6 حرکت ساده برای سوزاندن کالری مناسب پشت میز نشین ها!

منبع: خبرنما

10

1401/9/14

18:31


با توجه به این که خیلی از مردم بیشتر روزهای خود را پشت میز می گذرانند، بیشتر آن ها در سنین پایین با به بیماری های مختلف مبتلا می شوند. مشکلاتی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و چربی اضافی بدن در اطراف کمر در بین این افراد بیشتر دیده می شوند. به همین دلیل […]

6 حرکت ساده برای سوزاندن کالری مناسب پشت میز نشین ها!

با توجه به این که خیلی از مردم بیشتر روزهای خود را پشت میز می گذرانند، بیشتر آن ها در سنین پایین با به بیماری های مختلف مبتلا می شوند. مشکلاتی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و چربی اضافی بدن در اطراف کمر در بین این افراد بیشتر دیده می شوند. به همین دلیل است که ورزش یا چند دقیقه نرمش پس از نشستن های طولانی مدت یا در صورت امکان، به صورت وقفه ای در طول زمان کارشان حیاتی است. حتی تمریناتی وجود دارد که می توانید در حالی که روی صندلی خود نشسته اید، انجام دهید. این حرکات می توانند به شما در افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری کمک کند. در این مطلب 6 حرکت ساده برای سوزاندن کالری مناسب پشت میز نشین ها معرفی شده است. اگر شما هم بیشتر وقت خود را نشسته هستید این حرکات را انجام دهید.

1. پوش آپ سولئوس یک حرکت ساده برای سوزاندن کالری

عضله کف پا در پشت ساق پای شما قرار دارد. این عضله مسئول راه رفتن، دویدن و پریدن است. چیزی که دانشمندان تا همین اواخر کشف نکرده بودند این بود که می توان این عضله را فقط با نشستن فعال کرد. شما فقط باید پاشنه پاهای خود را چند بار در روز بالا پایین کنید. نتایج این تحقیق حاکی از بهبود 52 درصدی در تثبیت نوسانات گلوکز خون بود.

نه تنها این، بلکه این حرکت به سوزاندن چربی در خون که به کلسترول بالا کمک می کند، مفید است. زیرا عضله کف پا از گلوکز خون استفاده می کند تا مانند سایر ماهیچه های بدن، به جای گلیکوژن از آن انرژی بگیرد.

2. نشستن روی توپ تناسب اندام

شما می توانید صندلی اداری خود را با توپ تناسب اندام عوض کنید. این توپ می تواند شما را به درگیر کردن ماهیچه های اصلی خود هدایت دهد. تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. به این ترتیب، وضعیت بد بدنی شما ناشی از نادرست نشستن را رفع می کند. اگر می خواهید از توپ تناسب اندام در دفتر کار خود استفاده کنید، 1 ساعت نشستن روی آن به شما کمک می کند تا 150 کالری بسوزانید.

3. تمرین اسکات با تکیه به دیوار یک حرکت ساده برای سوزاندن کالری

فرض کنید می خواهید کمی استراحت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نزدیک ترین دیوار را پیدا کنید و بدن خود را به حالت نشستن روی صندلی تکیه به دیوار نگهدارید. نیازی نیست خیلی به زمین نزدیک شوید. طولی را که در آن احساس راحتی بیشتری می کنید انتخاب کنید و حدود 20 ثانیه صبر کنید. این تمرین و حرکت ساده به شما کمک می کند تا روی عضلات چهار سر، باسن و ساق پا کار کنید. مطمئن شوید که حدود 2 فوت از دیوار فاصله بگیرید و زانوهای خود را به درستی خم کنید تا به سلامت بدن خود کمک کنید.

4. وارد کردن فشار به شکم

شاید فکر کنید این حرکت خیلی ساده است. اما در واقعیت، این روش خیلی ساده و آسان برای حفظ متابولیسم شما در حالت نشسته کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید، فشار وارد کردن به شکم است. هر بار حدود 8 ثانیه شکم خود را به طرف داخل نگهدارید و سپس عضلات خود را رها کنید. 2 ست 8 ثانیه ای به شما کمک می کند تا حدود 100 کالری بسوزانید.

5. حرکت شکم پا صاف نشسته

ممکن است کار روی عضلات شکم در حالی که نشسته اید سخت به نظر برسد، اما در واقع خیلی ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پاهای خود را در یک خط مستقیم در مقابل خود با زاویه 45 درجه بلند کنید. سپس می توانید زانوهای خود را خم کنید تا تقریبا به سینه شما برسند. سپس آن ها را به حالت اولیه برگردانید. با این حرکت ساده برای سوزاندن کالری می توانید در 3 ست 20 ثانیه، 75 کالری بسوزانید.

6. تکان دادن عصبی یا از روی استرس بدن

شاید وقتی عصبی یا مضطرب هستید به حرکت بدن خود توجه نداشته باشید. اما در واقع این حرکات به افزایش متابولیسم شما کمک می کند. وقتی پشت میز خود نشسته اید و از استرس زیاد شروع به حرکت دادن دست و پاهای خود می کنید در واقع می توانید 300 کالری بسوزانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو