بهترین فیلم های عاشقانه و درام تاریخ سینما

بهترین فیلم های عاشقانه و درام تاریخ سینما


731

1399/9/24

18:00


معرفی برترین فیلم های تاریخ سینمای جهان در ژانر درام و عاشقانه (رمانتیک)/ از فیلم خارجی و جدید تا فیلم های قدیمی کازابلانکا و فارست گامپ

بهترین فیلم های عاشقانه و درام تاریخ سینما

۳ ساعت پیش
معرفی برترین فیلم های تاریخ سینمای جهان در ژانر درام و عاشقانه (رمانتیک)/ از فیلم خارجی و جدید تا فیلم های قدیمی کازابلانکا و فارست گامپ

بهترین فیلم های عاشقانه و درام تاریخ سینما

اختصاصی سلام سینما- فیلم‌های عاشقانه همواره از پرطرفدارترین فیلم‌ها بوده‌اند و به ویژه در قشر جوان از جایگاه خاصی برخوردار بوده‌اند. این دسته از فیلم‌ها در طی زمان دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند و تغییر نگاه به مقوله‌ی عشق در اذهان عمومی بر روی فیلم‌های عاشقانه نیز تأثیرگذار بوده است. اینجا بهترین فیلم‌های عاشقانه را که توانسته‌اند بالاترین نمره‌ها را از کاربران سایت IMDB دریافت کنند، معرفی کرده‌ایم.

ژانر عاشقانه چیست؟

فیلم عاشقانه فیلمی است که در آن جنبه‌های عاشقانه وجود دارد و مرکزیت فیلم نیز پیرامون همین موضوع است. از آنجا که بسیاری از فیلم‌ها دارای جنبه‌های عاشقانه بین شخصیت‌های فیلم هستند، می‌توان هر فیلمی را که در آن طرح مرکزی پیرامون محور روابط یا احساسات عاشقانه میان شخصیت‌های اصلی داستان تعریف شده‌است، در زمره‌ی فیلم های عاشقانه دانست. موضوعات رایج در چنین فیلم هایی ممکن است در مورد شخصیت فیلم باشد که با یک جاذبه احساسی جدید روبرو می‌شود.

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه

1- فارست گامپ(Forrest Gump)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 8.8(1786684 رأی)

امتیاز در سلام سینما: 8.5

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - فارست گامپ (forrest gump)

«فارست گامپ»(Forrest Gump) فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام، به کارگردانی «رابرت زمکیس» محصول سال ۱۹۹۴ پارامونت پیکچرز است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی «وینستون گروم» چاپ شده در سال ۱۹۸۶، ساخته شده ‌است و در آن بازیگرانی چون «تام هنکس»، «رابین رایت»، «گری سینایس»، «میکلتی ویلیامسون» و «سالی فیلد» ایفای نقش می‌کنند. 

 «فارست گامپ»(Forrest Gump) نامزد دریافت ۱۳ جایزه‌ی اسکار شد و از این تعداد ۶ جایزه را شامل جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای «تام هنکس» را بدست آورد. در سال ۲۰۱۱، کتابخانه‌ی کنگره‌ی آمریکا، این فیلم را برای نگهداری در فهرست ملی ثبت فیلم ایالات متحده (از نظر فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی) انتخاب کرد.

*همه نقدهای فیلم «فارست گامپ»(Forrest Gump)*

 

2- کازابلانکا(Casablanca)

ژانر: درام، عاشقانه، جنگی

امتیاز: 8.5(517199 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.4

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - کازابلانکا (Casablanca)

«کازابلانکا»(Casablanca) فیلمی آمریکایی است که بر مبنای نمایش‌نامه‌ای بر روی صحنه نرفته از «مورای بورنت» و «جان آلیسون» به نام «همه به کافه ریک می‌آیند» و با کارگردانی «مایکل کورتیز» در سال ۱۹۴۲ تولید شده‌است. ستارگان این فیلم «هامفری بوگارت»، «اینگرید برگمن» و «پل هنراید» هستند. «کازابلانکا»(Casablanca) ماجرای عاشقانه‌ای را در خلال جنگ دوم جهانی و بحران پناهجویان به تصویر می‌کشد و در آن مردی میان «عشق و انسان خوب بودن» در حال در هم شکستن است. 

هرچند «کازابلانکا»(Casablanca) فیلمی با نقش‌آفرینی ستارگان سینما بود، اما هیچ‌یک از دست‌اندرکاران تولید فیلم، پیش‌بینی چنین موفقیت خارج از عرفی را برای آن نمی‌کرد. این فیلم موفق به بردن سه جایزه اسکار شد که جایزه بهترین فیلم نیز در میان آنها وجود داشت. «کازابلانکا»(Casablanca) بارها و در نظرسنجی‌های گوناگون بهترین فیلم عاشقانه تاریخ سینما شناخته شده‌است.

 

3- درخشش ابدی یک ذهن پاک(Eternal Sunshine of the Spotless Mind)

ژانر: درام، عاشقانه، علمی تخیلی

امتیاز: 8.3(903697 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.3

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)

«درخشش ابدی یک ذهن پاک»(Eternal Sunshine of the Spotless Mind) فیلمی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴ میلادی در ژانر عاشقانه و علمی تخیلی می‌باشد. فیلمنامه‌ی این اثر توسط «چارلی کافمن» نوشته شده و با توجه به زمینه‌هایی که داستان در اختیار نویسنده قرار داده ‌است، به‌طور پی در پی سطوح کشمکش خود را تغییر می‌دهد و روایت فیلم دائماً از ذهن شخصیت اصلی به جهان بیرون جابه‌جا می‌شود.

«درخشش ابدی یک ذهن پاک»(Eternal Sunshine of the Spotless Mind) هم از دیدگاه منتقدان و هم در گیشه، موفق بود. از یکسو توانست جایزه آکادمی اسکار را در رشته‌ی بهترین فیلمنامه‌ی غیراقتباسی دریافت کند و همچنین از سوی منتقدان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۰۴ میلادی برگزیده شد. این فیلم در لیست «فیلم‌های عالی» منتقد بزرگ و فقید سینما «راجر ایبرت» حضور دارد.

 

4- ویل هانتینگ خوب(Good Will Hunting)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 8.3(852172 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.4

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - ویل هانتینگ خوب (Good Will Hunting)

«ویل هانتینگ خوب»(Good Will Hunting) فیلمی درام از کارگردان آمریکایی «گاس ون سنت» و فیلمنامه‌ی مشترک «مت دیمون» و «بن افلک» است که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. داستان فیلم در مورد «ویل هانتینگ»، جوان ۲۰ ساله‌ای است که در دانشگاه ام‌آی‌تی سرایدار است و نبوغی ذاتی در زمینه ریاضیات دارد اما استعداد خود را باور ندارد.

از ویژگی‌های «ویل هانتینگ خوب»(Good Will Hunting) بداهه‌گویی‌هایی است که آزادانه به دیالوگ‌های فیلمنامه تزریق شده‌اند. همین گفتگوهای عامیانه ارزشی دوچندان به فیلم بخشیده‌اند. این فیلم برنده دو اسکار و نامزد هفت اسکار دیگر شد. «مت دیمون» و «بن افلک» در رشته‌ی بهترین فیلمنامه‌ی غیراقتباسی و «رابین ویلیامز» در رشته‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد مجسمه‌های طلایی را به خانه بردند.

 

5- بر باد رفته(Gone with the Wind)

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

امتیاز: 8.1(287959 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - بر باد رفته (Gone with the Wind)

«بر باد رفته»(Gone with the Wind) فیلمی در ژانر عاشقانه و درام به کارگردانی «ویکتور فلمینگ» محصول کشور آمریکا است. فیلم‌نامه‌ی این اثر توسط «سیدنی هاوارد» بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی «مارگارت میچل» به رشته‌ی تحریر درآمده ‌است که عشق یک دختر جنوبی به نام «اسکارلت اوهارا» در خلال جنگ داخلی آمریکا را روایت می‌کند.

«بر باد رفته»(Gone with the Wind) در صدر لیست صد فیلم برتر آمریکایی قرار گرفته ‌است و کتابخانه کنگره آمریکا آن را در فهرست ملی ثبت فیلم، ثبت کرد. «هتی مک‌دنیل» که برای این فیلم اسکار بهترین نقش مکمل زن را برد، اولین آمریکایی آفریقایی‌تباری بود که موفق به کسب جایزه اسکار شد اما در آن زمان به دلیل وجود تبعیض نژادی در آمریکا او و همراهانش مجبور شدند پشت یک میز جداگانه در پشت اتاق بنشینند.

 

6- سه‌گانه‌ی پیش از (Before)

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - سه گانه پیش از (Before)

 

- پیش از طلوع(Before Sunrise)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 8.1(268643 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - پیش از طلوع (Before Sunrise)

«پیش از طلوع»(Before Sunrise) قسمت اول از سه‌گانه‌ی «پیش از»(Before) است که به کارگردانی «ریچارد لینکلیتر» در سال 1995 به اکران عمومی در آمد. قسمت‌های دوم و سوم این فیلم به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ به نام‌های «پیش از غروب»(Before Sunset) و «پیش از نیمه شب»(Before Midnight) ساخته شدند.

داستان «پیش از طلوع»(Before Sunrise) از قطاری که به سمت پاریس حرکت می‌کند آغاز می‌شود و دختری به نام «سلین» در کنار یک خانواده آلمانی نشسته است، به دلیل سروصدای آن‌ها، از آن ردیف جدا شده و به چند ردیف عقب‌تر، در ردیف کنار پسری به نام «جسی» که برای تفریح به اروپا آمده و قرار است به آمریکا برگردد، می‌نشیند.

 

- پیش از غروب(Before Sunset)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 8.1(233411 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - پیش از غروب (Before sunset)

«پیش از غروب»(Before Sunset) فیلمی به کارگردانی «ریچارد لینکلیتر» محصول سال 2004 است. این فیلم دومین قسمت از سه‌گانه‌ی «پیش از»(Before) محسوب می‌شود. فیلمنامه این فیلم در سال ۲۰۰۴ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شد. «ایتن هاک» و «ژولی دلپی» بازیگران نقش‌های «جسی» و «سلین» نیز در نگارش فیلمنامه‌ی این اثر همکاری داشته‌اند.

داستان «پیش از غروب»(Before Sunset) در ادامه‌ی «پیش از طلوع»(Before Sunrise) روایت می‌شود. جسی شروع به نوشتن کتاب خاطرات تنها روزی که با «سلین» در خیابان‌های وین قدم می‌زد، می‌کند. پس از نوشتن این کتاب، او به پاریس رفته و به‌طور اتفاقی «سلین» را پس از ۹ سال، در یک کتابفروشی می‌بیند.

 

- پیش از نیمه شب(Before Midnight)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 7.9(139591 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - پیش از نیمه شب (Before Midnight)

«پیش از نیمه شب»(Before Midnight) سومین قسمت از دنباله‌ی «پیش از»(Before) به کارگردانی «ریچارد لینکلیتر» است که در سال 2013 اکران شد. همانند فیلم‌های قبلی این فیلم نیز با بازی «ایتن هاک» و «ژولی دلپی» دنبال می‌شود. فیلمبرداری این اثر در مجموع طی 15 روز به پایان رسید که یکی از سریع‌ترین پروژه‌های تاریخ هالیوود به شمار می‌رود.

«پیش از نیمه شب»(Before Midnight) به «ایمی لرهاپت» تقدیم شده است. او زنی است که سه‌گانه‌ی «پیش از»(Before)، از حرف زدن‌ها و قدم‌زدن‌های او و «لینکلیتر» در خیابان‌های فیلادلفیا در سال 1989 الهام گرفته شده است. پس از مدتی ارتباط آن‌ها قطع شد و «لینکلیتر» امیدوار بود که با ساختن این فیلم، «امی» دوباره با او تماس بگیرد.

اما تا مدتی پس از اکران «پیش از غروب»(Before Sunset) خبری نشد تا اینکه یکی از دوستان «امی» با «لینکلیتر» تماس گرفت و به او خبر داد که «ایمی» سال 1994 در یک تصادف رانندگی فوت کرده است. درست چند هفته قبل از شروع فیلمبرداری «پیش از طلوع»(Before Sunrise).

*همه نقدهای فیلم «پیش از نیمه شب»(Before Midnight)*

 

7- ربکا(Rebecca)

ژانر: درام، معمایی، عاشقانه

امتیاز: 8.1(122713 رأی)

امتیاز سلام سینما: 6.1

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - ربکا (Rebecca)

«ربکا»(Rebecca) فیلمی آمریکایی به کارگردانی «آلفرد هیچکاک» و تهیه‌کنندگی «دیوید سلزنیک» که در ۱۹۴۰ ساخته شده است. این فیلم که بر اساس رمان روانشناسانه و پر از تعلیق با همین نام، اثر نویسنده‌ی انگلیسی «دافنه دوموریه» ساخته شده ‌است. «ربکا»(Rebecca) اولین فیلم آمریکایی هیچکاک و اولین همکاری مشترک او با «دیوید سلزنیک» محسوب می‌شود.

داستان «ربکا»(Rebecca) درباره‌ی ندیمه‌ای جوان در مونت کارلو است که با مرد جوان ثروتمندی به نام «ماکسیم دو وینتر» که همسرش «ربکا» را به تازگی از دست داده ‌است، آشنا می‌شود. آن دو عاشق یکدیگر شده و ازدواج می‌کنند. «ماکسیم» همسرش را به عمارت باشکوه ماندرلی می‌آورد، اما خدمتکاران که هنوز به همسر اول «ماکسیم» که به طرز مشکوکی جان داده ‌است، وفادارند.

*همه نقدهای فیلم «ربکا»(Rebecca)*

 

8- در حال‌وهوای عشق(In the Mood for Love)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 8.1(122349 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - در حال و هوای عشق (In the Mood for Love)

«در حال‌وهوای عشق»(In the Mood for Love) فیلم درام و عاشقانه محصول کشور هنگ کنگ در سال ۲۰۰۰ میلادی است. کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را «وونگ کار وای» بر عهده داشته ‌است. این فیلم پنجمین همکاری او با «تونی لیانگ» و چهارمین همکاری او با «مگی چانگ» به شمار می‌رود. «در حال‌وهوای عشق»(In the Mood for Love) نامزدی بهترین فیلم خارجی زبان مراسم بفتا را در کارنامه‌ی خود دارد.

داستان «در حال‌وهوای عشق»(In the Mood for Love) درباره‌ی زنی جوان، منشی شرکتی تجاری و مردی روزنامه‌نگار در سال 1962 میلادی در هنگ کنگ است. آن‌ها بطور اتفاقی همسایه می‌شوند و در یک روز اسباب‌کشی می‌کنند و گه‌گاه به هم برمی‌خورند. تنهایی‌هایشان کم‌کم آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند. سرانجام شبی با هم به یک غذا خوری می‌روند و همان شب در می‌یابند که همسرانشان با هم در ارتباطند و به آن دو خیانت می‌کنند.

 

9- کنیز(The Handmaiden)

ژانر: درام، عاشقانه، هیجان‌انگیز

امتیاز: 8.1(110122 رأی)

امتیاز سلام سینما: 6.8

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - کنیز (the handmaiden)

«کنیز»(The Handmaiden) فیلمی روان‌شناختی در ژانر هیجان‌انگیز به کارگردانی «پارک چان ووک»  محصول سال ۲۰۱۶ کره جنوبی است. داستان این فیلم بر اساس رمان «انگشتر» به قلم نویسنده‌ی ولزی «سارا واترز» چاپ شده در سال 2002، نوشته شده است، با این تفاوت که شرایط آن از دوره ویکتوریایی بریتانیا به دوره استعمار ژاپن بر کره تغییر یافته ‌است.

داستان «کنیز»(The Handmaiden) در دهه‌ی 30 میلادی هنگام اشغال کره توسط ژاپن روایت می‌شود. مردی شیاد برای اغوای زن ثروتمند ژاپنی و راضی کردن او به ازدواجش با وی، دختری را بعنوان خدمتکار برای آن زن، استخدام می‌کند. وظیفه این خدمتکار قلابی راضی کردن زن به ازدواج با آن مرد است. این فیلم در جشنواره‌ی کن و مراسم بفتا نامزد دریافت جایزه بود.

*همه نقدهای فیلم «کنیز»(The Handmaiden)*

 

10- میلیونر زاغه‌نشین(Slumdog Millionair)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 8(793664 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.6

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - میلیونر زاغه نشین (Slumdog Millionaire)

«میلیونر زاغه‌نشین»(Slumdog Millioner) فیلمی بریتانیایی در ژانر درام و عاشقانه محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی «دنی بویل» است. فیلمنامه‌ی این اثر اقتباسی از رمان «سوال و جواب»(Q&A) نوشته‌ی «ویکاس سواروپ» است. داستان فیلم درباره‌ی پسر ۱۸ساله‌ی یتیم فقیری ساکن بمبئی به‌نام «جمال ملک» است که در مسابقه‌ی «چه‌کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» شرکت کرده و موفق شده تا مرحله‌ی پایانی پیش برود.

«دنی بویل» این فیلم را برخلاف فیلم‌های بالیوودی که در استودیوها ساخته می‌شوند، در خیابان‌ها و محله‌های شهر بمبئی تصویربرداری کرد. این کار به دلیل حضور جمعیت زیاد مردم و تغییرات سریع شهر، دشواری‌های زیادی را برای گروه سازندگان فیلم به‌همراه داشت. به دلیل ممنوعیت فیلم‌برداری افراد خارجی از طریق بالگرد، گروه تولید مجبور شدند با یافتن یک مدیر فیلمبرداری هندی، اجازه فیلمبرداری با بالگرد را کسب کنند.

 

11- او(Her)

ژانر: درام، عاشقانه، علمی تخیلی

امتیاز: 8(534385 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.7

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - او (Her)

«او»(Her) فیلمی در ژانر رمانتیک علمی-تخیلی است که «اسپایک جونز» نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته ‌است. «واکین فینیکس»، «رونی مارا»، «اولیویا وایلد»، «امی آدامز» و «اسکارلت جوهانسون» در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. این تنها فیلمی است که «اسپایک جونز» جهت نویسندگی و کارگردانی آن، کاملاً از فیلمنامه خودنگاشته‌اش استفاده کرده است.

محوریت داستان «او»(Her) در مورد مردی است که با یک سیستم‌ عامل هوشمند رایانه‌ای که دارای صدا و شخصیت یک زن است رابطه عاطفی برقرار می‌کند. هیئت ملی نقد فیلم آمریکا، «او»(Her) را به عنوان بهترین فیلم سال 2013 انتخاب کرد. این فیلم در مراسم اسکار در شش رشته نامزد دریافت جایزه بود که در پایان جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی را از آن خود کرد.

*همه نقدهای فیلم «او»(Her)*

 

12- مزایای گوشه‌گیر بودن(The Perks of Being a Wallflower)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 8(458054 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - مزایای گوشه گیز بودن (The Perks of Being a Wallflower)

«مزایای گوشه‌گیر بودن»(The Perks of Being a Wallflower) فیلمی در ژانر عاشقانه و درام محصول سال ۲۰۱۲ آمریکا، به نویسندگی و کارگردانی «استفن چبوسکی» است. فیلم‌نامه این اثر براساس رمانی به همین نام نوشته «چبوسکی» نگاشته شده است. این فیلم نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۲ به روی پرده رفت. فیلم، اکران سراسری خود را از تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲ آغاز کرد.

داستان «مزایای گوشه‌گیر بودن»(The Perks of Being a Wallflower) درباره‌ی پسر نوجوانی به نام «چارلی کمکس» است که از اضطراب و افسردگی رنج می‌برد و در طی نامه‌هایی که برای دوست ناشناس خود ارسال می‌کند؛ وقایع زندگی خود و به خصوص حوادث سال اول دبیرستانش را تعریف می‌کند. «لوگان لرمن»، «اما واتسون»، «کیتی والش» و «پل راد» در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

13- ادوارد دست‌قیچی(Edward Scissorhands)

ژانر: درام، فانتزی، عاشقانه

امتیاز: 7.9(443963 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.6

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - ادوارد دست قیچی (Edward Scissorhands)

«ادوارد دست‌قیچی»(Edward Scissorhands) فیلمی عاشقانه و فانتزی محصول سال ۱۹۹۰ در آمریکا به کارگردانی «تیم برتون» و نقش‌آفرینی «جانی دپ» است. تکیه‌ی اصلی داستان فیلم بر گونه‌ی خلقت شخصیت اصلی فیلم، «ادوارد»، شبه‌انسانی است که قیچی‌هایی به‌جای دست‌ها و انگشتانش دارد. «ادوارد» توسط یک خانواده در حومه قصر پیدا می‌شود و عاشق «کیم» دختر خانواده می‌شود.

«برتون» ایده‌ی «ادوارد دست‌قیچی»(Edward Scissorhands) را از دوران کودکی در ذهن خود داشت. «کارولین تامپسون» برای نوشتن فیلم‌نامه بر اساس ایده‌ی «تیم برتون» انتخاب شد. قبل از انتخاب «جانی دپ» بازیگرانی چون «تام کروز»، «تام هنکس»، «رابرت داونی جونیور» و «ویلیام هارت» به بازیگری در نقش «ادوارد» دعوت شده بودند.

 

14- مرا با نامت صدا کن(Call Me by Your Name)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 7.9(207284 رأی)

امتیاز سلام سینما: 6.9

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - مرا با نامت صدا کن (Call Me by Your Name)

«مرا با نامت صدا کن»(Call Me by Your Name) فیلمی در ژانر درام و رمانتیک به کارگردانی «لوکا گوادانینو» است که بر اساس رمانی با همین نام، نوشته «آندره اسیمن» ساخته شده‌ است. این فیلم علاوه بر دریافت امتیاز ۹۵٪ در سایت راتن تومیتوز و جلب نظر منتقدین، بخاطر بازی «تیموتی شلمی» و «آرمی هامر» مورد ستایش واقع شده و نامزد جوایز متعدد بین‌المللی از جمله اسکار و گلدن گلوب شد.

داستان «مرا با نامت صدا کن»(Call Me by Your Name) درباره‌ی پسر جوان 17 ساله‌ای به نام «الیو پرلمن» است که در ۱۹۸۳ با والدینش در شمال ایتالیا زندگی می‌کند. پدر «الیو» از یکی از دانشجویان دکترای خود دعوت می‌کند در ازای شش هفته اقامت رایگان و نوشتن مقاله‌های دکترای خود، به کارهای دانشگاهی پرلمن کمک کند. این دانشجو «الیور» نام دارد و حضورش توجه «الیو» را جلب می‌کند.

 

15- با او حرف بزن(Talk to Her)

ژانر: درام، معمایی، عاشقانه

امتیاز: 7.9(104018 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های سینمایی جهان در ژانر درام و عاشقانه - با او حرف بزن (Talk to Her)

«با او حرف بزن»(Talk to Her) فیلمی اسپانیایی در ژانر درام به کارگردانی «پدرو آلمودوار» محصول سال ۲۰۰۲ است. این فیلم در سال ۲۰۰۳ موفق به کسب اسکار بهترین فیلمنامه شد. «آلبرتو ایگلسیاس» آهنگساز برجسته اسپانیایی ساخت این موسیقی را بر عهده گرفت. «خاویر کامارا»، «داریو گراندینتی» و «لئونور واتلینگ» از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان «با او حرف بزن»(Talk to Her) درباره‌ی «بنینیو مارتین» یک پرستار مرد است که در نزدیکی خانه‌اش یک سالن تمرین رقص وجود دارد. او هرروز تمرین ها را به خاطر وجود دختری به نام «آلیشیا» تماشا می‌کند و به او دل می‌بازد. او هرگز با «آلیشیا» رو در رو صحبت نمی‌کند تا اینکه یک روز فرصت مناسب را می‌یابد؛ اما چند روز بعد او تصادف شدیدی می‌کند و به اغما می‌رود.

خبرهای مرتبط:

بهترین و محبوب ترین سریال های کره ای عاشقانه و کمدی


بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 کدامند؟


ویدیوی بهترین فیلم‌های عاشقانه سال 2019 در کانال یوتیوب سلام سینما


ویدیوی بهترین فیلم های سینمای ایران در سال ۱۳۹۸در کانال یوتیوب سلام سینما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو