آموزش حل مشکل بسته شدن ناگهانی اینستاگرام

آموزش حل مشکل بسته شدن ناگهانی اینستاگرام


منبع: پلازا

16

1401/9/7

12:01


آموزش حل مشکل بسته شدن ناگهانی اینستاگرام

بسته شدن ناگهانی اینستاگرام یکی از معضلاتی است که برخی از کاربران با آن مواجه‌اند و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مطلب به علت بسته شدن خود به خود این برنامه و روش‌های برطرف کردن آن خواهیم پرداخت.

از دیگر مشکلات مهمی که اینستاگرام گاها برای کاربران خود ایجاد می‌کند می‌توان به هنگ و عدم اجرا روی برخی از گوشی‌ها اشاره نمود.مهمترین مشکلاتی که امکان دارد کاربران اینستاگرام با آن مواجه شوند خارج شدن ناگهانی از اینستاگرام و بسته شدن خودکار اپلیکیشن، عدم اجرای اینستاگرام و افت سرعت در لود محتواهای مختلف در این اپلیکیشن است.

فهرست مطالب

رفع مشکل بسته شدن ناگهانی اینستاگرام

علت متوقف شدن اینستاگرام در اندروید و آیفون، می‌تواند به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد. اما علت این موضوع هرچه باشد، با استفاده از راه‌های حل زیر می‌توانید آن را برطرف کنید.

1. برنامه را به‌روزرسانی کنید

بسته شدن ناگهانی اینستاگرام

اگر شما از نسخه قدیمی اینستاگرام استفاده می‌کنید، باید بدانید برخی از نسخه‌های قدیمی باعث می‌شوند که اختلالاتی در برنامه به وجود بیاید. آپدیت و به روز رسانی اینستاگرام این قابلیت را به وجود می‌آورد که شما کمتر دچار مشکلات و اختلالات مختلف از جمله بسته شدن ناگهانی اینستاگرام شوید. برای آپدیت برنامه نیز حتما تنها این کار را از طریق اپ‌استور و گوگل‌پلی انجام دهید.

2. گوشی خود را ری استارت کنید

ریستارت کردن گوشی در برخی مواقع می‌تواند به رفع ارور متوقف شدن اینستاگرام کمک کند. زمانی که شما گوشی هوشمند خود را ری استارت می‌کنید، حافظه رام کاملا خالی می‌شود و باعث این خواهد شد که برخی از مشکلات نرم افزاری به میزان قابل توجهی برطرف شوند. راه اندازی مجدد گوشی نه تنها زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد بلکه خطر زیادی ندارد، البته به صورت دقیق تر باید گفت به هیچ وجه هیچ خطری ندارد.

3. حافظه گوشی را بررسی کنید

بسته شدن خود به خود اینستاگرام

یک روش حل مشکل بیرون پریدن اینستاگرام، مربوط به حافظه است. اگر حافظه بسیار کمی در گوشی داشته باشید ممکن است اینستاگرام مدام دچار کرش شود؛ به همین خاطر همیشه بهتر است حداقل 20 درصد از حافظه گوشی را خالی نگه دارید.

4. کش برنامه را پاک کنید؛ حل مشکل بسته شدن پیج اینستاگرام

علت بسته شدن خودکار برنامه اینستاگرام می‌تواند از کش نیز باشد. به‌خصوص اگر به‌تازگی برنامه را آپدیت کرده باشید. اگر کش و دیتا برنامه اینستاگرام را پاک کنید، می‌توانید به تا حد زیادی به حل شدن مشکل خروج ناگهانی از اینستاگرام نزدیک شوید. برای پاک کردن کش در اندروید، ابتدا به تنظیمات بروید و Apps را انتخاب کنید. از فهرست برنامه‌ها اینستاگرام را انتخاب کنید و سپس به Storage بروید.

بسته شدن اینستاگرام

در نهایت روی Clear cache بزنید.

5. اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید

برای رفع مشکل پریدن اینستا در آیفون، مانند اندروید نمی‌توانید کش را حذف کنید چرا که در iOS چنین امکانی وجود ندارد؛ با این حال اگر با حذف کش در اندروید مشکل شما حل نشد یا برای حل مشکل در آیفون، می‌توانید برنامه را حذف و مجددا نصب کنید.

6. روش حل مشکل بیرون پریدن اینستاگرام هنگام آپلود عکس

اگر فقط هنگام ارسال پست یا استوری با مشکل بسته شدن ناگهانی اینستاگرام مواجه می‌شوید، علت احتمالا از همان تصویری است که می‌خواهید آپلود کنید. برای حل مشکل می‌توانید عکس یا ویدیو را به یک فرمت دیگر، ترجیحا JPEG یا PNG تبدیل کنید. برای ویدیوها نیز می‌توانید رزولوشن و فریم ریت را پایین‌تر بیاورید.

7. مطمئن شوید مشکل از سمت اینستاگرام نیست

علت بسته شدن اینستاگرام

این احتمال وجود دارد که مشکل بسته شدن خود به خود اینستاگرام نه از سمت شما بلکه از سمت اینستاگرام هم باشد. ممکن است به دلیل مشکلات فنی، سرورها دچار مشکل شده باشند. می‌توانید در توییتر و یا سایر شبکه‌های اجتماعی و در قسمت ترندها، ببینید مشکل جهانی است یا خیر. همچنین از طریق سایت Downdetector هم می‌توانید ببینید سرورها مشکل دارند یا خیر.

8. سایر برنامه‌ها را بررسی کنید

برخی اوقات حل مشکل بسته شدن اینستاگرام می‌تواند با حذف یا آپدیت دیگر برنامه‌ها هم انجام شود. اخیرا در اندروید، یک باگ در آپدیت جدید System Webview سبب کرش شدن چند برنامه از جمله اینستاگرام، فیسبوک و دیگر برنامه‌ها می‌شد. البته ممکن است سایر برنامه‌ها نیز مشکل‌ساز شده باشند. بهتر است تمام برنامه‌ها را همیشه به‌روز نگه دارید.

9. سیستم‌عامل گوشی را به‌روز کنید

دیگر راه حل مشکل بسته شدن صفحه اینستاگرام، آپدیت کردن خود سیستم عامل گوشی است. ممکن است علت از یک باگ در نسخه فعلی رابط کاربری یا iOS شما باشد و یک آپدیت برای حل آن منتشر شده باشد. برای رفع مشکل گوشی را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

سوالات متداول

کدام روش برای رفع مشکل بیرون پریدن از اینستا بهتر است؟

دقیقا نمی شود گفت که کدام روش بهتر از باقی روش هاست. اما آپدیت اینستاگرام می‌تواند موثرتر باشد.

چقدر امکان دارد مشکل بسته شدن ناگهانی اینستاگرام مشکل بیرون پریدن از اینستا حل شود؟

تا حد زیادی این امکان وجود دارد | با روش هایی که گفته شد، شما به راحتی قادر خواهید بود که به رفع این ارور بپردازید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت بسته شدن ناگهانی اینستاگرام و راه حل‌های آن پرداخته شد. به شما توصیه می‌شود که برای جلوگیری از بروز این مشکلات، مدام اینستاگرام و سیستم عامل خود را آپدیت نگه دارید. تا حد امکان از برنامه های غیر رسمی اینستاگرام استفاده نکنید تا با مشکلات کمتری مواجه شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو