انشا کوتاه درباره وفات حضرت زینب

منبع: مینویسم

1

1402/11/7

12:19


برای خواندن انشاهای زیبا درباره شهادت حضرت زینب و فداکاری های او این مقاله را با دقت بخوانید. در این بخش چند انشا زیبا درباره وفات حضرت زینب نوشته شده است.

انشا کوتاه درباره وفات حضرت زینب

حضرت زینب نمونه کامل از یک زن شجاع و فداکار است. از روز عاشورا و واقعه کربلا تا به امروز مردم از او و از فداکاری هایش می گویند و با گذشت 1400 سال از آن زمان ارزش و جایگاه او هر روز نزد این مردم بیشتر می شود. اخلاق و رفتار حضرت زینب می تواند الگو خوبی برای همه ما باشد. رد ادامه چند انشا درباره وفات حضرت زینب را می توانید بخوانید.

انشا کوتاه درباره وفات حضرت زینب

اگر بخواهیم درباره بهترین شخصیت های آن دوران چیزی بگوییم حضرت زینب بهترین و خاص ترین فردی است که می توان درباره اخلاق و رفتارش صحبت کرد. حضرت زینب نه تنها بهترین الگو آن دوران بلکه در تمام دوران ها بهترین الگو برای همه افراد می باشد. حضرت زینب بسیار مهربان بودند و تا آخرین نفس برای برادرهای خود تلاش کردند. در مقابل شکنجه های سخت سپاه یزید تسیلمی نشد و تا زمانی که جانی در بدن داشت برای ادامه راه پدر و برادرش سخت تلاش کرد. همه ما باید مانند حضرت زینب فداکار و دلسوز باشیم. باید از زندگی او الگو بگیریم و یاد بگیریم که یک انسان شجاع چگونه قدم از قدم بر میدارد و تمام تلاشش را برای بهتر شدن زندگی اطرافیانش انجام می دهد.

انشا درباره شهادت حضرت زینب

حضرت زینب بعد از شهادت امام حسین و دیگر یارانش به شام برده شدند و سختی های بسیاری را تحمل کردند. حضرت زینب بعد از گذشت 18 ماه از شهادت امام حسین (ع) در شهر شام درگذشتند. حضرت زینب در 15 رجب سال 62 هجری در سن 57 سالگی از دنیا رفت. ایشان روزهای سخت بسیاری را تحمل کردند شاهد مرگ نزدیک ترین عزیزان خود بودند و بعد از آن شاهد شکنجه ها و درد دیگر اعضای خانواده شان بودند. حضرت زینب نمونه ای زیبا از زنی شجاع و فداکار است. زنی که مانند یک مرد در برابر هرگونه ظلمی ایستاد و از هیچ چیزی دریغ نکرد. همه ما باید برای این بانوی شجاع احترام قائل باشیم و ادامه دهنده راه حضرت زینب در هر عصر و دوره ای باشیم.

انشا درباره وفات حضرت زینب زیبا

حضرت زینب کبری سلام الله علیها فرزند سوم حضرت علی و فاطمه بود. ایشان در واقعه کربلا توسط سپاه یزید به همراه دیگر خانواده امام حسین به اسارت گرفته شد و به شام رفت. در رابطه با محل دفن حضرت زینب شک و شبهه ای وجود دارد و به طور دقیق محل دفن او مشخص نمی باشد. برخی می گویند حضرت زینب در شام دفن شده است و برخی دیگر می گویند محل دفن حضرت زینب در مدینه است. در برخی دیگر از روایات آمده حضرت زینب در قاهره مصر دفن شده است. بارگاه او را در شام، سوریه می دانند و مردم زیادی برای زیارت او به سوریه می روند.

انشا درباره شهادت حضرت زینب

حضرت زینب توسط یزید و سپاهیانش بسیار مورد اذیت و آزار قرار گرفت. در رابطه با شهادت حضرت زینب چند روایت وجود دارد. در برخی از نوشته ها آمده است که او توسط یزید مسموم شده است و این موضوع خیلی هم نمی تواند عجیب باشد. زیرا چیزهایی حضرت زینب کامل ظلم های یزید را دید و زنده بودنش به ضرر او تمام می شد. در دیگر روایات آمده است که رد اثر بیماری به شهادت رسید و از دنیا رفت. حضرت زینب سختی های زیادی را تحمل کرد در روز عاشورا با چشم خود کشته شدن برادران و دیگر اعضای خانواده اش را دید و بعد از آن شکنجه هایی که به او وارد کردند را تحمل کرد. بانویی به شجاعت و مهربانی حضرت زینب در جهان کم پیدا می شود و ایشان یکی از بهترین بندگان خداوند بودند که تا آخرین نفس پای ایمان و اعتقاد خود ایستادند. حضرت زینب می توانست هیچ کدام از این اتفاقات بد را تحمل نکند اما تصمیم گرفت در برابر ظالم بایستد و حق تمام شهدای کربلا را یزید بگیرد.

انشا درباره وفات حضرت زینب ادبی

روز ولادت حضرت زینب در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز پرستار نامگذاری شده است.علت اینکه تولد حضرت زینب را روز پرستار نامگذاری کردند است که او سختی و دردهای زیادی را در زندگی تحمل کرد اما باز هم با تمام توان و انرژی خود برای تک تک اطرافیانش از هیچ تلاشی دریغ نکرد و تا جایی که می توانست از امام سجاد و دیگر اسرا پرستاری و نگهداری می کرد. در آن زمان خودش هم حال جسمی خوبی به دلیل اتفاقات و شکنجه هایی که به او شده بود نداشت اما با تمام وجود به دیگر عزیزانش رسید و از آنها پرستاری کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو