بهداشتی‌ترین روش شستن شورت زنانه برای نابودی قارچ‌ و باکتری‌

بهداشتی‌ترین روش شستن شورت زنانه برای نابودی قارچ‌ و باکتری‌


منبع: مدیسه

5

1402/2/31

11:08


رعایت بهداشت خصوصی در حفظ سلامت زنان تاثیر بسیاری دارد. یکی از روش‌های بسیار ساده برای کاهش ابتلا به عفونت

بهداشتی‌ترین روش شستن شورت زنانه برای نابودی قارچ‌ و باکتری‌

رعایت بهداشت خصوصی در حفظ سلامت زنان تاثیر بسیاری دارد. یکی از روش‌های بسیار ساده برای کاهش ابتلا به عفونت واژینال، شستن شورت زنانه است. البته برای شستشوی شورت روش‌های متفاوتی وجود دارد که بهترین آن‌ها شستشوی دستی با آب گرم و مواد شوینده ملایم است. رعایت نکات بسیار کوچک در این خصوص سلامت زنان و طول عمر لباس زیر را افزایش می‌دهد.

شاید از خود بپرسید که برای از بین بردن لکه‌های زرد روی شورت یا لکه خون باید از چه شوینده ای استفاده‌ کرد یا بهترین روش برای از بین بردن باکتری‌های لباس زیر چیست؟ برای رسیدن به پاسخ تمامی سوالات خود مطالعه این مقاله به شما کمک بسیاری می‌کند.

بهترین روش شستن شورت زنانه چیست؟

بهترین روش شستن شورت زنانه چیست؟

باکتری‌ها و قارچ‌ها دو عامل بسیار مهمی هستند که موجب ایجاد عفونت واژینال در بانوان می‌شوند. در واقع از طریق روش‌های بسیار ساده مانند شستشوی درست و اصولی شورت، تمامی باکتری‌ها از بین می‌روند و همچنین آسیبی به الیاف شورت وارد نمی‌شود. در نتیجه از کهنه شدن زود به‌ زود لباس زیر جلوگیری به عمل می‌آید.

همچنین روش خشک کردن شورت بعد از شستشو نیز باید جدی گرفته شود. زیرا رطوبت به‌سرعت به بافت پارچه نفوذ پیدا می‌کند و عامل بسیار مهمی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها محسوب‌ می‌شود. در این صورت بانوان شاهد بروز انواع بیماری‌های دستگاه تناسلی خواهند بود.

برای جلوگیری از این بیماری‌ها شستشوی لباس زیر با روش‌های زیر صحیح است. در ادامه بهترین روش‌های شستشوی شورت زنانه را عنوان می‌کنیم.

استفاده از آب گرم

استفاده از آب گرم

یکی از روش‌های بسیار ساده و در عین حال مفید برای از بین بردن باکتری‌ها استفاده از آب گرم است. آب گرم یا ولرم به‌سرعت باکتری‌ها و آلودگی‌های سطح پارچه را از بین می‌برد. باید توجه داشته‌باشید که آب داغ بافت و الیاف شورت را از بین می‌برد و موجب کاهش خاصیت کشسانی آن می‌شود.

همچنین اگر چندین لباس زیر رنگی را با آب داغ بشویید، احتمال رنگی شدن لباس زیرهای سفید نیز وجود دارد. به همین دلیل اگر به بهترین شوینده برای لباس زیر دسترسی ندارید، از آب گرم یا ولرم استفاده‌ کنید.

استفاده از جوش‌شیرین برای شستشوی شورت زنانه

استفاده از جوش‌شیرین برای شستشوی شورت زنانه

یکی از روش‌های بسیار قدیمی برای شستن لباس زیر و سفید کردن آن، استفاده از جوش‌شیرین است. این ماده بسیار مفید برای پاک کردن لکه از روی شورت نیز کارایی بالایی دارد. برای شستن شورت با جوش شیرین بهتر است آن را با سرکه ترکیب کنید و مایع خمیری را روی لکه ایجاد شده ماساژ دهید تا زمانی که تمام لکه از بین برود.

یکی دیگر از روش‌های استفاده از جوش‌شیرین، ترکیب آن با نصف پیمانه ماده شوینده لباس است. در این صورت نیز ماده خمیری باید به آرامی روی لباس زیر پخش شود و بعد از پنج الی ده دقیقه روی لکه لباس بماند و بعد از آن شستشو شود.

قیمت انواع لباس زیر زنانه باکیفیت

 

استفاده از سرکه سفید

استفاده از سرکه سفید

شستشوی لباس زیر زنانه با سرکه سیب علاوه بر از بین بردن باکتری‌ها موجب سفید شدن لکه‌های روی لباس زیر و همچنین نرم‌تر شدن آن می‌شود. در این صورت سرکه را با مواد صابونی در یک لگن مخلوط کنید و لباس‌های زیر را به‌مدت چند ساعت درون آن قرار دهید تا تمامی آلودگی‌های روی شورت از بین برود. سپس لباس زیر را در محیط خشک آویزان کنید که رطوبت آن به‌طور کامل تبخیر شود.

صابون، بهترین شوینده لباس زیر

صابون، بهترین شوینده لباس زیر

اگر به‌دنبال بهترین شوینده برای شستشوی لباس‌های زیر خود هستید، حتما از ترکیب صابون یا پودر صابون مخصوص لباس زیر و آب گرم استفاده‌کنید. صابون دارای قدرت شویندگی بالایی است و نسبت به سایر شوینده‌ها ترکیبات شیمیایی کمتری دارد.

شستن شورت با صابون گلنار به جلوگیری از ایجاد خارش و علائم التهابی در واژن جلوگیری می‌کند و بهترین گزینه برای رفع حساسیت‌های ناحیه تناسلی زنان است. همچنین صابون به بافت پارچه آسیبی نمی‌رساند و مانند پودرهای لباس‌شویی خاصیت قلیایی بالایی ندارد.

صابون‌های مخصوص لباس زیر با برندهای متنوع در بازار موجود هستند که برای از بین بردن زردی شورت نیز به کار می‌روند. تنها کافی است شوینده مورد نظر را روی شورت خیس بمالید و آن را ماساژ دهید. سپس از آب سرد یا ولرم برای شستشوی آن استفاده‌کنید.

مطالب کاربردی:  10 مدل ست لباس زیر زنانه ترند 2023

 

شستشوی لباس زیر با شامپو بچه

شستشوی لباس زیر با شامپو بچه

شامپو بچه دارای مواد قلیایی بسیار پایینی است و حساسیت کمتری را روی پوست ایجاد می‌کند. به همین دلیل یکی از بهترین روش‌های رفع میکروب‌های لباس زیر زنانه، شستن شورت با شامپو بچه است.

استفاده از ضدعفونی کننده لباس زیر

یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای شستشوی شورت زنانه اضافه کردن یک ضدعفونی‌کننده لباس‌های زیر به مواد شوینده معمولی است. در این صورت تمامی میکروب‌ها و باکتری‌های سطح لباس تا حدود ۹۹ درصد از بین می‌روند. البته باید این مواد را در آبی با دمای کمتر از ۲۰ درجه حل کرد که آسیبی به بافت لباس وارد نشود.

شستشوی لباس زیر سفید با لیمو

شستشوی لباس زیر سفید با لیمو

لیمو به‌دلیل خاصیت اسیدی خود برای از بین بردن لکه‌ها و سفید کردن لباس بهترين شوينده براي لباس زير به شمار می‌آید. در صورتی که به‌دنبال یک ماده طبیعی برای تمیز کردن لباس‌های زیر خود هستید، آب‌لیمو را با ماده شوینده ملایمی مخلوط کنید و با قرار دادن لباس در آن محلول به سفید شدن لباس‌های زیر خود کمک کنید. همچنین افزودن نمک به این محلول نیز به از بین بردن زردی شورت و لکه‌های روی آن منجر می‌شود.

عوارض شستن شورت با وایتکس

لباس زیر دارای الیاف و بافت بسیار نرم و نازکی است که هر گونه ماده سفیدکننده شیمیایی مانند وایتکس تارو پود آن را از بین می‌برد. همچنین این ماده برای شستشوی شورت‌های رنگی نیز مناسب نیست و موجب از بین رفتن رنگ لباس‌های زیر می‌شود. در صورت نیاز به سفیدکننده حتما از سفیدکننده‌های بدون کلر استفاده‌کنید. در این صورت آسیبی به بافت شورت‌ها وارد نمی‌شود.

نحوه شستن لباس زير با ماشين لباسشويي

نحوه شستشوی لباس زیر با ماشین لباس‌شویی

لباسشویی یکی از گزینه‌های بسیار راحت برای شستشوی لباس است. البته لباس‌های زیر به‌دلیل ارتباط مستقیم با ناحیه تناسلی بهتر است به‌صورت دستی شسته شوند. محیط داخلی لباس‌شویی حاوی انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها است و به‌دلیل رطوبت موجود در خود محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها به‌شمار می‌رود. به همین دلیل شستشوی لباس زیر به‌خصوص شورت در ماشین لباسشویی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

مطالب پربازدید:  لباس زیر کاستوم چیست – عکس جذابترین لباس کاستوم فانتزی 2023

 

در صورت لزوم استفاده از ماشین لباسشویی، قبل از شستن لباس‌های زیر باید با استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده داخل ماشین تمیز شود تا میکروب‌ها از بین بروند. سپس لباس زیر را جدا از سایر لباس‌ها در درون ماشین لباسشویی بگذارید.

همچنین بهتر است برای شستن لباس زیر با ماشین لباسشویی در ابتدا آنها را داخل کیسه مشبک زیپ‌دار مخصوص قرار دهید و چرخش موتور را روی دور کم و با درجه آب 30 الی 40 درجه تنظیم کنید. همچنین استفاده از مواد شوینده ملایم برای شستشوی این لباس‌ها ضروری است. بعد از آن توصیه می‌شود آن‌ها را در هوای آزاد و به‌دور از نور مستقیم آفتاب روی بند پهن کنید که خشک شوند.

بهترین شوینده را برای شستن شورت زنانه انتخاب کنید

شستن شورت زنانه با روش‌ها و مواد شوینده متفاوتی امکان‌پذیر است. البته با انتخاب بهترین شوینده علاوه بر زدودن میکروب‌ها و باکتری‌ها از سطح شورت، به بافت آن آسیبی وارد نمی‌شود. شوینده‌های صابونی محصول لباس زیر، سرکه سیب، جوش‌شیرین، شامپو بچه و غیره جز بهترین مواد برای شستشوی لباس زیر محسوب می‌شوند.

 

منبع : boody

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو