بهترین جاذبه های روانسر ، کرمانشاه | Ravansar

بهترین جاذبه های روانسر ، کرمانشاه | Ravansar


منبع: تاپ تراول

158

1399/2/3

12:48


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی روانسر 

شهر زیبای روانسر از مناطق دیدنی استان کرمانشاه است. سراب‌ های خروشان و نگین اورامانات مشهور است. منطقه نمونه گردشگری سراب روانسر که در مرکز شهر واقع شده یکی از پنجاه منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است. شهر روانسر به عنوان دروازه منطقه زیبای اورامانات استان کرمانشاه با سراب چشم نوازش شما هموطنان را به سوی خود می خواند. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی روانسر بیشتر آشنا شوید.





   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


سراب روانسر

یکی از تماشایی ترین جاذبه های استان کرمانشاه سراب روانسر است، جاذبه ای در مرکز شهر که منشا اصلی رودخانه قره ‌سو است، رودی که از بزرگ‌ ترین و بلندترین رودخانه‌های استان کرمانشاه به شمار می رود. در اطراف این دریاچه چشم اندازهای جذابی هست که مخصوصا در روزهای تعطیل، گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. در اطراف این سراب چشم اندازهایی رویایی پنهان شده طبیعتی بکر و تماشایی با چشم اندازهای جذاب که لحظات خوشی را برای گردشگران به وجود می آورد. این سراب که در لیست آثار ملی ایران قرار دارد از کوهستان شاهو سرچشمه می گیرد.

جاهای دیدنی روانسر 

گوردخمه روانسر

در دهستان روانسر در جاده کرمانشاه به پاوه در کنار قبرستان محل گور دخمه ای رو به شرق قرار دارد .در اطراف ورودی مستطیل شکل سوراخهایی دیده میشود که احتمالا مخصوص در گور دخمه بوده اند. اتاق درون گور دخمه مستطیل شکل است و سقفی نیمه گنبدی دارد. در سمت راست درون مقبره تصویری بر سنگ حجاری شده که متاسفانه از بین رفته و احتمالا میتواند انسان بالدار مانند نمونه های هخامنشی باشد.

جاهای دیدنی روانسر 

مطالب بیشتر بخوانید
معبد آناهیتا | بنای سنگی کنگاور

غار قوری قلعه، بزرگترین غار آبی آسیا

غار قوری قلعه، بزرگترین غار آبی آسیا است و در استان کرمانشاه قراردارد. غار قوری قلعه در ۲۵ کیلومتری شهر روانسر و در کنار جاده روانسر – پاوه و مجاور روستایی به همین نام قرار دارد. دیرینگی غار قوری قلعه به ۶۵ میلیون سال می‌رسد و تنها ۳۰ سال از شناسایی آن می‌گذرد و به عنوان یکی از ۷ اثر طبیعی ملی ایران، به ثبت رسیده‌است. در سال ۱۳۵۵ یک گروه از غارشناسان انگلیسی و در سال ۱۳۵۶ و نیز گروه دیگری از غارنوردان فرانسوی موفق به کشف کامل این اثر شدند.غار قوری قلعه اثر طبیعی دارای تالارهای زیبا در ۱۴۰۰ متری و ۵۰۰ متری به نام‌های تالار مریم، تالار کوهان شتر، تالار مسیر برزخ، تالار بلور و تالار عروس می‌باشد که یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی شهرستان روانسر است.

تخفیفان

جاهای دیدنی روانسر 

جاهای دیدنی روانسر

   

| لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت |

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو