نسخه آموزشی Minecraft تابستان امسال عرضه می‌شود

منبع: فوت و فن

86

1400/7/22

14:56


نسخه آموزشی Minecraft تابستان امسال عرضه می‌شود

 

مدتها است که نسخه بهینه‌سازی شده‌ای به نام MinecraftEdu کمک یار مربیان کمک بوده تا حداکثر بهره آموزشی را از ماین‌کرافت ببرند. در حال حاضر این سرویس مالک جدیدی به نام مایکروسافت پیدا کرده و قرار است به نسخه‌ای از ماین‌کرافت اصلی تبدیل شود.
 
 مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ تیم توسعه و برنامه نویس Mojang و Minecraft  را به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد و در حال حاضر مشعول کار بر روی نسخه جدید آن به نام «ماین‌کرافت: ادیشن آموزش» است. این مجموعه در تابستان امسال به صورت آزمایشی-رایگان در دسترس خواهد بود. مدلهای دیگر آن هم بعدها با قیمت‌گذاری فردی و گروهی ویژه موسسات نیز با پشتیبانی بلند عرضه خواهد شد.
 
بازی جدید دربرگیرنده ویژگیهای جدیدی خواهد بود که در نسخه خالص بازی Minecraft وجود نداشت. از جمله می‌توان به وجود نقشه‌های پیشرفته همراه با سیستم مختصات‌یابی برای کمک به مسیریابی معلمان و دانش آموزان، اوراق بهادار دیجیتال و اطلاعات ساده واردات و صادرات جهانی اشاره کرد.
 
برخی از این ویژگیها در نسخه MinecraftEdu نیز وجود خواهد داشت. اما شرکت مایکروسافت تاکید می‌کند که با خالق TeacherGaming برای افزودن ابزارهای جدید در آن همکاری خواهد داشت. از جمله می‌توان به صفحه نمایش دوم برای معلمان اشاره کرد. مربیانی که از MinecraftEdu استفاده می‌کنند، می‌توانند حداقل برای سازگاری و پذیرش محصول، از فرصت ۱۲ ماهه دسترسی آزاد در نظرگرفته شده توسط مایکروسافت برای «ماین‌کرافت: ادیشن آموزش» بهره‌مند شوند.

 

خارج از دنیای Minecraft و کسب و کار Xbox، شرکت مایکروسافت از طریق سیستم‌عامل ویندوز همواره از مربیان پشتیبانی و حمایت کرده است. این موضوع مقبولیت و در نهایت فروش بالای بازی فوق العاده Mojang به عنوان یک پلت فرم آموزشی ویژه معلمان را نوید می‌دهد. اگر موفقیتهای Minecraft همچنان ادامه یابند، این مجموعه می‌تواند به محصولی پول‌ساز بدل شود که رقیب Office در مدارس خواهد بود. با شروعی حساب شده و آرام از دوسال پیش، این موضوع بیش از پیش احساس میشود.
 

 


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو