دیدنی های شهرستان رودان | Roodān

دیدنی های شهرستان رودان | Roodān


منبع: تاپ تراول

409

1398/10/2

12:21


بلیط جت

تور عمان

خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی رودان

شهرستان رودان از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است. و مرکز آن شهر رودان (دهبارز) است.شهرستان رودان از شمال به حاجی آباد، از شمال شرقی به فاریاب (گلاشکرد)، از شرق به کهنوج و منوجان، از جنوب شرقی و جنوب به میناب و از غرب به بندرعباس محدود می‌شود. رودان در قدیم به نام «رودکان» معروف بوده و وجه تسمیه آن، وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب است. آب و هوای این منطقه گرم وخشک است و زمستانی معتدل و تابستانی گرم دارد.شهر رودان پس از بندرعباس و میناب سومین شهر پر جمعیت استان است.در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا درباره دیدنی های شهر رودان بیشتر بدانید.

خرید تور

سنگ نوشته های بادافشان

در منطقه ای به همین نام در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال رودان، روی سنگ های ستبر کلماتی به خط میخی و نقاشی هایی بدیع وجود دارد که قدمت آنها به دوران ایلامی و آشوری می رسد.

جاهای دیدنی رودان

جاهای دیدنی رودان

قلعه کمیز

در فاصله ۱۲ کیلومتری شرق رودان، قلعه‌ای که نشان هویت و پایمردی مردم این سامان است، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در قدیم چون اغلب نقاط رودان را آب فرا گرفته بوده، مردم در این قلعه مستحکم سکونت داشته‌اند. مهم‌ترین اقوام در قلعه کمیز خبر از نبردهای متعدد قوم دهبارز با دشمنان خارجی می‌دهد، با این حال این قلعه مهم‌ترین منطقه گردشگری شهرستان رودان می‌باشد.

728 90 - دیدنی های شهرستان رودان | Roodān


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


 

جاهای دیدنی رودان

جاهای دیدنی رودان

قلعه دختران

این قلعه در فاصله ۵کیلومتری شمال دهبارز و منتهی الیه کوی گرم واقع است، این قلعه که در حال حاضر به ویرانه ای مبدل شده به وسیله سنگهای بزرگی بنا گردیده که وجود سنگرهای سنگی متعددی در اطراف قلعه و غاری در پایین آن نشان دقت و توجه خاص ساکنان قلعه به بالا بردن ضریب امنیتی پناهگاهشان می باشد.گفته می شود این قلعه توسط دختر یکی از بزرگان اقوام گذشته رودان اداره می شده است .

جاهای دیدنی رودان

امامزاده سیدسلطان محمد

براساس اسناد تاریخی نسب شریف امامزاده سیدسلطان محمد، به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد. بقعه این امامزاده در روستای زیارت پیرچوگان در فاصله ۴۵ کیلومتری رودان قرار دارد. وجود زیارتگاه امامزاده سید سلطان محمد در روستایی به همین نام باعث شد که این روستا در سال ۹۱ به عنوان یکی از ۱۰ منطقه نمونه گردشگری در کشور انتخاب شود.

جاهای دیدنی رودان

قبرستان گبره

درسراسر رودان آثار زیادی از گورهایی به چشم می خورد که با کلمات وخطی شبیه به میخی هر بیننده ای را به عمق تاریخ گذشته رودان راهنمایی می نماید، به گفته پیشینیان این قبرستانها مربوط به ساکنان اولیه این خطه بوده وهزاران سال نیز قدمت دارند.

جاهای دیدنی رودان

 کوه زندان

مکان بسیار صعب العبوری است که گویا در قدیم مخصوص زندانیان سیاسی بوده است. برای رسیدن به آن باید از راه های باریک بدنه کوه رد شد. مسیر عبور از تونل باریک و تاریکی که به صورت هلالی در بدنه کوه حفر شده به گونه ای است که با اندک غفلتی امکان سقوط به اعماق دره وجود دارد. بعد از این تونل، شکاف غار قرار دارد که پس از عبور از آنجا می توان وارد قلعه شد. ۱۲ اتاق در بدنه کوه زندان حفر شده است.

آبشار کرون

آبشار کرون در نزدیکی شهرستان رودان در استان هرمزگان واقع است. رودان در قدیم به نام «رودکان» معروف بوده و وجه تسمیه آن، وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب است. آب و هوای این منطقه گرم وخشک است و زمستانی معتدل و تابستانی گرم دارد. این منطقه یکی از مهمترین اماکن گردشگری شهرستان رودان به شمار می‌آید.

جاهای دیدنی رودان

چهار دهنه ای رودان

در فاصله ای ۱۵ کیلومتری شهرستان رودان پلی با چهار دهنه واقع شده است و صد متر بالاتر روستایی با همین نام وجود دارد .رودخانه ای با بارانهای فصلی از زیر این پل می گذرد که هم مردم روستا و هم مسافران و مردم شهرستان جهت تفریح به این منطقه می آیند و از آن استفاده می کنند. کوههای اطراف و رودخانه جاری و باغ های مجاور آن چشم انداز بسیار زیبایی به این منطقه داده است.


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو