طرز تهیه نان کندو نرم و خوشمزه در خانه

طرز تهیه نان کندو نرم و خوشمزه در خانه


منبع: آرگا

2

1402/10/12

15:11


نان انواع مختلف و بسیار خوشمزه ای از جمله نان کندو دارد. این نان ظاهری شبیه به کندو دارد که بسیار متفاوت و جذاب می باشد. برای تهیه این نان با روشی راحت کافی است تا ادامه این مطلب را مشاهده کنید.

نان کندو عسل یکی از نان های بسیار خوشمزه با شکلی زیبا می باشد که به راحتی تهیه می شود. برای تهیه این نان کافی است تا خمیر را تهیه کنید و سپس آن را به صورت کندو فرم دهید که در این سایت هم طرز تهیه خمیر و هم طرز فرم دادن خمیر و رومال آن قرار دارد. برای تزئین می توانید از انواع مغزیجات استفاده کنید. طرز تهیه نان کندو با روشی راحت و طعمی عالی در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید نان ها انواع مختلف و بسیاری دارند که برای تهیه هر نان از خمیر متفاوتی تهیه می شود. برای مثال نان کندو از خمیری خانگی که در آن پنیر خامه ای، شکر و … وجود دارد تهیه می شود. نان چاودار، نان جزغاله و نان بالشتی سه نوع دیگر از نان هستند که با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توانید طرز تهیه این سه نان را به راحتی مشاهده کنید. همانطور که گفته ایم برای تزئین نان کندو می توان از مغزیجات و یا کنجد استفاده کرد.

نان کندو خوشمزه

مواد لازم خمیر

  • آب ولرم ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۲ و نیم پیمانه
  • شکر ۱ قاشق غذا خوری
  • خیر مایه فوری ۱ قاشق غذا خوری
  • شیر خشک ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • پنیر خامه ای به مقدار لازم

مواد لازم رومال

  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • کنجد به مقدار لازم

نان کندو با ظاهری جذاب

طرز تهیه نان کندو خوشمزه

ابتدا برای تهیه نان کندو باید کاسه ای مناسب بردارید. سپس آب ولرم را به همراه شکر و نمک و ۱ پیمانه آرد در کاسه بریزید. با استفاده از قاشق مواد را به خوبی هم بزنید و سپس رو کاسه را سلفون بکشید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه به عمل بی آید.

در ادامه بقیه آرد و شیر خشک را الک کنید و به کاسه حاوی خمیر مایه اضافه کنید. سپس روغن را به کاسه اضافه کنید و با دست خمیر را ورز دهید تا دارای خمیری نرم و لطیف شوید. اگر خمیر شل و یا چسبنده بود مقدار کمی آرد اضافه کنید و دوباره ورز دهید.

طرز تهیه نان کندو خوشمزه

خمیر را به چندین چانه کوچک تقسیم کنید. سپس در هر چانه از خمیر مقداری پنیر خامه ای قرار دهید و سپس دوباره خمیر را گرد کنید. سینی فر را به خوبی چرب کنید و خمیر ها را با مقدار کمی فاصله در سینی فر چرب و یا کاغذ روغنی پهن شده بگذارید.

حالا باید روی قالب را با استفاده از یک پلاستیک فریزر و یا سلفون بپوشانید تا به مدت ۱۵ دقیقه خمیر استراحت کند و حجیم شود.  حالا زرده تخم مرغ را به همراه ۱ قاشق غذا خوری زعفران دم کرده شده در کاسه ای مناسب بریزید و به خوبی هم بزنید.

روی خمیر ها را با استفاده از مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید. سپس به دلخواه می توان بر روی نان های کندو مقداری کنجد پاشید. فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. پس از اینکه سرد شد قالب را در وسط فر بگذارید.

نان کندو مقوی

پس از اینکه نان کاملا پخته شد گریل را روشن کنید تا روی نان کندو طلایی رنگ شود. پس از اینکه طلایی رنگ شد، می توان فر را خاموش کرد و زمانی که نان مقداری خنک شد آن را به عنوان پیش غذا، صبحانه و یا حتی میان وعده سرو کنید. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو