تحقیق در مورد گنجشک کلاس دوم

منبع: ماگرتا

9

1401/8/22

13:31


تحقیق درباره گنجشک: گنجشک پرندگان خانواده گنجشکیان می‌گویند که معروف‌ترین گونه آن‌ها گنجشک خانگی است و بیشتر در مناطق شهری زندگی می‌کنند در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم به زندگی گنجشک ها بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد مرغ عشق

تحقیق درباره گنجشک

گنجشک چیست؟

گنجشک پرنده‌ای است با منقار کلفت و مخروط و پاهای نسبتا کوتاه که پر و بال رنگارنگ ندارد، گنجشکان به صورت اجتماعی زندگی می‌کنند و به طور گروهی زاد و ولد می‌کنند گنجشکان پرواز قوی دارند و در سوراخ‌های درختان، شکاف دیوار و صخره‌ها لانه می‌سازند بیشتر از دانه‌ها و مواد گیاهی و جانوری تغذیه می‌کنند.

گنجشک‌ها در سراسر اروپا و و بخشی از آسیا و شمال آفریقا زندگی می‌کنند .

زیستگاه مناطق مسکونی، کشاورزی و دور از محل زندگی انسان‌ها است و در سوراخ‌ها بر روی شاخه‌های درخت و در مناطق مختلف لانه می‌سازد بیشتر گنجشکان آوازی دلفریب و موزیکال دارند.

اغلب گنجشکان لانه خود را در بوته زارها و علفزارها می‌سازند و نوعی گنجشک لانه خود را در جاهای بلند تری نسبت به گنجشکان می‌سازد گاهی لانه را تا ۸ متر ارتفاع می‌سازند و لانه آن‌ها از خار و خاشاک و الیاف گیاهی و گاهی شاخه‌های کوچک درختان است همچنین گنجشک‌ها علاقه زیادی به نشستن بر روی درخت‌های بید مجنون دارند.

گنجشک‌ها پرندگان همه چیزخوار هستند که بیشتر دانه می‌خورند و رژیم غذایی آن‌ها بیشتر شامل توت‌ها، میوه‌ها و حشرات کوچک می‌شور و برخی از گونه‌های گنجشک در شهر زندگی می‌کنند و هر چیزی را که پیدا کنند می‌توانند بخورند.

خصوصیات گنجشک ها

گنجشک‌ها پرندگانی کوچک با پاهای کوتاه و دم بلند می‌باشند اندازه آن‌ها ۱۴ تا ۱۵ سانتی متر است و وزن آن‌ها بین ۲۴ تا ۴۰ گرم می‌باشد رنگ پر آن‌ها قهوه‌ای روشن و تیره، سفید و مشکی و خاکستری می‌باشد.

گنجشک‌ها دائم در حال آواز خواندن هستند و در همه جا می‌توان صدای آواز خواندن آن‌ها را شنید.

گنجشک‌ها پرندگانی شجاع و جسور هستند و به راحتی در مناطق مسکونی لانه‌سازی می‌کنند و در برخی از موارد از غذای اردک‌ها، مرغ‌های خانگی نیز تغذیه می‌کنند.

انواع گنجشک

  • گنجشک معمولی
  • گنجشک سینه سیاه
  • گنجشک باغی
  • گنجشک خاکی
  • گنجشک کویری
  • گنجشک کوهی
  • گنجشک برفی
  • گنجشک درختی
  • گنجشک رودخانه ای
  • گنجشک گلوزرد

تولید مثل گنجشک ها

گنجشک ها در آغاز بهار تولیر مثل می‌کنند و گنجشک های ماده بر روی درختان و تیرک‌ها لانه می‌سازند تا تخم خود را در آن بگذارند و بر روی تخم‌های خود می‌نشینند و پس از چند هفته تخم‌ها باز می‌شوند و گنجشک ماده از جوجه تا زنانی که برای پرواز و ترک لانه قوی شوند مراقبت می‌کنند.

رنگ تخم‌های آن‌ها سفید رنگ با نشانه‌های سرخ یا قهوه‌ای می‌باشد آن‌ها هنگامی که پاییز و زمستان فرا می‌رسد به ناحیه‌های گرمسیر مهاجرت می‌کنند.

روش شناسایی گنجشک ها

گنجشکان پرندگان کوچکی هستند که با سر گرد و صافی که دارند قابل شناسایی هستند گنجشک‌ها اندازه‌های مختلفی دارند و از ۱۰‌ سانتی متر تا ۱۸ سانتی متر رشد می‌کنند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد دلفین ها
و
تحقیق درباره مار
و
تحقیق درباره زندگی دارکوب ها

سخن پایانی: به پایان تحقیق درباره گنجشک ها رسیدیم منتظر نظرات و پیشنهادات شما در بخش دیدگاه هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو