طرز تهیه پوآچا شوید نان مخصوص و سنتی ترکیه ای

منبع: آرگا

20

1401/8/13

18:08


پوآچا یکی از نان های سنتی ترکی است که به داشتن بافتی نرم و خوشمزه معروف است. داخل پوآچا با مواد دلخواه و مورد علاقه خودتان پر می شود که در این مطلب طرز تهیه پوآچا شوید خوشمزه قرار دارد.

پوآچا یکی از نان های سنتی خوشمزه می باشد که در برخی کشورها مانند ترکیه و ایران و … طرفدارانی پیدا کرده است. پوآچا شوید یک بافت بسیار نرمی دارد که می توان داخل آن را با مواد خوراکی مورد علاقه خود پر کرد. این نان خوشمزه و لذیذ بسیار مناسب برای ماه رمضان و برای عصرانه است که می توان به راحتی هم تهیه کرد. برای تهیه پوآچا نیاز به مواد خاصی ندارید و کمی مواد آن مانند تهیه کردن خمیر است که عطر فوق العاده ای به دلیل استفاده از پنیر خامه ای و شوید دارد. در این مطلب طرز تهیه پوـچت شوید را قرار داده ایم.

پوآچا جز شیرینی و کیک محسوب می شود و همانطور که مواد اولیه آن با خمیر یکی می باشد با کیک هم تقریبا یکی است. برای زیبا شدن پوآچا خوشمزه از کنجد و انواع پودر مغزیجات استفاده نمایید. پوآچا در نان فروشی های ترکیه به عنوان افطاری و عصرانه بسیار زیاد به فروش می روند. این نان لذیذ و خوشمزه همچون لوکوم و کمال پاشا از خوراکی های معروف ترکیه ای است. اگر در ترکیه به نان فروشی رفته باشید حتما چشمتان به آن خورده است.

پوآچا شوید با طعم عالی

مواد لازم

  • شوید: ۱ دسته
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • کره: ۱۲۵ گرم
  • سرکه: ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۱/۴ پیمانه
  • نمک: ۱ قاشق مرباخوری
  • شکر: ۱ قاشق مرباخوری
  • بکینگ پودر: ۱۰ گرم
  • پنیر سفید: به میزان لازم
  • آرد: به مقدار لازم

پوآچا شوید ترکی

طرز تهیه پوآچا شوید ترکی

ابتدا برای تهیه پوآچا تمامی مواد را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال در آورده تا با دمای محیط یکی شوند. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه کره را داخل کاسه و تمامی موادی که در بالا ذکر شده را به جز آرد و یک زرده تخم مرغ اضافه نمایید.

برای اضافه کردن شوید، باید شویدها را ساطوری خرد کرده و بعد اضافه کنید. زمانی که تمامی مواد را اضافه کردید، آن ها را به طور یکدست مخلوط کنید و بعد آهسته آهسته آرد را اضافه کنید.

اگر آرد را اضافه کردید اما مواد به هم و به دست شما چسبید باید آرد بیشتری بریزید، تا وقتی که مواد به دست نچسبد آرد را بیفزایید.

بعد از افزایش آرد، آرد را به خوبی با مواد ورز دهید تا به خوبی مخلوط شوند سپس از خمیر گلوله هایی مانند نارنگی بردارید و روی یک سطح آرد پاشی گذاشته و آن ها را مانند نان باز کرده و داخل پنیر بگذارید

سپس بعد از گذاشتن پنیر به داخل همه، دوباره همه خمیر را به شکل نارنگی در بیاورید. یک سینی فر مناسب بردارید و روی آن کاغذ روغنی پهن کنید و پوآچا ها را بگذارید.

زمانی که همه را با فاصله کافی در سینی قرار دادید آن یک زرده تخم مرغ باقی مانده را بر روی خمیرها با یک برس مخصوص بزنید. شما می توانید از سیاه دانه و یا کنجد بعد از زدن تخم مرغ استفاده کرد.

طرز تهیه پوآچا شوید خوشمزه

در آخر سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای درجه ۱۷۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. بعد از خنک شدن، آن ها را از سینی جدا کرده و در ظرف مورد نظر بگذارید.

در پایان اگر علاقمند به تهیه انواع نان در خانه و با ساده ترین روش هستید، بر روی لینک داده شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو