انشا کوتاه درباره ادب و احترام

منبع: مینویسم

1

1402/10/30

10:08


زیباترین انشاها و جدیدترین انشاها درباره ادب را در این بخش می توانید بخوانید. انشا درباره ادب و احترام همراه با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری آن.

انشا کوتاه درباره ادب و احترام

وقتی حرف از ادب و احترام می شود همه خودشان را بهترین می دانند. در واقع ادب چیزی است که باید از بیرون آن را ببینم. کسی که ادب را اولیت اول زندگی خود قرار می دهد می داند از زندگی چه می خواهد و شخصیت خودش برایش مهم است. در ادامه چند نمونه انشا درباره ادب و احترام را به همراه مقدمه و نتیجه گیری آن می خوانیم.

انشا کوتاه درباره ادب و احترام کلاس چهارم

مقدمه: ادب یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی هر انسان است که باید آن را داشته باشد.

بدنه انشا: شاید با خودتان بگویید ادب چیز مهمی است اما نمی تواند مهم ترین ویژگی شخصیتی انسان ها باشد. اما باید بدانید که دقیقا همین طور است. ادب داشتن بسیار مهم است هیچکس نمی تواند با انسان بی ادب حتی برای چند دقیقه ارتباط برقرار کند. فردی که ادب ندارد شخصیت هم ندارد و در ارتباط برقرار کردن با ما ممکن است بارها بارها به ما بی ادبی کند. چون انسان بی ادب برایش مهم نیست در مقابلش چه کسی ایستاده است آشنا یا غریبه، دوست یا دشمن بلکه رفتارش بر پایه بی ادبی است و جز این چیز دیگری بلد نیست.

نتیجه گیری: بهتر است همیشه به رفتار و برخورد خود در برابر دیگران توجه کنیم تا حرف یا حرکتی را انجام ندهیم که مانند یک شخص بی ادب دیده شویم.

انشا درباره ادب و احترام کلاس ششم

مقدمه: از قدیم گفته اند ادب از که آموختی؟ از بی ادبان

بدنه انشا: شاید بگویید مگر انسان بی ادب چیزی برای آموختن دارد که از او ادب بیاموزیم؟ البته که ندارد، بلکه فرد بی ادب با رفتارهایی که از خودش نشان می دهد سبب می شود که ما بر خلاف آن را انجام بدهیم چون وقتی می بینیم بی ادبی کردن چقدر زشت و زننده است تمام سعی و تلاش خود را می کنیم تا مانند او نباشیم. البته این به تشخیص ما نیز بستگی دارد ممکن است برخی از ما این رفتارها برایمان جالب باشد و بخواهیم از آنها تقلید کنیم.

نتیجه گیری: انسان بی ادب هیچ احترام و جایگاهی ندارد و کسی برایش ارزش قائل نمی شود بلکه این ادب داشتن است که شخصیت و جایگاه فرد را بالا می برد. ادب مهم ترین ویژگی است که باید از همان دوران کودکی آن را یاد بگیریم.

انشا کوتاه درباره ادب کلاس سوم

مقدمه: ز ادب پرس، مپرس از نسب و ثروت
ز هنر گوی، مگوی از پدر و مادر

بدنه انشا: ادب اولین چیزی است که باید از همان دوران کودکی آن را یاد بگیریم. کسی که بی ادبی می کند و ادب ندارد در واقع آبروی پدر و مادرش را نیز زیر سوال می برد. زیرا همه می گویند لابد پدر و مادر این شخص به او ادب یاد نداده اند و او را درست تربیت نکرده اند. خیلی وقت ها افرادی را می بینیم که پدر و مادرش بسیار باادب و با شخصیت هستند اما خودش بی ادب است. همیشه با خودم فکر می کنم که چرا باید یک انسان بی ادب باشد و اجازه بدهد هر کسی پشت سرش حرف بزند و دیگران از او منتفر باشند.

نتیجه گیری: ادب داشتن یک ضعف نیست بلکه نشان از بزرگی و شخصیت بالای هر فرد می باشد. اگر می خواهید نزد همگان محبوب و دوست داشتنی باشید اولین کاری که باید انجام بدید این است که ادب داشته باشید.

انشا کوتاه درباره ادب کلاس هفتم

مقدمه:

از خدا جوییم توفیق ادب
بی ادب محروم ماند از لطف رب
بی ادب تنها نه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد

بدنه انشا: ادب چیز مهمی است و همه ما در مقابل انسان بی ادب حس خوبی نداریم و اذیت می شویم. اما این نکته را باید بگوییم که انسان بی ادب در واقع بیشتر از آن که به ما احترامی کند و ما را ناراحت کند به خودش توهین میکند. کسی که برای دهان خودش ارزش قائل نیست که از آن حرف های خوب بیرون بیاید چطور انتظار داشته باشیم که به ما حرف خوبی بزند. پس در مقابل فرد بی ادب بهترین کار سکوت کردن و گذشتن از کنارش است. در بعضی از شرایط هم نمی شود با کسی که رعایت کردن ادب را بلد نیست کنار آمد و بهتر است برای همیشه آن آدم را در زندگی کنار بگذارید. شاید وقتی تنها شد و دیگر کسی در اطرافش نباشد متوجه رفتار اشتباهش شود و ادب را یاد بگیرد.

نتیجه گیری: شما مسئول بی ادبی کردن دیگران نیستید و اصلا نباید از دست آنها به خاطر این رفتارشان ناراحت شوید و خودتان را مقصر بدانید. خیلی وقت ها برای رفتار یک فرد بی ادب شاید روزها در فکر باشیم که چرا این حرف را زد و این رفتار را انجام داد. در صورتی که آن شخص باید به این فکر کند که چرا بی ادبی کرده است. انسانی که رعایت کردن ادب را بلد نباشد همیشه تنها می ماند و کسی نمی تواند دوستش داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو