دیدنی های جزیره مینو و معرفی سوغاتی های این منطقه

دیدنی های جزیره مینو و معرفی سوغاتی های این منطقه


منبع: آرگا

75

1399/6/27

15:24


آشنایی با مکان های دیدنی شهر مینو و این جزیره زیبا می تواند شما را با یکی دیگر از مناطق زیبا و بکر در آبادان آشنا کند این جزیره کوچک که توسط رودخانه ای احاطه شده است هر ساله گردشگران زیای را از نقاز مختلف دنیا به خود جذب می کند. این جزیره امکان اقامت برای گردشگران را نیز فراهم می کند اقامتگاه های بوم گردی که در این شهر وجود دارند محل بسیار مناسبی برای اقامت کردن هستند.

دیدنی های جزیره مینو و معرفی سوغاتی های این منطقه

جزیره مینو یکی از مهم ترین جزیره های زیبا در آبادان است این جزیره توریستی به دلیل جاذبه های زیبایی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی است و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند این جزیره چشم اندازهای بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده است و یکی از مکان های پر جاذبه در آبادان به شمار می آید. گردشگرانی که تاکنون به این جزیره سفر داشته اند این جزیره را همانند الماسی زیبا و درخشان در آبادان می دانند این جزیره از نواحی اطراف خود به خرمشهر نیز متصل می شود که موجب اهمیت ارتباطی این منطقه برای گردشگران شده است. این جزیره بسار زیبا در وسط اروند رود واقع شده است و توسط این رودخانه احاطه شده است خاک این منطقه بسیار حاصلخیز است و به همین جهت برای مصارف کشاورزی و دامداری بسیار مناسب است این منطقه از تنوع زیستی و جانوری بالایی برخوردار است و بسیار با اهمیت می باشد این منطقه هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند که می تواند بسیار با اهمیت باشد. فاصله این جزیره تا شهر خرمشهر ۱۰ کیلومتر است و از این حیث می تواند جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داشته باشد زیرا نزدیکی این جزیره به خرمشهر موجب می ود تا علاقه مندان بسیار زیادی هر ساله از جاذبه های زیبای آن بازدید نمایند.

دیدنی های جزیره زیبای مینو:

این شهر علاوه بر جاذبه های توریستی و طبیعی بسیار زیبایی که به خود اختصاص داده است دارای جذابیت های تاریخی بی شماری نیز می باشد این جزیره شک شهر کوچک واقع در آبادان است و به دلیل تفریحات جذاب و زیبایی که دارد مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. جالب است بدانید که این جزیره به دلیل نوع تامین آب ها دارای اهمیت زیادی هستند آب این جزیره به شکل جزر و مد تامین می شود و از این حیث می توان آن را یکی از مهم ترین جزایر مهد در دنیا دانست. با ورود به این جزیره می توانید زیبایی های بی شماری را مشاهده کنید چشم اندازهای این جزیره شامل زیبایی های بی حد و حصری هستند و توجه علاقه مندان زیادی را جلب می کنند تنوع فرهنگ و حفظ سنت ها در این منطقه موجب شده است تا جزیره مینو یکی دیگر از مناطق قدیمی با تاریخ و فرهنگ ارزشمند در آبادان باشد آشنایی با این جزیره می تواند شما را با یکی دیگر از جاذبه های زیبا در این استان آشنا نماید.

شهر زیبای مینو

نقاط گردشگری و جاذبه های توریستی در جزیره مینو از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند این جزیره یکی از مکان های دیدنی آبادان  به شمار می آید که هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف آبادان به خود جذب می کند نقاط گردشگری این شهر بسیار زیاد هستند و با وجود سواحل بکر و پر جاذبه ای که دارند مورد توجه گردشگران قرار می گیرند با وارد شدن به این شهر خیلی از گردشگران دوست دارند تا در نزدیکی سواحل و رودخانه این منطقه قدم بزنند اما باید توصیه کنیم تا دیدن فرهنگ مردمان این منطقه از نزدیک و زندگی کردن با آن ها در خانه های روستایی و سنتی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دریاچه مینو

وجود فضای های بسیار مناسب برای تفریح و گشت و گزار گردشگران این امکان را به آن ها می دهد تا آزادانه و راحت در سواحل این منطقه به گشت و گزار بپردازند همچنین وجود اسکله هایی که کاررد تجاری دارند زیبایی های بی حدی را به مناظر و چشم اندازهای این شهر جزیره ای بخشیده است که محلی برای علاقه مندان به صیادی است. قایق سواری و لنج سواری نیز می تواند از امکانات تفریحی و یکی از تجربه های جذابی باشد که باید آن را به دست بیاورید و از آن استفاده کنید. شهر جزیره ای مینو دارای چشم اندازها و مناظر طبیعی بسیار زیبایی است پوشش گیاهی این منطقه از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و دارای مراتعی بسیار سرسبز است.

دیدنی های جزیره مینو

این جزیره زیبا در سال های اخیر به یکی از مناطق توریستی مهم تبدیل شده است و دارای زیبایی های بی شماری است این شهر اهمیت تاریخی و فرهنگی زیادی نیز دارد و به دلیل نقش مهمی که در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق داشته است یکی از مناطق مهم جنگی به شمار می آید. سفر به این منطقه از آبادان در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت های بی شماری است و می تواند به نوعی توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. این جزیره در فصل هایی از سال دارای آب و هوایی خنک و مطبوع است و از این حیث این امکان را به گردشگران می دهد تا سفری ارحت تر به این منطقه داشته باشند.

سوغاتی های شهر مینو:

جدای از تنوعی که در میان جاذبه ها و دیدنی های جزیره مینو وجود دارد شما گردشگران و علاقه مندان این امکان را دارید تا از سوغاتی های مختلفی در این شهر نیز خریداری کنید سوغاتی هایی که بخشی از فرهنگ مردمان این منطقه را تشکیل می دهند و دارای اهمیت می باشند. مهم ترین سوغاتی هایی که در سفر خود به شهر زیبای مینو می توانید خریداری نمایید صنایع دستی زنان بومی مردمان این منطقه است که برای میزبانان و میهمانان این شهر بسیار با اهمیت می باشد.

طبیعت مینو

برای گردشگرانی که راهی سفر به این شهر هستند این امکان وجود دارد تا به هتل ها و اقامتگاه های بومگردی سفر کنند اقامتگاه بوم گردی حاج عبدالله نورانی یکی از سنتی ترین و زیباترین اقامتگاه هایی است که ارزش های فرهنگی خود را حفظ کرده است و مکان مناسبی برای اقامت گردشگران این شهر می باشد. مهمانسرای نقی پور و اقامتگاه بوم گردی دیراوی از مهم ترین اقامتگاه هایی هستند که با دیدن آن ها لذت زیادی از سفرتان می برید و امکان راحت بودن در طول سفر را دارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو