انشا در مورد میلاد امام حسین و روز پاسدار

منبع: مینویسم

1

1402/11/24

10:14


برای خواندن انشاهای زیبا و احساسی در مورد ماه شعبان و روز پاسدار این مقاله را با دقت بخوانید. در این مقاله چند انشا کوتاه در مورد میلاد امام حسین و روز پاسدار نوشته شده است.

انشا در مورد میلاد امام حسین و روز پاسدار

امام حسین سومین امام شیعیان و فرزند بزرگوار حضرت علی و حضرت فاطمه بودند به مناسبت میلاد با سعادت ایشان در ادامه چند انشا در مورد میلاد امام حسین و روز پاسدار نوشته شده است که می توانید آنها را بخوانید.

شاید با خودتان بگویید و برایتان سوال شده باشد که چرا میلاد امام حسین روز پاسدار نامگذاری شده است. همه ما می دانیم امام حسین در طول زندگی خود مانند محافظ و نگهبان در برابر اطرافیانش بود. از همه پاسداری و نگهداری می کرد. در روز عاشورا در صحرای کربلا تنهایی در مقابل سپاه هزار نفری یزید ایستاد تا از خانواده و یارانش محافظت کند. به همین دلیل به امام حسین لقب پاسدار را داده اند. همه ما باید در روز میلاد امام حسین از زندگی او و از مهربانی او الگو برداریم و سعی کنیم تا مانند او باشیم. امام حسین انسانی فداکار و با ایمان بود که برای حفظ ارزش های خود تا پای جان ایستادگی کرد. کمتر کسی پیدا می شود که مانند امام حسین اینگونه زندگی کند و از تمام خودش برای حفظ و نگهداری دین اسلام بگذرد. 3 شعبان میلاد با سعادت امام حسین است و در این روز مبارک ما باید از او خیلی چیزها را یاد بگیریم.

3 شعبان میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار می باشد. امام حسین کسی است که از جان و حتی خانواده خود گذشت تا از دین اسلام و از حرف های پدربزرگش حضرت محمد پاسداری و محافظت کند. امام حسین در شهر مدینه به دنیا آمد و دومین فرزند حضرت علی و حضرت فاطمه بود. بعد از اینکه به دنیا آمد آنها به شهر کوفه رفتند و به همراه برادر، پدر و خواهرش و حضرت فاطمه در آنجا زنذگی کردند. بعد از شهادت حضرت فاطمه ام البنین مادر حضرت عباس او را بزرگ کرد.

میلاد امام حسین یکی از زیباترین و مبارک ترین اعیاد شیعیان جهان می باشد. همه در سراسر دنیا این روز زیبا را جشن می گیرند و شربت و شیرینی پخش می کنند. همه ما باید سعی کنیم مانند امام حسین باشیم و برای حفظ و نگهداری دین خود تا پای جان تلاش کنیم.

در روز 3 شعبان سال 4 قمری در شهر مدینه فرزندی به دنیا آمد که نام او را حسین گذاشتند. امروز بعد از گذشت 1400 سال هنوز هم در روز میلاد امام حسین تمام مردم حس و حال خاصی دارند و این روز زیبا را جشن می گیرند. امام حسین و برادرش امام حسن در طول دوران زندگی خود سختی های زیادی را تحمل کردند و با دشمنان زیادی که در اطراف آنها بود مقابله کردند اما متاسفانه هر دوی آنها توسط همین دشمنان به شهادت رسیدند. یزید فرصت را غنیمت شمرد و به همه وعده سکه و طلا داد تا در کنار امام حسین هیچ کسی نباشد و زمانی که او تنها و دارای تعداد بسیار کمی یار بود او را به شهادت رساند. امام حسین نمونه کامل یک انسان باایمان و با غیرت بودند که برای دفاع از ارزش های دین اسلام و برای تن ندادن به ظلم خودش و حتی کودک 6 ماهه خود را فدا کرد. بخاطر همین کار بزرگ او باید سعی کنیم و نگذاریم خون او بیهوده پایمال شود.

شعبان ماه بسیار مبارکی می باشد. در روز 3 شعبان میلاد امام حسین، 4 شعبان میلاد حضرت عباس و 5 شعبان میلاد امام سجاد و 15 شعبان هم میلاد امام زمان است. امام حسین مرد بسیار بزرگی بود زیرا در ماهی که به دنیا آمده جشن و شادی و تولد های بسیاری است و در ماه محرم زمانی که به شهادت رسیده است شهادت ها و عذاداری های بسیاری وجود دارد. همه این ها نشان از خاص بودن این بنده خوب خدا می باشد. روز میلاد امام حسین ما باید از زندگی و از اخلاق او الگو برداریم، باید سعی کنیم مانند او در زندگی با دوست و دشمن رفتار کنیم، باید مهربانی و کمک کردن به دیگران را از او یاد بگیریم. امام حسین نه تنها با خانواده بلکه با دشمن خود نیز به نیکی رفتار می کرد. البته این رفتار او برگرفته از جدش حضرت محمد بود که در خانواده ای با سرشت بزرگ شده بود. 3 شعبان روز بسیار پربرکتی است و باید با خوشحالی برای امام سوم خود جشن و شادی کنیم که خداوند این بنده خوبش را نمونه و الگو برای ما قرار داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو