گلچینی از جاذبه های دیدنی کره جنوبی (+ 17 مکان)

گلچینی از جاذبه های دیدنی کره جنوبی (+ 17 مکان)


منبع: تالاب

1

1402/11/12

12:56


کشور کره جنوبی یکی از قطب هاي‌ اقتصادی و تکنولوژی در جهان اسـت. این کشور […]

گلچینی از جاذبه های دیدنی کره جنوبی (+ 17 مکان)

کشور کره جنوبی یکی از قطب هاي‌ اقتصادی و تکنولوژی در جهان اسـت. این کشور زیبا علاوه بر برتر بودن در اقتصاد در زمینه جاذبه هاي‌ تروریستی هم حرف اول را میزند. ما دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله اي شامل گلچینی از بهترین مکان هاي‌ دیدنی کره جنوبی منتشر کرده ایم.

 

مکان های دیدنی کره جنوبی

کشور کره جنوبی باوجود تضاد زیاد سنتی بودن و مدرن بودن جامعه و مردمانش، مسافران و گردشگران زیادی دارد. از طبیعت‌هاي‌ بکر و زیبا تا اماکن تاریخی و فرهنگی، از شهر های پر جنب و جوش تا روستاهای آرام و ساده، از موزه‌ها و گالری‌هاي‌ هنری تا پارک‌ها و تفریحگاه‌هاي‌ مدرن…؛ همه ی ي این‌ها در کشور کره جنوبی وجوددارد و شـما می توانید آن ها دیدن کنید. جاذبه هاي‌ دیدنی کره جنوبی در همه ی جا قاره آسیا پراکنده شده اسـت.

 

1. بوسان

بوسان

آیا می دانستید کـه می توان در کره‌ي جنوبی کنار ساحل دریا رفت؟ بوسان دومین شهر بزرگ کره‌ي جنوبی اسـت و مناطق ساحلی ان پر از سواحل و اقامتگاه‌هاي‌ زیباست. در این جا فرهنگ و تاریخ موج میزند. بـه هنگام سفر بـه شهر بوسان، حتما از معبد بئومئوسا و دهکده‌ي گامِچئون «Gamecheon» دیدن کنید. گامچئون یک دهکده خاص و متفاوت با معماری اروپایی بر فراز صخره‌اي مشرف بـه دریاست و ورژن کره‌اي منطقه‌ي سانتورینی در یونان بـه شمار می آید.

 

عاشقان غذا هاي دریایی باید حتما بـه بازار جاگالچی «Jagalchi»؛ بزرگ‌ترین بازار تجاری غذا هاي دریایی کره، سر بزنند. بخشی از این بازار بـه روی مصرف‌کنندگان باز اسـت و رستوران‌هاي‌ فراوانی در ان وجوددارد کـه خریدهای شـما را برایتان می‌ پزند. درنتیجه شـما میتوانید ماهی‌هاي‌ خریداری‌شده‌ي خودرا در همان بازار میل کنید.

 


مطالب مشابه: حقایق های خواندنی از مردان و زنان کره ی جنوبی


 

2. جئونجو

جئونجو

این شهر تاریخی، زمانی پایتخت معنوی خاندان چوسان بود. جئونجو حدود 90 دقیقه با قطار تا سئول فاصله دارد. این جا خانه‌ي بسیاری از معابد باستانی در دهکده‌اي با خانه‌هاي‌ تاریخی و قدیمی اسـت. این دهکده‌ها در سراسر کره دیده میشوند ودر ان‌ها محله‌هاي‌ باستانی و خانه‌هاي‌ قدیمی محافظت‌شده‌اي بـه چشم می خورد.

 

این دهکده‌ها بـه بازدیدکنندگان حس زندگی در کره‌ي باستان را می دهند. برخی از این خانه‌ها بـه روی تورهای گردشگری باز هستند و برخی دیگر تبدیل بـه موزه، رستوران و هتل شده‌اند.

 

3. کاخ چانگ دیوک گونگ

کاخ چانگ دیوک گونگ

از میان 5 کاخ بزرگی کـه در قرن پانزدهم میلادی از سوی خاندان چوسان «Joseon» در اطراف سئول ساخته شد، کاخ چانگ دیوک گونگ از محبوب ترین اقامتگاه هاي‌ سلطنتی پادشاهان بوده اسـت. چانگ‌دیوک‌گونگ جایی اسـت کـه پادشاه و خاندان سلطنتی زندگی روزانه‌ي خودرا در ان سپری میکردند. این جا یک ساختمان نیست، بلکه مجموعه‌اي از ساختمان‌هاي‌ مختلف اسـت کـه هرکدام از ان‌ها کارکردی متفاوت دارند.

 

برخی محل اقامت خاندان سلطنتی و برخی دیگر کتابخانه، اتاق غذاخوری و اتاق ملاقات هستند. مطمئن شوید کـه حتما بخشی از زمان بازدید خود از این کاخ را بـه بازدید از باغ 30 هکتاری کاخ در پشت محوطه‌ي اصلی اختصاص میدهید. این باغ پر از راه‌هاي‌ مختلف، فضاهای سبز، ساختمان‌هاي‌ پاگودا، جویبارها و دریاچه‌هاي‌ رنگارنگ اسـت.

 

4. دهکده بوکچون هانوک

دهکده بوکچون هانوک

دهکده‌هاي‌ هانوک کـه در معدود نقاط سئول و سراسر کره یافت می شوند، موزه‌هاي‌ زنده هستند. ان‌ها محله‌هاي‌ باستانی حفاظت‌شده و بازسازی‌شده هستند. برخی از این دهکده‌ها نظیر بوکچون هانوک در مکان اصلی خود قراردارند، درحالی‌کـه برخی دیگر از دهکده‌ها بـه سبک باستانی و با خانه‌هاي‌ قدیمی در هر جایی از کره ساخته شده‌اند.

 

این دهکده‌ها بـه بازدیدکنندگان فرصت مشاهده‌ي حال و هوای زندگی دریک خانه‌ي باستانی و همچنین چگونگی زندگی در 600 سال پیش کره را می دهند. میتوان دراین دهکده خیابان‌هاي‌ باریک و کوچک را تجربه کرد و بـه کاوش فرهنگ کره‌اي رفت؛ زیرا بسیاری از خانه‌هاي‌ قدیمی تبدیل بـه موزه شده‌اند یا این کـه بـه تشریح فرهنگ کره‌اي می پردازند. برخی از این خانه‌ها اختصاصی هستند و برخی دیگر تبدیل بـه هتل شده‌اند.

دهکده‌ي بوکچون هانوک مکانی محبوب برای گشت‌وگذار و توریست ها اسـت، زیرا درست در مرکز سئول، بین کاخ گیونگ‌بوک‌گانگ «Gyeongbokgung» و کاخ چانگ‌دیوک‌گونگ، قرار دارد.

 

5. برج سئول

برج سئول

بله. هرکسی کـه از سئول دیدن میکند، باید بالای برج سئول برود و این شهر را از نمایی 360 درجه ببیند. برج سئول تقریبا بر روی کوهی بنا شده و همراه با بلندی خود برج، بـه شـما امکان ایستادن در ارتفاع 500 متری از سطح دریا و شهر را میدهد. اما بد نیست کمی هم در منطقه‌ي کوهستانی اطراف برج گشت‌ و گذار کنید.

 

برج سئول در نزدیکی قله‌ي کوه نامسان «Namsan» و محوطه‌ي پارک نامسان قرار دارد. دراین پارک مسیرهای کوه‌پیمایی فراوانی بـه چشم میخورد کـه همگی ان‌ها چند دقیقه تا مرکز تجاری شهر سئول فاصله دارند.

در سئول یک تله‌کابین وجوددارد کـه شـما را از شهر بـه محوطه‌ي زیر برج میبرد. شـما میتوانید از این جا بـه کوهنوردی در اطراف بپردازید. پس از بالا رفتن از کوه و سوار شدن بر تله‌کابین، بخشی از زمان خودرا بـه دیدار از دهکده‌ي نامسان هانوک «Namsan Hanok» اختصاص دهید. این دهکده شامل 5 هانوک یا خانه‌ي قدیمی و سنتی کره‌اي می شود کـه مورد مرمت قرار گرفته‌اند.

 

6. پارک ملی سئوراکسان

پارک ملی سئوراکسان

این شگفتی طبیعی اسرارآمیز نیز بـه‌ مانند پارک ملی یوسمیته «Yosemite» دارای کوه‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها، نهرها و کیلومترها مسیر کوه‌ پیمایی و پیاده‌روی اسـت و بـه شـما اجازه‌ي کاوش در اطراف خودرا می دهد. پارک ملی سئوراکسان «Seoraksan» بـه تنوع طبیعی ان مشهور اسـت، زیرا دراین پارک بیش از 1500 گونه‌ي جانوری و بیش از هزار گونه‌ي متفاوت گیاهی وجوددارد.

 

درون پارک ملی سئوراکسان دو معبد بودائی نیز وجوددارد. یکی از این معابد بـه «معبد یک‌صد حوضچه» مشهور اسـت، زیرا در اطراف ان حوضچه‌هاي‌ فراوانی وجوددارد کـه از جویبارهای کوهستانی تغذیه میشوند.

 

وقتی‌کـه از پیاده‌روی خسته شدید، یک تله‌کابین وجوددارد کـه شـما را بـه بالای کوه سئوراکسان با منظره‌اي خارق‌العاده از کوه‌ها و دره‌ها می برد. پارک ملی سئوراکسان با اتوبوس 4 ساعت و با خودروی شخصی 3 ساعت تا سئول فاصله دارد.

 

7. موزه ملی کره

موزه ملی کره

سئول بـه‌ عنوان پایتخت کره، میزبان موزه‌هاي‌ فراوانی اسـت. بزرگ‌ترین موزه‌ي این شهر، موزه‌ي ملی کره نام دارد و شبیه بـه موزه‌ي متروپولیتن در نیویورک اسـت. این جا مکانی اسـت کـه نمی توان از همه ی جای ان دریک روز دیدن کرد. کلکسیون‌هاي‌ گسترده‌ي این موزه شامل هنر، تاریخ و باستان‌شناسی میشوند و تاریخ و فرهنگ و زندگی مردمان کره را روایت می کنند.

 

اگر زمان شـما برای بازدید از پایتخت کره محدود اسـت، این موزه یک جاذبه‌ي گردشگری عالی بـه شمار می آید. کلکسیون‌هاي‌ این موزه بسیار متنوع هستند و تاریخچه برخی از آثار موجود در ان‌ها بـه یک میلیون سال قبل بازمی‌گردد.

 

موزه‌ي ملی کره بـه‌طور ویژه برای خانواده‌ها و کودکان شگفت‌انگیز اسـت، زیرا طیف گسترده‌اي از آثار تاریخی را در خود دارد. هر چیزی، از ابزارهای عصر حجر گرفته تا شبکه‌ي مدرن هنری از هنرمندان کره‌اي، دراین موزه یافت می شود.

 

8. منطقه غیرنظامی در مرز دو کره

منطقه غیرنظامی در مرز دو کره

ازآنجایی‌کـه دو کشور کره‌ي شمالی و جنوبی همان‌ گونه در وضعیت جنگی نسبت بـه هم قراردارند، در مرز میان این دو کشور، یک منطقه‌ي غیرنظامی «DMZ» وجوددارد کـه بـه‌شدت تحت مراقبت بوده و مین‌گذاری شده اسـت. دیدار از این منطقه تنها در قالب تورهای گردشگری امکانپذیر اسـت. این منطقه 4 کیلومتر عرض دارد و بـه منطقه امنیتی مشترک مشهور اسـت. نزدیک‌ترین شهر بـه این منطقه پانمونجوم «Panmunjom» اسـت.

 

تور بازدید از این محوطه شامل یک بازدید از فروشگاه خرید سوغاتی در کره شمالی و اتاق کنفرانس کمیسیون آتش‌بس ارتش میشود. بازدیدکنندگان میتوانند دراین محوطه پا بـه ان‌سوی مرز کره‌ي شمالی بگذارند، درحالی‌کـه همان‌ گونه در اتاق بین مرزی هستند. این محوطه و اطراف ان دارای چندین برج دیدبانی، پارک و موزه نیز اسـت.

 

9. مرکز جهانی لوته

مرکز جهانی لوته

جاذبه های دیدنی کره جنوبی

 

درست در مرکز شهر سئول، یک پارک تفریحی قرار دارد. این جا مکانی جذاب برای گذران اوقات روز و غرق شدن در فرهنگ تجاری واقعی کره‌اي اسـت. مرکز جهانی لوته «Lotte» شامل یک هتل، سالن‌هاي‌ نمایش فیلم، یک موزه‌ي اقوام با نمایش‌هاي‌ سنتی و تفریحاتی نظیر پیست پاتیناژ میشود.

 

دیدار از این مرکز هم برای بچه‌ها و هم بزرگ‌ترها جذاب اسـت و صرف‌نظر از وسایل بازی و جاذبه‌هاي‌ ان؛ مراکز خرید و کارگاه‌هاي‌ هنری و نمایش‌هاي‌ فرهنگی بی‌شماری برای تماشا در مرکز جهانی لوته وجوددارد. دراین مرکز، یک تم پارک سرپوشیده‌ي بزرگ و یک تم پارک روباز بـه نام جزیره‌ي جادویی نیز بـه چشم می خورد.

 

برای یک تجربه‌ي بزرگتر از یک تم پارک روباز، بـه پارک اورلند در خارج از سئول بروید کـه نسخه‌ي کره‌اي دیزنی‌لند بـه‌حساب می آید. این پارک حدود 45 دقیقه تا سئول فاصله دارد.

 


مطالب مشابه: کره جنوبی چطور پیشرفت کرد؟


 

10. پارک ملی و دریایی هالیئو

پارک ملی و دریایی هالیئو

این پارک ملی زیبا شامل کیلومترها ساحل بکر با بیش از 300 جزیره‌ي مجزا میشود. هرکدام از این جزایر دارای مسیر پیاده‌روی مختص بـه خود با منظره‌اي تماشایی رو بـه اقیانوس و صخره‌ها اسـت. این محوطه همچنین شامل یک تله‌کابین می شود.

 

مسیر تله‌کابین حدود 2.4 کیلومتر اسـت و 9 دقیقه طول می کشد تا گردشگران بـه بالای ان برسند. پاداش شـما در ان بالا، مناظری حیرت‌انگیز از اطراف و ساحل و همچنین جزیره‌ي ژاپنی دائِمادو «Daemado» اسـت. پارک ملی هالیئو «Hallyeo» حدود یک ساعت با اتوبوس یا خودروی شخصی تا مرکز شهر سئول فاصله دارد.

 

11. معبد بولگوکسا

معبد بولگوکسا

یکی از تماشایی‌ترین معابد بودائی در کره، معبد بولگوکسا «Bulguksa» نام دارد کـه از نظر بسیاری، مهم ترین معبد این کشور اسـت. این معبد بـه‌طور رسمی از سوی دولت کره بـه‌عنوان قدیمی ترین و زیباترین معبد انتخاب شده اسـت. معبد بولگوکسا خانه‌ي 7 گنجینه‌ي ملی کره، پاگوداهای مقدس و مجسمه‌هایي از بودا اسـت.

 

این معبد در دامنه‌ي کوه توهام «Toham» در جونگجو «Gyeongju»؛ پایتخت باستانی کره، قرار دارد. این جا شهری بسیار تاریخی اسـت و بـه خاطر محوطه‌ها و معابد تاریخی ان بـه «موزه‌اي بدون دیوار» مشهور اسـت. جونگجو تقریبا 2.5 ساعت با قطار سریع‌السیر تا سئول فاصله دارد.

 

12. کاخ گیونگ بوک گانگ

کاخ گیونگ بوک گانگ

مجموعه کاخ گیونگ بوک گانگ، موسوم بـه کاخ شمالی، دوران پرآشوبی را در تاریخ کره پشت سر گذاشته اسـت. این کاخ درسال 1395 میلادی در دوران خاندان چوسان ساخته شد و یکی از 5 کاخ بزرگ در اطراف سئول اسـت. گیونگ‌بوک‌گانگ در طول تاریخ بمباران و تخریب شد و بارها مورد مرمت قرار گرفت. این کاخ حتی درسال 1592 بـه اشغال ژاپنی‌ درآمد.

 

آخرین بازسازی گیونگ‌بوک‌گانگ بـه سال 1990 بازمی‌گردد. حتما از عمارت گیونگ‌هوئِرو «Gyeonghoeru» و حوضچه‌ي هاي‌ِنگ‌وون‌جیونگ «Hyangwonjeong» دراین کاخ دیدن کنید. این دو بخش یادگاری برجای‌مانده از بناهای اصلی کاخ در دوره‌ي امپراطوری چوسان هستند. می توان همراه با تورهای پیاده‌روی هم از این مجموعه دیدن کرد. درون این محوطه دو موزه «موزه ملی کاخ و موزه ملی اقوام» قرار دارد کـه هردوی ان‌ها ارزش بازدید را دارند.

 

13. خانه آبی

خانه آبی

خانه آبی نام خودرا از عمارت‌ها و ساختمان‌هایي با سقف‌هاي‌ آبی‌رنگ گرفته اسـت. این خانه کـه بیشتر شبیه بـه کاخ سفید در واشنگتن اسـت، محل اقامت رئیس‌جمهور کره محسوب میشود. این مجموعه‌ي کاملاً امنیتی همچنین میزبان بسیاری از دفاتر دولت قانونی کره و سالن‌هاي‌ ملاقات رسمی اسـت.

 

این جا مکانی شگفت‌انگیز برای بازدید اسـت، زیرا شـما رابا دولت مدرن کره و فرهنگ رسمی این کشور آشنا می کند. تور دیدار از این خانه شـما را بـه اتاق‌هاي‌ ملاقات و اتاق‌هاي‌ پذیرایی از مقامات رسمی کشور های دیگر می برد.

 

14. دروازه گوانگوامون

دروازه گوانگوامون

این جاذبه‌ي گردشگری، یک دروازه‌ي بزرگ اسـت کـه در گذشته بـه پشت دیوارهای دژی راه داشت کـه کاخ گیونگ‌بوک‌گانگ در وسط ان بود. این دروازه همراه با کاخ گیونگ‌بوک‌گانگ در قرن پانزدهم میلادی ساخته شد، اما بارها تخریب شد و مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت.

 

دروازه‌ي گوانگوامون «Gwanghwamun» درسال 2010 بـه مکان اصلی خود در مقابل کاخ و میدان گوانگوامون بازگشت و با مصالح اصلی و قدیمی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. مرمت قبلی این دروازه با استفاده از روش‌هاي‌ بازسازی غیرسنتی و با مصالحی چون بتن انجام گرفته بود، اما دروازه‌ي جدید بـه روشی کاملاً سنتی بازسازی ودر ساخت ان از چوب و مصالح دست‌ساز استفاده شده اسـت.

 

هرروز از ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر در مقابل این دروازه، مراسم تغییر نیروهای امنیتی برگزار می شود. این مراسم از سال 1469 میلادی تا بـه امروز همان‌ گونه پابرجا اسـت.

 

15. جزیره جیجو

جزیره جیجو

این جزیره‌ي آتش‌فشانی کـه بـه‌اندازه‌ي یک سفر هوایی یک‌ ساعته تا سئول فاصله دارد، مقصد بسیار محبوبی در کره‌ي جنوبی اسـت. این جزیره بـه سواحل زیبا و تاریخ و فرهنگ غنی خود افتخار می کند. بلندترین کوه کره، هالاسان «Hallasan»؛ بـه همراه کیلومترها غار بزرگ از جنس لاوا در جزیره جیجو قراردارند. میتوان از این غارها از جنس مواد مذاب سرد شده دیدن کرد. ابعاد این غارها در اندازه‌ي تونل‌هاي‌ راه‌آهن اسـت.

 

هر زمان در جیجو بودید، حتما از ساحل جونگمون «Jungmun» برای تماشای زنان غواص دیدن کنید. این زنان بدون هیچ تجهیزاتی بـه زیر آب می روند تا بتوانند انواع مختلف ماهی‌ها را بـه‌عنوان غذای دریای صید کنند. این سنت صدها سال پیش و زمانی رواج یافت کـه مردان محلی همگی با قایق‌هاي‌ ماهیگیری بـه دریا می‌رفتند. این جزیره همچنین کیلومترها مسیر پیاده‌روی دارد ودر ان چشمه‌هاي‌ آب گرم فراوانی یافت میشود.

 

16. ایتائه وون

ایتائه وون

این جا یک مکان توریستی پر از مغازه‌هاي‌ خرید سوغاتی و غذای خیابانی اسـت، اما محله‌ي ایتائه‌وون «Itaewon» مکانی فوق‌العاده‌ برای قدم زدن در همین حوالی نیز محسوب می شود. جذابیت ایتائه‌وون زمانی بیشتر میشود کـه ساکنان ان در هنگام شب برای خرید، غذا خوردن و ملاقات با یک دیگر از خانه بیرون می آیند.

 

شور و حالی دراین محله وجوددارد کـه اتمسفر بین‌ المللی سئول را بـه نمایش می گذارد. شـما دراین محله خانواده‌ها، کودکان و زوج‌هاي‌ کره‌اي فراوانی را خواهید دید کـه همگی در حال لذت بردن از خرید و صرف غذا در رستوران‌ها هستند. افرادی کـه بـه دنبال امتحان کردن یک غذای اصیل کره‌اي هستند، نباید بـه ایتائه‌وون بیایند؛ اما این جا دنیای غذا هاي بین‌ المللی نظیر پیتزاهای ایتالیایی و همبرگرهای آمریکایی در سئول اسـت.

 

17. معبد جینگوانسا

معبد جینگوانسا

این معبد باستانی حدود 15 دقیقه تا مرکز سئول فاصله دارد و تجربه‌اي از یک معبد بودائی و یک پارک ملی زیبا در کره اسـت. معبد جینگوانسا «Jingwansa» کـه نخستین بار در 3000 سال پیش ساخته شد، برنامه‌هاي‌ متعددی برای آشنایی گردشگران با سبک زندگی بودائی و راهبان مقدس دارد.

 

می توان در برنامه‌ي اقامتی این معبد شرکت کرد و یک شب را میهمان جینگوانسا بود، یا این کـه صرفاً بـه خوردن یک غذای گیاهی دراین معبد بسنده کرد و بـه سراغ کاوش در ساختمان و مکان‌هاي‌ مقدس ان رفت. شـما همچنین میتوانید از این منطقه، صرفاً برای گشت‌وگذار در اطراف پارک ملی بوکانسان «Bukhansan»؛ بـه‌عنوان خانه‌ي این معبد، دیدن کنید.

 

دراین محوطه کیلومترها مسیر کوه‌ پیمایی بـه همراه 3 قله برای صعود وجوددارد. صرف‌نظر از قله‌ها و جنگل‌ها و مناظر زیبای اطراف، در امتداد مسیر کوه‌پیمایی خرابه‌هایي از یک قلعه‌ي باستانی نیز بـه چشم میخورد.

 


مطالب مشابه: هوشمندترین شهر جهان «+عکس»


 

در پایان

کره جنوبی یکی از کشور های پرجمعیت آسیا بـه شمار می‌رود و تنوع جاذبه گردشگری بالایی دارد. امیدواریم از این مطلب از مجله تفریحی تالاب کـه در مورد جاذبه هاي‌ کره جنوبی اسـت لذت برده باشید و با اطرافیانتان بـه اشتراک گذاشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو