روند صعودی کرونا در چند استان

27

1400/3/23

13:17


روند صعودی کرونا در چند استان

سلامت نیوز:اخبار کرونا هر روز برگ تازه‌ای را رو می‌کند، آمار بیماری مدام در استان‌ها کاهشی یا افزایشی می‌شود و همین بی‌ثباتی خطرناک بودن وضعیت را بیشتر به رخ می‌کشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،هرچند هنوز هستند استان‌هایی مانند بوشهر که ثبات خود را حفظ کرده‌اند، اما زنگ افزایش بیماری و نزدیک بودن موج پنجم دیروز در هرمزگان زده شد و امروز فارس، یزد، اردبیل و حتی همدان آن را می‌نوازند.


احتمال بروز موج جدید در فارس

به براساس آخرین اعلام نرم‌افزار ماسک استان فارس در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارد به‌گونه‌ای که 16شهرستان در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت نارنجی هستند.با وجود این عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا از شکل‌گیری موج تازه‌ای از بیماری کرونا در هرمزگان و احتمال خیزش آن به استان خبر داد.هم‌اکنون 1093بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 141بیمار مبتلا به کووید19 به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند. بر این اساس در 24ساعت گذشته 11نفر دیگر در اثر کرونا جان خود را در فارس از دست داده‌اند.


افزایش کرونا در همدان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آب‌وهوای خوب برای شرایط کرونایی همدان دردسرساز شده است به همشهری می‌گوید: مردم تمایل بسیاری دارند که به پارک‎ها و تفرجگاه‌ها بروند و همین موضوع موجب می‌شود سرایت بیماری افزایش یابد.محمد طاهری، با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 93نفر در همدان بستری شده‌اند، می‌افزاید:

از سوی دیگر تجمعات انتخاباتی زیادی در فضاهای باز شهری برگزار می‌شود که با توجه به میزان جمعیت واقعا خطرناک است. با چنین وضعیتی می‌توان پیش‌بینی کرد در 20روز آینده همدان آمار فوتی‌ بسیار بیشتری خواهد داشت.


نگرانی از موج جدید کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری دورهمی خانوادگی و فعالیت ستادهای انتخاباتی در هفته گذشته را عامل افزایش تدریجی آمارهای فوتی و بستری بیماران کرونایی می‌داند.به‌گفته شهرام حبیب‌زاده، با وجود اینکه اردبیل 24ساعت گذشته را بدون فوتی سپری کرده است، اما کنترل و مدیریت وضعیت موجود باید جدی گرفته شود.


افزایشی‌شدن کرونا در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) با بیان اینکه 317بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد بستری هستند، از وخامت حال 77نفر در بیمارستان‌های این استان خبر می‌دهد.به‌گفته ابراهیم سلمانی، بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته گذشته با شیب ملایمی در حال افزایش است و در شبانه‌روز گذشته، 72بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شده‌اند.
شیب نزولی کرونا در بوشهررئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر می‌گوید:

بوشهر چند روز است شهر قرمز ندارد. از 13خرداد در رنگ‌بندی جدید 2شهر استان که قرمز بودند، نارنجی شد و هم‌اکنون 3شهر زرد و 7شهر نارنجی داریم.سعید کشمیری، روند کلی ابتلا و بستری در بوشهر را از 3-2هفته پیش شیب نزولی نزولی توصیف می‌کند و می‌افزاید: مواقعی در برخی شهرستان‌ها قرمز اعلام می‌شود، اما در مجموع استان مانند بسیاری از نقاط کشور از پیک چهارم خارج شده است و روند نزولی دارد.

وی با بیان اینکه در کنار افزایش تجمعات انتخاباتی، نگرانی بوشهر از همجواری با هرمزگان است، ادامه می‌دهد: شهر عسلویه با پارسیان نزدیکی زیادی دارد و رفت‌وآمدهای کاری و خانوادگی در این 2شهر زیاد است و به همین دلیل در یکی 2‌ماه اخیر تلاش کرده‌ایم تردد میان این 2شهر کم باشد.


روند کاهشی در ماهشهر

معاون شبکه بهداشت و درمان ماهشهر می‌گوید: روند ابتلا به کرونا در ماهشهر کاهشی است. انتظار ما این است با ادامه یافتن شرایط کنونی شهر از نارنجی به زرد تغییر رنگ دهد.بهمنی می‎افزاید: البته شرایط هندیجان به‌دلیل ارتباط تنگاتنگ بر ماهشهر تأثیر دارد و باید مسائل به شکلی رعایت شود که این ارتباط شرایط ماهشهر را دوباره بحرانی نکند.


افزایش موارد مثبت کرونایی در قشم

به‌گفته حمیدرضا بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم هم تخت‌های هر 3بخش بیمارستان پیامبر اعظم(ص) این شهرستان پر از بیماران مثبت کرونایی است و این وضعیت در حقیقت آژیر خطر را برای ساکنان قشم به صدا درآورده. همچنین 500بیمار کرونایی قشم در قرنطینه خانگی هستند و از 15روز گذشته 103بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان قشم بستری شدند که پیش از این اوج بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان به 30نفر می‌رسید. گرم شدن هوا و استفاده مستمر از کولرهای گازی در محیط‌های سربسته نگرانی کادر درمان این شهرستان را در رابطه با افزایش مبتلایان به کرونا بیشتر کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو