده است تا خریداران با خیال راحت این مدل را خریداری نمایند. تویوتا در این مدل از دیگر ویژگی های سایر تریم ها استفاده کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو