طرز تهیه نان شنبلیله خانگی و مقوی با طعم عالی

منبع: آرگا

3

1402/7/22

19:38


طرز تهیه نان شنبلیله که دارای رسپی ساده ای است در این قسمت قرار داده شده و شما با نحوه تهیه آن آشنا می شوید.‌این نان را در وعده صبحانه نیز می توانید سرو کنید.

نان شنبلیله یکی از انواع نان های خانگی خوشمزه ای است که شما می توانید در این بخش با طرز تهیه نان شنبلیله آشنا شوید. این نان طعم فوق العاده ای داشته و می توانید حتی در کنار غذا و پنیر و حتی یه عنوان صبحانه نیز سرو کنید.

برای داشتن یک نوع نان خوشمزه خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه نان جزغاله و نان انجیری آشنا شوید. این نان ها میان وعده فوق العاده ای دارند.

تهیه نان شنبلیه

مواد اولیه:

  • آرد سنگک: ۸۰۰ گرم
  • نمک: قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه فوری: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب: ۱ پیمانه

مواد رومال:

  • ماست: ۳ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: نوک قاشق چای خوری
  • پودر شنبلیله: ۲ قاشق غذاخوری

روش پخت نان شنبلیه

طرز تهیه نان شنبلیله:

برای داشتن این نان خانگی خوشمزه باید ابتدا آب ولرم را به همراه خمیر مایه فوری و کمی نمک درون کاسه ای ریخته و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. حالا در این بخش باید آرد را در چند مرحله اضافه نمایید و بهتر است تا آرد را چند مرتبه الک کرده و بعد اضافه کنید تا خمیری نرم حاصل شود.

خمیر را باید به خوبی ورز داده و مقداری آرد اضافه کرده تا خمیر به دست شما نچسبد. مقداری اردی که اضافه می کنید که خمیر به دست چسبیده نشود و در صورتی که خمیر شما زود سفت شد می توانید به ان مقداری آب اضافه کرده تا خمیر حالت بهتری داشته باشد.

درون کاسه ای را چرب کرده و بعد خمیر را درون کاسه ریخته و روی آن را با استفاده از یک سلفون پوشانده تا مدت ۴۵ دقیقه استراحت کند. بعد از اینکه خمیر حجم آن دو برابر شد، مواد روی نان را آماده کنید. برای این‌ نان باید ماست را به همراه شنبلیله و زردچوبه درون کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید. بعد از اتمام استراحت خمیر باید فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و زمان دهید تا فرم گرم شود.

طرز تهیه نان شنبلیله

خمیر را به اندازه نارنگی برداشته و روی یک سطح باز کرده و با وردنه خوب آن را صاف کنید. مخلوط شنبلیله ای که تهیه کرده اید را روی خمیر ریخته  با استفاده از چنگال خمیر را سوراخ کرده و درون سینی فر بگذارید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه درون سینی استراحت دهید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سینی را درون فر گذاشته و زمان داده تا روی نان طلایی شود.

طرز تهیه نان شنبلیله با این رسپی ساده بوده و شما می توانید با این رسپی‌ یک نان خوشمزه در کنار پنیر و گردو داشته باشید. این نان طعم عالی داشته و بسیار خوشمزه است و در کنار صبحانه یک گزینه مقوی است. شما با این دستور نیز می توانید یک نان سبزی فوق العاده داشته باشید و از انواع مواد غذایی نیز استفاده خواهید کرد.

تهیه انواعی از نان های خانگی با این شیوه ساده بوده و نان اسفناج و دیگر نان های خانگی دارای طعم بی نظیری هستند گه شما می توانید این طعن نان ها را در ارگا تجربه کنید. این نان خانگی طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو