انشا کوتاه درباره مبعث پیامبر، ۵ انشا در مورد مبعث

منبع: مینویسم

1

1402/11/17

09:52


برای خواندن انشاهای زیبا و کوتاه درباره مبعث پیامبر تا پایان این مقاله را با دقت بخوانید. انشا کوتاه درباره مبعث پیامبر

انشا کوتاه درباره مبعث پیامبر، ۵ انشا در مورد مبعث

عید مبعث یکی از روزهای مهم و بزرگ برای تمام مسلمانان جهان است. در این روز مبارک حضرت محمد از طرف خداوند به پیامبری برگزیده شدند تا بتوانند راه درست زندگی را به همه یاد بدهند. در این بخش چند انشا کوتاه درباره مبعث پیامبر را می خواهیم بخوانیم.

27 ماه رجب روزی است که خداوند به حضرت محمد بشارت داد تو آخرین پیامبر و فرستاده من هستی و باید از این لحظه به بعد مردم را به آئین یکتا پرستی دعوت کنی. حضرت محمد سالها مردم را به صورت پنهانی به دین اسلام و پرستش خدای یگانه دعوت کرد تا بتواند به این شکل از دین اسلام محافظت کند. عید مبعث به دلیل اینکه آخرین فرستاده خدا پیامبر شد برای تمام مسلمانان جهان دارای ارزش و جایگاه بالایی می باشد. همه مردم در این روز جشن می گیرند و شادی می کنند. در مدارس و مساجد برنامه های جشن و مولودی برگزار می شود. مبعث یکی از اعیاد مهم برای مسلمانان می باشد. پیامبر برای دین مبین اسلام تلاش ها و فداکاری های بسیاری انجام داد و هر کدام از ما نیز باید ادامه دهنده راه پیامبر باشیم.

حضرت محمد 40 سال داشتند که در 27 رجب سال 40 عام الفیل از ظرف خدا به او وحی شد که از این لحظه تو پیامبر و آخرین فرستاده من هستی و باید مردم را از بت پرستی به سمت پرستش خدای یگانه دعوت کنی. زمانی که این پیام از سمت خداوند به پیامبر نازل شد ایشان در غار حرا مشغول عبادت و پرستش خدا بودند. نور و گرمای خاصی همه جا را فرا گرفت. حالت ترس و ابهام عجیبی در تمام وجود حضرت محمد به وجود آمد و گویی فکر می کرد تمام این اتفاقات در خواب برایش رخ داده است.

تا قبل از روز مبعث اکثر مردم در عربستان و دیگر نقاط جهان بت پرست بودند و بت ها را خدای خود می دانستند و اعتقاد داشتند که تمام معجزات و اتفاقاتی که در جهان رخ می دهد توسط این بت های سنگی و چوبی ایجاد می شود. 27 رجب نقطه شروعی بود برای آغاز جهانی شدن دین مبین اسلام در بین همه مردم دنیا.

یک روز که پیامبر مانند سایر روزها برای عبادت و سخن گفتن با خداوند به غار حرا رفته بودند تا در خلوت و تنهایی بتوانند خدای بزرگ را شکر کنند. نوری به وجود آمد و تمام فضا را پر کرد در همین هنگام حالت حضرت محمد (ص)تغییر کرد و گرمایی در تمام نقاط بدن خود احساس کرد. ندایی به گوشش رسید که در تمام فضای غار حرا پیچیده شد. ای محمد از امروز پیامبر و فرستاده من هستی. از آن روز همه چیز برای حضرت محمد سخت تر می شد. از یک طرف دعوت مردم به دین اسلام و از طرف دیگر مقابله با دشمنان و کسانی که قصد از بین بردن و ضربه زدن به پیامبر را داشتند. اما با وجود تمام این سختی ها پیامبر تا آخرین لحظه برای دین اسلام و اهل بیت خودش جنگید تا بتواند دستوراتی که به او محول شده است به نحو احسن انجام بدهد و موفق هم شدند. همه ما باید در روز عید مبعث یاد بگیریم که ادامه دهنده و پیرو راه حضرت محمد (ص) باشیم.

27 رجب روزی است که خداوند از طریق فرشته پیام رسان خود به حضرت محمد (ص) دستور داد تا از این لحظه مردم را به خدا پرستی دعوت کند و از پرستش بت های سنگی باز دارد. مبعث روز به پیامبری رسیدن حضرت محمد می باشد. همه مسلمانان در تمام دنیا این روز را عید بزرگی می دانند و جشن می گیرند. در این عید بزرگ ما باید یاد بگیریم مانند حضرت محمد درست زندگی کنیم و به خوبی رفتار کنیم. چون اولین چیزی که ایشان می خواستند به مردم یاد بدهند خوبی کردن و مهربانی بود.

اگر بخواهیم درباره مبعث چیزی بگوییم به نظر من باید گفت که عید مبعث مبارک ترین و زیباترین اعیاد نزد مسلمین جهان است. چه اتفاقی از این زیباتر که خداوند بزرگ و بلند مرتبه به بنده ی برگزیده خود دستور بدهد از این لحظه تو پیامبر هستی و باید مردم را به پرستش من دعوت کنی و راه درست زندگی را به آنها نشان بدهی. خدایی که این همه نعمت برای ما آفریده و از طریق قرآن و پیامبران راه درست زندگی را نیز به ما نشان داده است. پس مبعث عیدی بسیار زیباست چون خداوند پیامبری را مبعوث کرد تا روشن کننده راه همه جهانیان باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو