انشا درباره امام علی (ع) کوتاه

منبع: مینویسم

2

1402/11/4

13:39


برای خواندن انشاهای زیبا و کوتاه درباره امام علی تا پایان این بخش همراه ما باشید. انشا کودکانه درباره حضرت را نیز در این قسمت می توانید بخوانید.

انشا درباره امام علی (ع) کوتاه

حضرت علی انسانی بسیار خوش اخلاق و مهربان بودند و به همه حتی به دشمن خودش نیز مهربانی می کرد. در ادامه این مطلب می خواهیم چند انشا کوتاه درباره امام علی (ع) بخوانیم.

انشا درباره امام علی کوتاه

امام علی اولین امام ملسمانان بود. ایشان به قدری مهربان و بخشنده بودند که حتی بهترین و با ارزش ترین چیزهایی که داشتند به دیگران می بخشیدند. امام علی در خانه خدا متولد شدند. از لحظه تولد نشانه ای از تولد او خداوند نشان داد که مشخص بود جزو بندگان محبوب و دوست داشتنی خداوند است. حضرت علی زندگی ساده ای داشتند و هر چه را که از کار کردن به دست می آوردند به دیگران کمک می کردند و این را به فرزندان خود نیز به خوبی یاد داده بودند.

حضرت علی مردی بسیار قوی بود و در جنگ های مختلفی که با دشمنان و مشترکین شرکت می کرد همیشه پیروز میدان می شد. همه ما باید از زندگی او چیزهای زیادی را یاد بگیریم. حضرت علی برای همه ما الگو بسیار مناسبی می باشد.

انشا درباره امام علی کلاس پنجم

مقدمه:

یا علی حب شما شیره ی ایمان من است
سیره و سنت تو معنی قرآن من است
من گدایی ز گدایان تو هستم آقا
خاک نعلین شما سرمه ی چشمان من است

بدنه انشا: همه ما باید زندگی کردن را از امام علی (ع) یاد بگیریم. ایشان در زندگی بسیار بخشنده بودند. روزی حضرت فاطمه در بستر بیماری بودند و به حضرت علی گفتن برایش اناری بیاورد. وقتی امام برای خرید انار رفت فقط یک عدد انار مانده بود و او همان انار را خرید. در مسیر رفتن به خانه دید فقیری نشسته و بسیار گرسنه است به او گفت به چیزی احتیاج داری آن مرد گفت بسیار گرسنه ام. حضرت علی گفت در حال حاضر همین یک عدد انار را دارم آن را نصف می کنم و نصف دیگرش را برای فردی میبرم که بیمار است.

مرد نصف انار را خورد و به امام گفت نصف دیگرش را نیز به من بده. حضرت علی نیم دیگر انار را نیز به او داد. وقتی در راه برگشت به خانه بود به این فکر میکرد حالا چی کنم دست خالی نزد زهرا میروم.

همین که در خانه را باز کرد دید ظرف بزرگی از انار در جلوی حضرت زهرا قرار دارد. به او گفت این انارها چه کسی آورده است حضرت زهرا گفت شخصی آور و گفت امام علی فرستاده.

نتیجه گیری: همیشه بخشنده بودن باعث می شود که خداوند هزار برابر چیزی را که داری به تو بدهد. این کار دل بسیار بزرگی می خواهد و کمتر کسی پیدا می شود که مانند حضرت علی باشد.

انشا درباره حضرت علی

انشا درباره امام علی کلاس ششم

حضرت علی در 13 رجب سال عام الفیل در شهر مکه به دنیا آمد. در برخی از روایات آمده است که ایشان در 20 سالگی بعد از ازدواج با حضرت فاطمه زهرا به امامت رسید. به دستور خداوند پیامبر او را جانشین خود معرفی کرد. مادر حضرت علی بانوی پاکدامنی به نام فاطمه بود. مادر حضرت علی برای زایمان به داخل کعبه رفتند و زمانی که امام علی متولد شد دیوار شرقی خانه کعبه شکافی برداشت و از آسمان ندایی آمد ای فاطمه: نام او را علی بگذار که خدا می‌ فرماید: نام او را از خودم گرفتم و اوست که بت‌ ها را می‌شکند و در بام خانه‌ی اذان می‌ گوید و مرا در همه حال یاد می‌ کند. خوشا به حال کسی که او را دوست دارد و وای بر کسی که با او دشمن است.

اینگونه شد که مادر گرامی او نامش را علی گذاشت و بعد از هزار سال از گذشتن آن ماجرا هر روز جایگاه و ارزشش نزد مردم بیشتر می شود.

انشا درباره امام علی کودکانه

یکی بود یکی نبود. در زمان های خیلی دور شخصی مهربان زندگی می کرد که همه او را علی صدا می زدند. حضرت علی وقتی شب می شد و همه می خوابیدند به در خانه فقرا می رفتند و مقداری غذا در جلوی در خانه آنها می گذاشتند و در را می زد و می رفت تا کسی او را نبیند. حضرت علی هر شب این کار را انجام میداد و برای کودکان گرسنه و خانواده هایی که چیزی برای خوردن نداشتند غذا می برد. تا یک روز شخصی به نام ابن ملجم در هنگامی که حضرت علی داشتن نماز می خواند با شمشیر او را کشت. بعد از شهادت حضرت علی دیگر خبری از غذا نبود و مردمی که برایشان غذا می برد ساعت ها جلوی در بودند تا موضوع را متوجه شوند.

بعد از مدتی متوجه شدند شخصی که هر شب برایشان غذا می آورد حضرت علی بوده است. حضرت علی کودکان را بسیار دوست داشتند و هر جا کودکی میدید مشغول بازی است کمی با او بازی می کرد. با مهربانی و اخلاق خوش با آنها رفتار می کرد. همه ما باید سعی کنیم مانند حضرت علی زندگی کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو