ویژگی های شربت تیموس کامپاند کیم و موارد مصرف آن

ویژگی های شربت تیموس کامپاند کیم و موارد مصرف آن


منبع: آرگا

1

1402/11/3

20:04


شربت تیموس کامپاند کیم، یک شربت حاوی آویشن و عسل است که تسکین دهنده خوبی برای سرفه و گلودرد بوده و به عنوان یک خلط آور شناخته می شود. از این محصول می‌توانید برای درمان سرفه و ناراحتی های سینه در فصول سرد سال استفاده کنید. در گذشته از آویشن و عسل برای درمان عفونت های بینی، سینه و گلو استفاده می کردند. این شربت با بهره گیری از کتب سنتی، این فرمول را تهیه و در اختیار افراد قرار داده است. شربت تیموس کامپاند کیم به عنوان یک تسکین دهنده خوب برای درمان سرفه هایی با منشأ آنفولانزا، سرماخوردگی، آلرژی و آسم شناخته می شود.

فصل زمستان زیبایی های زیادی دارد، اما این فصل پر ویروس است. سرماخوردگی، یکی از بیماری های بسیار شایع در این فصل است. توصیه می شود در زمان سرماخوردگی از شربت تیموس کامپاند کیم استفاده شود. این شربت برای سرماخوردگی بسیار مناسب است. این شربت ۱۰۰ درصد گیاهی است و به درمان بیماری های تنفسی فوقانی، آنتی ویروس و آنتی باکتریال کمک می کند.

شربت تیموس کامپاند کیم جزو تأثیرگذارترین شربت های ضد سرفه و سرماخوردگی است. این شربت با ترکیبات گیاهی ای که دارد علائم بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی را بهبود می بخشد. در ادامه با شربت تیموس کامپاند کیم و موارد مصرف این شربت بیشتر آشنا خواهیم شد.

ترکیبات شربت تیموس کامپاند کیم

شربت تیموس کامپاند کیم حاوی گیاهانی مثل انجیر و آویشن است. همچنین این شربت حاوی عسل بوده که برای درمان بیماری های تنفسی و سرفه مورد استفاده قرار می گیرد. از گذشته تا به امروز آویشن به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای درمان چرک گلو، سرفه و ناراحتی تنفسی شناخته می شود. نام علمی آویشن Thymus vulgaris است و اگر با عسل مصرف شود میزان اثرگذاری آن بیشتر است. در گذشته از دمنوش آویشن برای درمان عفونت های بینی، سینه و گلو استفاده می کردند. بهتر است بدانید شربت تیموس کامپاند تیموس با بهره گیری از کتب سنتی این فرمول را تولید کرده و در اختیار بیماران قرار داده است.

عسل

خواص عسل برای سلامتی بی شمار است. عسل سرشار از عناصر معدنی مورد نیاز بدن است و از بدن در مقابل بیماری های مختلف محافظت می کند. در شربت تیموس کامپاند کیم ترکیب آویشن و عسل میزان اثربخشی دارو را دو چندان می کند. این شربت به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. علاوه بر این سرفه و سرماخوردگی شما را در مدت زمان کوتاهی درمان می کند.

نکات مهم قبل از مصرف شربت تیموس کامپاند کیم

آویشن

آویشن ضد قارچ و ضد باکتری است و برای درمان سیاه سرفه و آسم از آن استفاده می شود. این گیاه ضد سرفه بوده و به درمان بیماری های تنفسی کمک زیادی می کند.

انجیر

انجیر سرشار از املاح معدنی و ویتامین است و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. باید خاطر نشان ساخت که انجیر ملین بوده و تسکین دهنده درد گلو و سینه است.

دلیل استفاده از شربت کامپاند کیم در مقایسه با محصولات مشابه چیست؟

شربت تیموس کامپاند کیم علاوه بر این که دارای ترکیب عسل و آویشن است برای کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد. این شربت در ترکیبات خود دارای انجیر است. انجیر میوه ای است که حاوی املاح معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر و پتاسیم است. علاوه بر این دارای گلوکز و ویتامین است که برای بیماران در دوره نقاهت مناسب است. انجیر علاوه بر این که ملین داشته و مغذی است، سرفه های مزمن و درد سینه را تسکین می دهد. در گذشته انجیر خشک را در آب جوش قرار می دادند و از آب غلیظ شده آن به عنوان ضد سرفه استفاده می کردند. ترکیب عسل، انجیر و آویشن، این شربت را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل کرده است.

بسیاری از کودکان به علت طعم تلخ شربت تیموس کامپاند کیم از مصرف آن اجتناب می کنند. اما این شربت به دلیل داشتن انجیر و عسل برای کودکانی که میل به دارو ندارند مناسب است.

موارد استفاده از شربت تیموس کامپاند کیم

  1. تسکین دهنده درد سینه، گلو و خارج کننده چرک های گلو
  2. تسکین سرفه
  3. کمک به درمان بیماری های تنفسی
  4. خلط آور

نحوه مصرف شربت تیموس کامپاند کیم

مقدار مصرف شربت تیموس کامپاند کیم

  • بهتر است کودکان ۱ تا ۴ سال ۵/۲ میلی لیتر از این شربت را سه بار در روز مصرف کنند.
  • بهتر است کودکان ۵ تا ۱۲ سال ۵ میلی لیتر از این شربت را سه بار در روز مصرف کنند.
  • افراد بزرگسال باید سه بار در روز حدود ۱۰ میلی لیتر از این دارو را مصرف کنند.

عوارض جانبی

ممکن است درماتیت تماسی در اثر تماس دارو با پوست و یا تحریک مخاط گوارشی، در افرادی که به این شربت حساسیت دارند، دیده شود.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی

  • مصرف شربت تیموس کامپاند کیم در دوران بارداری پیشنهاد نمی شود.
  • این دارو را در دوران شیردهی فقط با تجویز پزشک مصرف کنید.

موارد منع مصرف

به هیچ عنوان این شربت را در دوران بارداری مصرف نکنید.

آشنایی با شربت تیموس کامپاند کیم

موارد احتیاط در مصرف شربت تیموس کامپاند کیم

  • کسانی که به گیاهان دارویی حساسیت دارند در مصرف این شربت احتیاط کنند.
  • بیماران دیابتی و افرادی که درگیر التهاب مجاری ادراری و اختلالات شدید گوارشی هستند، این دارو را با تجویز پزشک مصرف کنند.

شرایط نگهداری

  • این دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • این شربت باید در محل خشک، دور از نور مستقیم خورشید و با درجه حرارت ۸ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.
  • بعد از هر بار مصرف درب بطری را کامل ببندید.

یادآوری

  • گاهی اوقات شربت های گیاهی ممکن است دارای رسوب ناشی از باقی مانده بافت های گیاهی باشند که این مسئله در کیفیت دارو تأثیری ندارد. این نشانه طبیعی بودن دارو است.
  • در این موارد بهتر است پیش از مصرف، بطری را خوب تکان دهید.

 

ترکیبات شربت تیموس کامپاند کیم

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات شربت کافنولیکس، شربت توشین، شربت سیموسپان و شربت برون کلد را نیز مطالعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو