خاصیت‌ های روغن بادام شیرین برای پوست

خاصیت‌ های روغن بادام شیرین برای پوست


منبع: زیبامون

212

1398/10/15

12:14


در این مقاله از زیبامون دات کام میخوایم شما رو با خاصیت هایی که روغن بادام شیرین میتونه برای پوست و زیبایی شما داشته باشه اشنا کنیم.

خاصیت‌ های روغن بادام شیرین برای پوست

مسلما اگر از افرادی هستید که علاقه به روش های ساده و خانگی برای مراقبت از پوست و موی خود دارند حتما تا به حال با خاصیت های بی نظیر روغن بادام شیرین اشنا شده اید. بادام دیگر فقط برای خوردن و یا اضافه کردن به غذا و شیرینی نیست. این اجیل خوشمزه توانایی این را دارد که به شما کمک فراوانی در زمینه مراقبت از پوستتان بکند و ما اینجا هستیم که شما را با فواید خاص و جذاب ان اشنا کنیم. با زیبامون همراه باشید.

چینی ها و هندی ها از سال های قدیم از روغن بادام و بادام برای نرم کردن و طراوت بخشیدن به پوست استفاده کرده اند. این ماده بی نظیر حتی به عنوان مرهم برای زخم ها و بریدگی های سطحی بدن نیز استفاده میشده است. در نتیجه عجیب نیست اگر امروز نیز عصاره و روغن بادام شیرین را در میان مواد تشکیل دهنده خیلی از لوازم ارایشی پیدا کنید. در ادامه یک لیست کامل از برخی از قابلیت های این ماده پر ارزش برای شما قرار میدهیم. پس با ما همراه باشید.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین چه مواد مغذی ای را در خود جای داده است؟

 همانطور که میدانید دو نوع روغن بادام داریم. یک مورد تلخ است و دیگری شیرین و روغن بادام شیرین ان موردی است که برای پوست شما بهتر است. این روغن ویتامین های زیر را دارا میباشد.

  • ویتامین A : رتینول موجود در این ویتامین به سلول های پوستی شما کمک میکند سریعتر و بهتر بازسازی شوند و خط و خطوط پوستی شما زیباتر و درخشان تر شود.
  • ویتامین E : این ویتامین قابلیت های انتی اکسیدانی دارد که باعث میشود از اسیب های وارد شده به پوست از سمت طبیعت و محیط اطراف و رادیکال های ازاد جلوگیری شود و همچنین کمک میکند نور تابش خورشید به پوست شما اسیب نرساند و پوست دارای یک سپر دفاعی طبیعی در برابر اشعه های مضر افتاب باشد.
  • اسید های چرب و امگا 3 : این مواد به پوست و بدن شما کمک میکنند که دچار پیری زودرس نشود و جوان بماند و همچنین در برابر نور خورشید هم از پوست شما مراقبت میکند. نور خورشید یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست است.
  • زینک : این ماده یک ماده به شدت مهم و ضروری برای درمان اکنه و سایر زخم ها و بیماری های پوستی صورت است. ولی در واقع زینک اگر مستقیم مصرف شود تاثیر بهتری روی پوست میگذارد و کمک بیشتری به شما میکند.

روغن بادام شیرین

فایده های استفاده از روغن بادام شیرین بر روی پوست

با وجود اینکه تعداد زیادی تحقیق راجع به فواید بادام برای پوست صورت وجود دارد اما تعداد تحقیقاتی که در ان روی فواید روغن بادام شیرین برای پوست تمرکز شده باشد تقریبا کم است. ولی بهرحال تعدادی تحقیقات در حوزه کوچکتر از سمت کلینیک های زیبایی انجام شده است که براساس انها میخواهیم فواید زدن روغن بادام شیرین روی پوست را با شما بررسی کنیم.

  • روغن بادام شیرین و قابلیت کم کردن پف و سیاهی زیر چشم : روغن بادام شیرین و به طور کل روغن بادام قابلیت ضد التهاب دارد و نتایج تحقیقات نشان داده است که استفاده از ان بر روی پوست زیر چشم باعث کاهش پف و سیاهی ان میشود.
  • روغن بادام شیرین و قابلیت روشن کردن پوست و بشاش کردن چهره : به خاطر خاصیت نرم کنندگی ای که این روغن در خود جای داده است پوست به کمک ان خاصیت ترمیم و کش سانی بهتری پیدا میکند، در نتیجه سلول های مرده پوستی زودتر جایگزین میشوند و تمام این موارد به روشن شدن پوست چهره شما و بشاش و با نشاط تر به نظر رسیدنتان منجر میشود.
  • روغن بادام شیرین و کمک به پوست خشک : سال های سال است که از روغن بادام و بادام برای نرم کردن و جان دوباره بخشیدن به پوست خشک استفاده میشود و این مسئله هم چیز جدیدی نیست. روغن بادام شیرین قابلیت این را دارد که حساسیت های شدید پوستی و اگزما را نیز درمان کند و از التهاب پوست اسیب دیده شما نیز کم کند.
  • روغن بادام شیرین و کمک به از بین بردن اکنه : اسید های چربی که در بادام شیرین وجود دارد باعث میشوند که چربی اضافی پوست حل شده و در نتیجه روند تشکیل اکنه و پر شدن منافذ پوست به شدت کم تر شود. استفاده مداوم از این روغن میتواند پوست شما خالی از جوش و اکنه شود و منافذ ان بهتر تنفس کنند.
  • روغن بادام شیرین و بی اثر کردن اثرات تابش نور خورشید به پوست : ویتامین E موجود در روغن بادام که یکی از قوی ترین مواد مغذی موجود در این روغن است میتواند جلوی ضرر و زیانی که اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست میرساند را بگیرد و اثر ان را بی فایده کند. با کمک روغن بادام شیرین شما یک ضد افتاب طبیعی و سودمند را به پوست خود هدیه میدهید.

روغن بادام شیرین

  • روغن بادام شیرین و محو کردن جای زخم ها: همانطور که در اول مقاله گفتیم از زمان های قدیم از روغن بادام برای مرهم زخم ها استفاده میشده. چینی های قدیم از روغن بادام برای بستن جای شکستگی و زخم استفاده میکردند و روغن بادام در طب سنتی چین و هند جایگاه ویژه و بالایی دارد.ویتامین E و قابلیت های ان میتواند به شما کمک کند تا با کمک روغن بادام شیرین جای زخم های خود را سریعتر از پوستتان پاک کرده و اثرات انها را نیز از بین ببرید.
  • روغن بادام شیرین و از بین بردن جای چین و چروک ناشی از کم کردن وزن : اگر شما هم از کسانی بوده اید که بعد از بلوغ وزن کم کرده اید و یا بعد از دوره حاملگی کاهش وزن داشته اید و حالا روی نقاطی از بدنتان مانند ران پاها، شکم و یا سینه ها چین و چروک پوستی ایجاد شده است. روغن بادام شیرین اینجاست که به شما کمک کند. این روغن هم جای چین و چروک های قبلی را کاهش میدهد و کمرنگ میکند و هم از چین و چروک های جدید جلوگیری میکند.

روغن بادام شیرین

ایا استفاده از روغن بادام شیرین روی پوست خطرناک نیست؟

به طور کلی استفاده از این روغن روی پوست اشکالی ندارد و مشکل خاصی برای مصرف کننده ایجاد نخواهد کرد. اما تعدادی نکته وجود دارد که نیاز دارید قبل از استفاده مستقیم از این روغن روی پوست صورت و یا بدنتان به ان توجه کنید.

  • اگر به اجیل و مواردی نظیر ان حساسیت دارید به هیچ وجه روغن بادام شیرین را روی پوستتان نزنید. چون حساسیت در این مورد ممکن است بروز کند و شما را دچار مشکل کند.
  • اگر اولین بار است که میخواهید از روغن بادام شیرین روی پوستتان استفاده کنید ، قبل از تعبیه کامل ان روی پوست یک نقطه را برای تست کردن انتخاب کنید و در صورت عدم بروز حساسیت از روغن بادام استفاده کنید. ( برای تست حساسیت چند قطره خیلی کم از روغن را روی مچ دست و یا بازوی خود بمالید و بگذارید بماند. اگر هیچ اثری از قرمزی، خارش، سوزش و ورم و التهاب مشاهده نکردید این به این معناست که شما حساسیتی به روغن بادام ندارید و استفاده از ان برایتان کاملا بی خطر است.)

روغن بادام شیرین

روش استفاده از روغن بادام

برای استفاده از روغن بادام روی پوستتان راه های متفاوتی وجود دارد.بعضی از افراد دوست دارند از ان به عنوان یک پاک کننده طبیعی برای ارایش استفاده کنند. در واقع روغن بادام یکی از رایج ترین موادی است که در پاک کننده های ارایشی نیز به کار میرود. همچنین میتوان از روغن بادام به عنوان نرم کننده، مرطوب کننده و یا ضد التهاب استفاده کرد.

روش استفاده از روغن بادام شیرین به عنوان یک پاک کننده ارایش

برای اینکه از روغن بادام شیرین برای پاک کردن ارایشتان کمک بگیرید در ابتدا باید یک مقدار خیلی کم ، قد یک فندق ، از ان را کف دستتان بریزید و بعد با کمک نوک انگشتانتان روغن را به محلی که میخواهید ارایشتان را پاک کنید بمالید و کامل ان را پخش کنید. سپس یک گلوله پنبه و یا یک پد پنبه ای برداشته و با کمک ان ارایش خود را کامل پاک کنید تا اثری از ان نماند. مراقب باشید که پنبه یا پد را با خشونت به پوست خود نکشید. بعد از اینکه مواد ارایشی پاک شد پوست خود را با اب گرم و یک ژل شوینده تمیز کنید و خشک کنید.

استفاده از روغن بادام شیرین به عنوان پاک کننده عمیق پوست

به روغن بادام ، روغن حمل کننده نیز میگویند. روغن های حمل کننده قابلیت این را دارند که سایر روغن های اساسی را به عمق پوست برده و در ان جای دهند. در واقع یک روغن حمل کننده روغن هایی را که قادر به نفود در عمق پوست نیستند در خود حمل میکند و با تعبیه ان به پوست ان روغن ها نیز به عمق پوست میرسند. با وجود این قابلیت بی نظیر شما میتوانید روغن بادام را با سایر روغن های ضروری و مورد نیاز پوستتان مخلوط کنید و انها را به پوست خود برسانید.

روغن هایی مثل روغن Rosehip ، روغن گل لاوندر ، روغن گل رز و روغن لیمو به شدت برای پوست مفید هستند اما قابلیت نفوذ به عمق پوست را ندارند و شما با مخلوط کردن انها با روغن بادام شیرین میتوانید از قابلیت های انها نیز استفاده کنید.فراموش نکنید که برای این روغن ها نیز حتما روی پوست خود تست حساسیت انجام دهید.

چند قطره از روغنی که انتخاب کرده اید را با یک اونس از روغن بادام شیرین مخلوط کنید و بعد مخلوط به دست امده را به پوست نمناک بمالید و یا در حمام ان را به پوست خود بزنید. این روغن از انجایی که قابلیت پاک کنندگی دارد در رطوبت بهتر عمل میکند. پس از اینکه روغن را پاک کردید ترجیحا یک بار دیگر نیز پوست خود را بشویید تا باقی مانده ای از ان روی پوست نماند.

روغن بادام شیرین

استفاده از روغن بادام به عنوان مرطوب کننده

در کنار همه قابلیت ها روغن بادام قابلیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی نیز دارد. برای استفاده از این قابلیت پوستتان رو بشویید و خشک کنید و سپس یک مقدار کم از روغن بادام شیرین را به روی پوست تمیز خود بمالید. چه پوست صورت و چه پوست دست، فراموش نکنید روغن را خوب به پوستتان ماساژ دهید و سپس به روغن اجازه دهید جذب پوستتان شود. اگر دارید به عنوان یک مرطوب کننده از ان استفاده میکنید نیازی به اینکه روغن را از روی پوستتان بشویید نیز نیست.

جمع بندی فواید روغن بادام شیرین

روغن بادام سالهاست که به عنوان روشی برای نرم کردن، مرطوب کردن، التیام دادن جای زخم و بازسازی پوست استفاده میشود. به خاطر قابلیت های ضد التهاب و انتی اکسیدان این روغن استفاده از ان همواره توصیه شده است و حتی امروزه نیز روغن بادام شیرین یکی از محبوب ترین محصولات زیبایی محسوب میشود. به طور کلی استفاده از ان بی خطر است و قیمت مناسبی نیز دارد ولی اگر برای استفاده از ان شک دارید بهتر است قبل از هرکاری با دکتر متخصص پوست خود مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو