عمل لیفت سانترال لب، مراقبت‌های بعد و عوارض آن

عمل لیفت سانترال لب، مراقبت‌های بعد و عوارض آن


منبع: مدیسه

7

1402/1/22

13:52


لب‌ها تاثیر مهمی در زیبایی افراد داشته و به همین سبب جای تعجب نیست که افراد بسیاری فعالیت‌های مختلفی را

عمل لیفت سانترال لب، مراقبت‌های بعد و عوارض آن

لب‌ها تاثیر مهمی در زیبایی افراد داشته و به همین سبب جای تعجب نیست که افراد بسیاری فعالیت‌های مختلفی را برای برجسته‌تر کردن این عضو صورت خود انجام می‌دهند. لیفت سانترال لب یکی از این فعالیت‌ها جهت زیبایی بیش‌تر لب‌ها است. این روش یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای لیفت لب محسوب می‌شود. ما در این مطلب به معرفی این عمل جراحی و عوارض و مزایای آن خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

لیفت سانترال لب چیست؟

در حین جراحی لیفت سانترال لب چه اتفاقاتی می‌افتد؟

همان‌طور که گفته شد، لیفت سانترال رایج‌ترین عمل جراحی لب محسوب می‌شود. در این روش با ایجاد برشی در زیر بینی، پوست آن قسمت برداشته شده و فضای بین بینی و لب‌‌ها کاهش پیدا می‌کند. با افزایش سن شاهد تغییراتی مانند افتادگی لب‌ها، افزایش فاصله بین بینی و لب‌ها و کاهش زاویه بین آنان هستیم.

با استفاده از این عمل جراحی می‌توان گام مهمی در جوان‌ سازی لب‌های بالایی برداشت. با انجام این کار فرم لب‌ها زیباتر و جذاب‌تر از قبل خواهند شد. این عمل معمولا 30 دقیقه تا 1 ساعت طول کشیده و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

در حین جراحی لیفت سانترال‌لب چه اتفاقاتی می‌افتد؟

لیفت سانترال لب

برای بی‌حس کردن ناحیه لیدوکائین تزریق شده و فاصله بین بینی و دهان بی‌حس می‌شود. سپس شکلی شبیه به شاخ گاو نر روی پوست درست زیر سوراخ‌های بینی کشیده می‌شود. پس از آن برشی در امتداد این خط‌ها ایجاد شده و پوست زیر و دو طرف سوراخ بینی برداشته می‌شود. در این مرحله هر چقدر پوست بیش‌تر بداشته شود، لیفت لب نیز بیش‌تر خواهد بود. پوست باقی مانده در زیر بینی با بخیه‌های ریز یا چسب بخیه جراحی بسته شده و برخی از جراحان نیز ممکن است پوست را با بخیه‌های عمیق‌تری به سپتوم بینی و غشای داخلی بینی بچسبانند.

مراقبت بعد از عمل سانترال لب

درست است که این عمل تنها 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد، اما ریکاوری بعد از جراحی معمولا بازه‌ای 1 هفته‌ای خواهد بود. در این زمان فرد باید مراقبت‌های خاصی را انجام داده که بهترین نتیجه را به دست آورد. پس از انجام عمل جراحی از انجام فعالیت‌های سنگین همچون ورزش خودداری کرده و حتما غذاهای نرم مصرف کنید.

تا حد امکان از باز و بسته کردن اضافی لب‌ها پرهیز کرده و در صورت مشاهده تورم و کبودی حتما از کمپرس یخ استفاده کنید. تا 3 الی 4 روز پس از لیفت سانترال‌لب از آرایش صورت خود خودداری کرده و در صورت احساس درد زیاد، از مسکن‌ برای تسکین این درد استفاده کنید. حداقل دو روز پس از انجام این عمل باید از کشیدن سیگار خودداری کرده و تا 1 هفته نیز نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.

مزایای لیفت سانترال‌لب

لیف سانترال لب

افرادی که از تزریق برای زیباسازی لب‌های خود استفاده می‌کنند، باید هر چند مدت یک بار به پزشک مراجعه کرده و دوباره تزریق را انجام دهند، اما این عمل دائمی بوده و نیاز به مراجعه مجدد به پزشک ندارد. تزریق ژل و فیلر حجم لب را افزایش داده و فاصله بین لب‌ها و بینی را کاهش نمی‌دهند. بنابراین برای افرادی که به دنبال کاهش فاصله بین بینی و لب‌های خود هستند، این عمل جراحی گزینه‌ای مناسب‌تر محسوب می‌شود. ظاهر ایجاد شده توسط عمل سانترال لب، بسیار ظریف‌تر و طبیعی‌تر از تزریق‌ ژل و فیلر است.

قیمت انواع محصولات آرایش لب خارجی و اورجینال

 

عوارض سانترال لب

همانند همه عمل‌های جراحی دیگر، در این عمل جراحی نیز احتمال عفونت، زخم، تورم طولانی مدت، کبودی و حتی آسیب عصبی وجود دارد. امکان ایجاد توده‌ها و برجستگی‌های جزئی نیز در اثر این عمل جراحی وجود دارد. حتی ممکن است در برخی موارد فرد زیباجو دچار عدم تقارن و بی‌نظمی در لب‌های خود نیز شود. بنابراین در هنگام انجام این عمل بهتر است که با بهترین پزشک‌های جراح صحبت کرده و قبل از انجام آن حتما نمونه‌های قبلی این پزشک را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

هزینه لیفت سانترال لب

سانترال لب پایین

عوامل مختلفی در هزینه سانترال لب تاثیر گذارند. میزان تجربه پزشک و تخصص او می‌تواند هزینه عمل را بسیار افزایش دهد. محلی که عمل جراحی در آن صورت می‌پذیرد و داروهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز در افزایش این هزینه تاثیر گذار خواهند بود. با توجه به این که عمل حراجی لب، جزو عمل‌های زیبایی بوده، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

عمل سانترال لب برای چه کسانی مناسب است؟

افراد مختلفی می‌توانند از این روش برای زیبایی لب‌های خود استفاده کنند. لیست زیر شامل افرادی که این عمل جراحی برای آنان مناسب خواهد بود.

  • افرادی که دارای لب‌های افتاده هستند.
  • افرادی که فاصله زیادی بین بینی و لب بالایی دارند.
  • افرادی که علاقه‌مند به بزرگ‌تر کردن لب بالایی (به خصوص قسمت میانی) و قرمزی بیشتر لب‌ها هستند.
  • افرادی که دوست دارند در هنگام خندیدن، دندان‌هایشان دیده شود.

سانترال لب بالا

سانترال لب بالا

سانترال لب بالا همان روش شاخ گاوی بوده که در ابتدای این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. روش‌های دیگری نیز از سانترال لب وجود دارد که شامل روش ایتالیایی، روش مستقیم، لیفت گوشه لب و لیفت لب گال است. تفاوت روش ایتالیایی با سانترال لب بالا آن است که در این روش در قسمت زیرین بینی دو برش بسیار ریز ایجاد شده و به همین سبب عمل جراحی با دقت و ظرافت بیش‌تری انجام می‌پذیرد.

روش مستقیم باعث حجیم‌تر و پر رنگ‌تر شدن لب شده و پوست بیرونی لب در این روش برداشته شده و به بالا کشیده می‌شود. برای افرادی نیز که دارای لب‌های شل و افتاده هستند، از روش لیفت گوشه لب استفاده می‌شود. در این روش قسمتی از پوست گوشه لب جدا شده و به سمت بالا کشیده می‌شود.

سانترال لب پایین

در سانترال لب پایین برخلاف لب بالا، برشی به شکل V در امتداد لب پایین ایجاد می‌شود. با انجام این کار لب‌های پایینی فرد بزرگ‌تر شده و هیچ گونه زخم خارجی روی پوست ایجاد نخواهد شد. این روش نیز کاملا دائمی بوده و نیازی به ترمیم مجدد آن وجود ندارد. نتیجه این عمل بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده بوده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد.

مطالب پربازدید:  10 روش خانگی و پزشکی برجسته کردن لب

 

سانترال لب با پلکسر

در سانترال لب با پلکسر پس از بی‌حسی موضعی یا تزریقی، سطح مورد نظر ضد عفونی شده و نقاط ریزی در سطح و عمق پوست سوزانده و تخریب می‌شوند. با گذشت یک هفته پوست ترمیم شده و با ایجاد پوست سالم فاصله بین لب بالایی و بینی کم خواهد شد.

 

 

منبع : rteixeira

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو