مقایسه دوربین گوشی آیفون 14 و گوگل پیکسل 7

منبع: تکراتو

38

1401/8/23

11:23


در ابتدا شاید این‌طور فکر کنید که رو به روی هم قرار دادن پیکسل 7 گوگل و آیفون 14 چندان عاقلانه نباشد. اما این دو گوشی از خیلی لحاظ می‌توانند نزدیک به همدیگر باشند و تنها قیمت آیفون 14 می‌تواند ایجاد کننده یک چالش باشد. به هر حال، اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید…

مقایسه دوربین گوشی آیفون 14 و گوگل پیکسل 7

در ابتدا شاید این‌طور فکر کنید که رو به روی هم قرار دادن پیکسل 7 گوگل و آیفون 14 چندان عاقلانه نباشد. اما این دو گوشی از خیلی لحاظ می‌توانند نزدیک به همدیگر باشند و تنها قیمت آیفون 14 می‌تواند ایجاد کننده یک چالش باشد. به هر حال، اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که بین این دو گوشی برای خرید نمی‌توانید انتخاب کنید، حتما همراه ما باشید. دستگاه‌های گوگل و اپل همواره در لیست بهترین گوشی‌هایی قرار دارند که از نظر دوربین با همدیگر رقابت می‌کنند. بنابراین، تشخیص اینکه آخرین محصولات این دو کمپانی در زمینه دوربین چه عملکردی دارند، کمی می‌تواند سخت باشد.

آیفون 14 سطح پایه سال به سال تغییر چندانی نمی‌کند و اپل از همان تنظیمات اولیه دوربین قبلی استفاده می‌کند. اگرچه سنسور دوربین اصلی بزرگ‌تر از آیفون ۱۳ است. اپل همچنین تغییراتی را در دوربین جلویی آیفون 14 اعمال کرده و لنز اولترا واید هم صحنه‌ها را بهتر از قبل می‌تواند ثبت کند. به همین دلیل، مشخصات اولیه تنظیمات دوربین پیکسل ۷ نسبت به پیکسل ۶ قبلی تغییر نکرده است. تفاوت این دو گوشی حول حسگر جدید Tensor G2 متمرکز است که از یادگیری ماشینی برای بهبود بسیاری از ویژگی‌های مختلف پیکسل از جمله پردازش عکس استفاده می‌کند. همان‌طور که گفته شد، دوربین جلویی پیکسل ۷ نیز شاهد بهبودهایی بوده است.

قیمت آیفون 14 و دوربین جذاب آن

دوربین پیکسل ۷ گوگل در برابر آیفون ۱۴ احتمالا با کمی ضعف دچار خواهد شد. پیکسل ۷ یا آیفون ۱۴ نمی‌توانند ادعا کنند که در برابر دوربین‌های دیجیتالی می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند، اما نسبت به ساختار خودشان و انتظاری که از گوشی‌های هوشمند داریم، همواره از سایر برندها بالاتر هستند. این مدل‌ها یک لنز تله فوتو اختصاصی ارائه می‌دهند. به دلیل قیمت پایین‌تر، پیکسل ۷ و آیفون ۱۴ احتمالا دستگاه‌هایی هستند که افراد بیشتری به سراغ آن‌ها می‌روند و بنابراین، مقایسه دوربین این دو مدل هم می‌تواند عاقلانه‌تر باشد. قیمت آیفون 14 پرو و پرو مکس قطعا بیشتر بوده و به واسطه ماژول سه دوربین می‌توانند عملکردی بهتر داشته باشند.

با هیچ کدام از این دو گوشی لنز تله فوتو نخواهید داشت و دوربین دو گانه پشتی برای هر کدام تدارک دیده شده است که هم پیکسل و هم آیفون دارای لنزهای واید و اولترا واید هستند. در مورد پیکسل ۷، آن دوربین اصلی شامل یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.85 بوده و لنز ۱۲ مگاپیکسلی آن هم دارای دیافراگم باز f/2.2 است. سنسور دوربین اصلی آیفون ۱۴ هم مگاپیکسل چندان زیادی ندارد و همان ۱۲ مگاپیکسل سال‌های گذشته است. اما اپل اندازه سنسور آیفون ۱۳ را افزایش داده است. دوربین اصلی آیفون ۱۴ همچنین دارای دیافراگم بازتر f/1.5 است که آن را در شرایط بهتری از نظر نوردهی قرار می‌دهد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید آن هم دیافراگم f/2.4 را دارا است.

مقایسه دوربین گوشی آیفون 14 و گوگل پیکسل 7

تحلیلی روی قیمت آیفون 14 پرو مکس و دوربین آن

قیمت آیفون 14 پرو مکس از همه مدل‌های این سری بیشتر است و ماژول دوربین سه گانه آن هم دارای سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. این پیشرفت نسبت به سال‌های گذشته سبب می‌شود که عکس برداران و فیلم برداران حرفه ای بتوانند بیشترین میزان استفاده را از این دوربین داشته باشند. با دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس می توان یک فیلم واقعی را ضبط کرده و عکس‌های گرفته شده توسط آن را با دوربین‌های دیجیتالی هم مورد بررسی قرار داد. هر دو گوشی آیفون ۱۴ و پیکسل ۷ دارای دوربین جلوی اصلاح شده هستند. پکسل ۷ از یک سنسور ۱۰.۸ مگاپیکسلی همراه با محدوده دید وسیع‌تر نسبت به قبل استفاده می‌کند.

آیفون ۱۴ همچنان به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی متکی است و اگرچه می‌توانید برای برش ۷ مگاپیکسلی با آن زوم کنید. داستان بزرگ دوربین جلوی آیفون ۱۴ شامل اضافه شدن فوکوس خودکار به علاوه دیافراگم بازتر برای ورود نور بیشتر است. دوربین‌های پیکسل ۷ در برابر آیفون ۱۴ می‌توانند فضای باز، گل‌ها و بسیاری از صحنه‌های دیگر را عالی عکس برداری کنند. در مقابل، آیفون ۱۴ به رنگ‌ها اهمیت بیشتری داده و می‌توانید نماهای نزدیک را هم به شکل بهتری گرم‌تر و روشن‌تر فیلم‌برداری کنید. موتور فوتونیک با آیفون ۱۴ هم کمک می‌کند که تصاویر با هوش مصنوعی شرایط بهتری پیدا کنند.

بازرگانی سیب و خرید اقساطی

فروشگاه بازرگانی سیب یکی از بهترین مراکزی است که می‌توانید قیمت محصولات اپل را از آن بررسی کرده و به سراغ خرید اقساطی یا نقدی از آن بروید. همه مدل‌ها در طیف‌های رنگی و پیکربندی‌های حافظه جانبی ارائه شده است و می‌توانید خریدی آسان و به صرفه داشته باشید. خرید سایر محصولات اپل مانند اپل واچ و مک بوک هم از طریق این سایت فراهم شده است و می‌توانید جدیدترین محصولات اپل را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کرده و اعتماد کاملی به مجموعه داشته باشید. قیمت آیفون 14 در تمامی مدل‌ها در سایت درج شده است و به‌عنوان یک مرجع تمام عیار می‌توانید به آن نگاه کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو