چگونه با آرایش کم و ملایم جذاب شویم؟ + نکات کاربردی

چگونه با آرایش کم و ملایم جذاب شویم؟ + نکات کاربردی


منبع: زیبامون

311

1399/3/19

14:45


اگر دوست دارید همیشه چهره ای طبیعی و در عین حال جذاب داشته باشید، بهتره از چند تا نکته آرایشی ساده و کاربردی که در این قسمت به آنها اشاره کردیم، استفاده کنید.

چگونه با آرایش کم و ملایم جذاب شویم؟ + نکات کاربردی

اگرچه این روزها آرایش کردن به یکی از بخش های جدایی ناپذیر در زندگی خانم ها تبدیل شده اما در چندسال اخیر، داشتن چهره طبیعی و ساده به یکی از ترندهای پرطرفدار تبدیل شده و همه افراد سعی می کنند پوست خود را به گونه ای آرایش کنند که هم زیبایی و جذابیت چهره افزایش پیدا کنه و هم اینطور به نظر برسه که آرایش خیلی زیادی ندارند و به بیان بهتر با آرایش کم و ملایم، جذابیت بیشتری پیدا کرده اند!

آرایش طبیعی و ملایم به قدری پرطرفدار شده که بسیاری از سلبریتی ها عکس های سلفی خودشون رو با هشتگ nomakeup# منتشر میکنند و همین موضوع هم باعث شده تا سایر افراد نیز به این سبک از آرایش علاقه مند شوند. چراکه آرایش های طبیعی و ملایم نه تنها باعث میشه تا در عکس ها بسیار جذاب دیده شوند بلکه باعث میشه تا پوستتون هم نرم و مرطوب به نظر میرسه.

البته باید این نکته رو هم بدونید که برای داشتن چهره ای طبیعی هم لازمه یک آرایش ملایم و کم داشته باشید. ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام ترفندها و نکاتی که به شما کمک میکنه تا بتونید با آرایش کم و ملایم در چند دقیقه جذاب شوید! اشاره کردیم. با ما همراه باشید.

 

حتما بخوانید: زیباترین دختران دنیا بدون آرایش

 

1. ابتدا باید پوست خود را آماده کنید

 

آماده کردن پوست

 

برای اینکه چهره شما کاملا طبیعی و در عین حال جذاب به نظر برسه، لازمه که پوستتون رو به خوبی آماده کنید. بهتره از یک برنامه مراقبت از پوست درست و اصولی استفاده کنید و با استفاده از پاک کننده، تونر، مرطوب کننده، سرم و ... که با نوع پوستتون تناسب داره، بهترین مراقبت رو از پوست خود داشته باشید.

بهتره روتین مراقبت روزانه متناسب با پوست خودتون رو پیدا کنید و به این روتین پایبند باشید تا از مزایای آن بهره مند شوید. این مسیر واقعی شما برای دست یابی به یک پوست طبیعی و بدون عیب و نقص هست.

اولین کاری که باید انجام بدید این هست که با یک کلینزر یا پاک کننده مناسب و تونر پوستتون رو به خوبی تمیز کنید. تونر با تمیز کردن عمیق منافذ پوستی، کمک میکنه تا پوست برای دریافت سرم و مرطوب کننده آماده بشه.  با استفاده از یک سرم پوست مولتی ویتامین و مرطوب کننده سازگار با نوع پوست خود، هیدراتاسیون مناسبی رو برای پوست ایجاد کنید. با انجام این کارهای مراقبتی، پوستتون فوق العاده نرم، درخشان و زیبا میشه و بدون آرایش هم جذاب خواهید بود.

بعد از انجام تمام مراحل بالا، بهتره از پرایمر استفاده کنید. پرایمر با ایجاد یک لایه اضافی بین پوست و محصول آرایشی، کمک میکنه تا سطح صاف و یکدستی برای پوست ایجاد بشه و ماندگاری آرایش شما رو هم افزایش میده. بنابراین استفاده از پرایمر قبل از شروع آرایش رو فراموش نکنید.

 

حتما بخوانید: پرایمر چیست، مزایای استفاده آن در آرایش صورت + برندهای زیر ساز

 

2. استفاده از کانسیلر

 

استفاده از کانسیلر

 

بهتره یک کانسیلر سبک تهیه کنید و برای قسمت هایی از صورت که دارای تیرگی و لکه هست، مورد استفاده قرار بدید. استفاده از کانسیلر در زیر چشم ها، نه تنها تیرگی و پف زیر چشم رو به خوبی پوشش میده بلکه درخشش طبیعی و جذابی هم برای چشم ها ایجاد میکنه. بهتره برای پنهان کردن لکه های پوستی هم از یک کانسیلر مات و همرنگ با پوست استفاده کنید تا این لکه ها رو پوشش بدید. 

بهتره کانسیلر رو با انگشت دست روی پوست پخش کنید. زیرا گرمای انگشتان دست کمک میکنه تا این محصول به خوبی روی پوست بشینه و ظاهر فوق العاده طبیعی رو برای پوستتون به وجود میاره.

کانسیلر Bye Bye Under Eye Full Coverage Anti-Aging Waterproof Concealer و NARS Radiant Creamy Concealer و NARS Soft Matte Complete Concealer رو میتونیم به عنوان بهترین کانسیلرها با پوشش طبیعی برای پوست معرفی کنیم.

 

حتما بخوانید: کانسیلر آرایشی چیست و چگونه استفاده می شود؟

 

3. حفظ شکل و ظاهر طبیعی ابروها

 

استفاده از ریمل ابرو

 

یک چهره طبیعی و در عین حال جذاب با داشتن ابروهایی به شکل طبیعی کامل میشه. بنابراین توصیه میشه که بیش از حد ابروهاتون رو بر ندراید و یا بلندی ابروها رو خیلی کوتاه نکنید. بهتره با استفاده از یک برس مخصوص، ابروهاتون رو شانه بزنید و با استفاده از ژل ابرو شفاف، شکل و ظاهر مرتبی برای ابروهاتون به وجود بیارید و اگر میخواهید ابروهاتون کمی رنگ بگیره و واضح تر دیده بشه، میتونید از ژل ابرو همرنگ با ابروهاتون استفاده کنید. ژل ابرو L'Oreal Paris Unbelieva-Brow Tinted Brow میتونه یکی از انتخاب های خیلی خوب در این زمینه باشه.

 

حتما بخوانید: چگونه ابروهای سالم طبیعی و زیبا داشته باشیم؟

 

4. حالت دادن به مژه ها رو با فرمژه

 

استفاده از فرمژه

 

حالت دادن به مژه ها رو فراموش نکنید. فرمژه یکی از بهترین ابزارها برای فر کردن مژه هست و کمک میکنه تا شکل و ظاهر مژه ها خیلی زیبا دیده بشن. برای پرپشت و تیره شدن مژه ها میتونید هر شب با استفاده از یک برس ریمل تمیز یا اسپولی، مقداری روغن کرچک یا روغن زیتون روی مژه ها بزنید. با انجام منظم این کار مژه هاتون به طور طبیعی زیبا میشه و دیگه نیازی به استفاده از محصولات آرایشی برای آرایش چشم نخواهید داشت.

 

5. حالا نوبت استفاده از هایلایتر هست

 

استفاده از هایلایتر

 

هایلایترهای کرمی به شما این امکان رو میدن تا درخشندگی و برجستگی طبیعی و جذابی برای چهره خودتون ایجاد کنید. برای این منظور بهتره بالاترین قسمت گونه رو پیدا کنید و مقداری هایلایتر بر روی این بخش از گونه بزنید تا حالت لیفت شده و جذابی برای صورتتون به وجود بیاد. هایلایتر رو با استفاده از انگشتان دست بالای استخوان گونه پخش کنید تا ظاهر طبیعی برای پوست ایجاد کنه.

هایلایتر استیکی از برند نارس به نام "NARS Multiple Stick in “Copacabana میتونه یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشه.

 

حتما بخوانید: نکات آرایشی، هایلایتر را به کدام قسمتهای صورت بزنیم؟

 

6. استفاده از رژگونه کرمی

 

رژگونه زدن

 

رژگونه کرمی، رنگ و رویی طبیعی برای پوستتون به وجود میاره. پس یک رژگونه کرمی با رنگ صورتی یا قرمز طبیعی رو انتخاب کنید و مقدار کمی از این رژگونه رو بر روی سیب گونه بزنید و به سمت بالا و خط رویش مو محو کنید. برای محو کردن رژگونه روی پوست هم استفاده از انگشت دست بهترین انتخاب هست چراکه اثر طبیعی تری بر روی پوست ایجاد میکنه.

 

حتما بخوانید: انتخاب رژگونه ی مناسب با توجه به رنگ پوست

 

7. اضافه کردن مقداری رنگ و درخشش به لب ها

 

استفاده از برق لب

 

برای اینکه آرایشتون فوق العاده طبیعی و جذاب به نظر برسه، پیشنهاد میشه از یک برق لب که جلای برنزی روی لب ایجاد می کنه، استفاده کنید. این برق لب، ظاهری شاداب، تازه و طبیعی برای لب ها و چهره شما ایجاد میکنه و باعث میشه تا با آرایش کم و ملایم هم جذاب دیده شوید.

Marc Jacobs Hydrating Lip Gloss و "NARS Lip Gloss in "Supervixen میتونن جز انتخاب های خیلی خوب در این زمینه باشند.

 

حتما بخوانید: سلبریتی هایی که بدون آرایش زیباترند!

 

سخن آخر

همیشه مراقبت از پوست رو در اولویت قرار بدید و از محصولات باکیفیت و عالی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست خودتون استفاده کنید و مطمئن باشید هزینه کردن در این زمینه مزایای بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. چرا که پوست سالم و طبیعی نیاز چندانی به آرایش کردن نداره و شما میتونید با انجام کارهای جزئی و ساده، زیبایی و جذابیت خودتون رو افزایش بدید و همیشه در هر زمان و مکانی زیبا و جذاب دیده شوید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو