اموزش نحوه استفاده از سیگنال فیوچرز در ارزهای دیجیتال + نکات طلایی

اموزش نحوه استفاده از سیگنال فیوچرز در ارزهای دیجیتال + نکات طلایی


منبع: پلازا

5

1402/3/5

17:31


اموزش نحوه استفاده از سیگنال فیوچرز در ارزهای دیجیتال + نکات طلایی

در واقعسیگنال ارز دیجیتال نوعی ابزار برای ارزیابی دقیق بازار ارز دیجیتال و آلتکوین است که منجر به سودآوری ارز دیجیتال هنگام خرید و فروش می‌شود. کسانی که در حوزه تجارت ارز دیجیتال متخصص به حساب می‌آیند معتقدند حرکت قیمت این ارزها تصادفی نیست و با استفاده از سیگنال‌های ارز دیجیتال می‌توان این قیمت‌ها را پیش بینی کرد. با کمک این پیش بینی، معامله گران و سرمایه گذاران می‌توانند آلت کوین‌های خود را در بهترین زمان ممکن خریداری یا بفروشند تا این تراکنش‌ها سود خوبی برای آنها به همراه داشته باشد و تا حد امکان از ضرر آنها جلوگیری شود. در این مقاله از پلازا در مورد نحوه استفاده از سیگنال فیوچرز در ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

فیوچرز ارز دیجیتال چیست؟

معاملات فیوچرز شامل معامله یک دارایی خاص است که می‌تواند ارزهای دیجیتال، فلزات گرانبها یا موارد مشابه باشد و معامله در تاریخ مشخصی با رضایت هر دو طرف انجام خواهد شد.

معاملات فیوچرز یک نوع محبوب از معاملات بازار مشتقات ارزهای دیجیتال است که معمولاً توسط سرمایه گذاران نهادی استفاده می‌شود. داده‌های معاملات فیوچرز معمولاً برای پیش‌بینی حرکات فیوچرز قیمت و احساسات بازار استفاده می‌شوند.

معاملات فیوچرز توافقی بین خریدار و فروشنده برای فروش یک ارز دیجیتال در آینده است. تاریخ و مبلغ این معامله از قبل توافق می‌شود. معاملات فیوچرز روشی برای سفته بازی بر روی قیمت دارایی‌ها، از جمله ارزهای دیجیتال، بدون داشتن مالکیت واقعی آنها است. مانند معاملات فیوچرز کالا یا سهام، معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال به معامله گران اجازه می‌دهد تا قیمت آتی یک ارز دیجیتال را پیش بینی کنند.

معاملات فیوچرز در صرافی‌هایی مانند بایننس تفاوت چندانی با معاملات معمولی ندارند، فقط در برخی از جزئیات متفاوت هستند، زیرا معامله گران دقیقاً یک روند مشابه را در هر دو نوع بازار فیوچرز و اسپات انجام می‌دهند. در واقع معامله گران در بازارهای مختلف پوزیشن‌های خرید یا فروش باز کرده و تکنیک‌های مدیریت ریسک مناسب را اجرا می‌کنند. با این حال، تفاوت بزرگ معاملات فیوچرز این است که در این نوع معاملات قیمت آتی یک ارز دیجیتال معامله می‌شود.

به بیان ساده، وقتی معاملات فیوچرز انجام می‌دهید، قراردادهایی را معامله می‌کنید که نشان دهنده قیمت یک ارز دیجیتال خاص است. وقتی یک ارز دیجیتال را در بازار فیوچرز خریداری می‌کنید، مالک آن ارز دیجیتال نیستید. در عوض، شما قراردادی با توافق خرید یا فروش آن ارز دیجیتال در آینده دارید.

فیوچرز چیست

انواع معاملات فیوچرز

انواع مختلفی از معاملات فیوچرز وجود دارد که معامله گران ارزهای دیجیتال می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند. شایان ذکر است که هیچ پلتفرمی همه انواع فهرست شده را ارائه نمی‌دهد، بنابراین پلتفرم قابل اعتمادی را انتخاب کنید که از نوع معاملات فیوچرز مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند.

قراردادهای فیوچرز استاندارد

گروه CME مستقر در شیکاگو و CBOE اولین صرافی‌های فیوچرز بودند که معاملات فیوچرز بیت کوین را در دسامبر 2017 راه‌اندازی کردند. در واقع، یکی از دلایل متعددی که قیمت بیت کوین را در آن زمان به رکورد بالایی رساند انجام این معاملات بود.

در دنیای ارزهای دیجیتال، برخی صرافی‌ها مانند Baybit و Binance معاملات فیوچرز استاندارد را ارائه می‌کنند. این صرافی‌ها قراردادهای فیوچرز و قراردادهای سه ماهه بیت‌کوین را ارائه می‌کنند که معمولاً به دلار آمریکا پرداخت می‌شوند و همچنین به صورت فصلی تسویه خواهند شد.

معاملات فیوچرز با تحویل فیزیکی

نوع دیگری از معاملات فیوچرز ارز دیجیتال که تاریخ انقضا نیز دارد، معاملات فیوچرز با تحویل فیزیکی است. این نوع معامله برای اولین بار توسط سازمان Bakkt معرفی شد. تنها تفاوت این معامله با معامله فیوچرز استاندارد که در بالا توضیح داده شد این است که ارز دیجیتال در طی فرآیند تسویه تحویل داده می‌شود.

Bakkt در حال حاضر فقط معاملات فیوچرز بیت کوین را با تحویل فیزیکی ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که در تاریخ انقضا، بیت کوین‌ها به کسانی که معاملات فیوچرز را انجام داده‌اند، منتقل می‌شود. هدف از این تراکنش‌ها حمایت از گردش بیت کوین است.

معاملات دائمی

معاملات دائمی یکی دیگر از انواع محبوب معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال و محبوب‌ترین در بین معامله گران روزانه است. تفاوت اصلی این مدل با انواع دیگر این است که تراکنش‌های دائمی تاریخ انقضا ندارند. این بدان معنی است که معامله گر می‌تواند موقعیت خرید یا فروش خود را تا زمانی که بخواهد حفظ کند، اما برای حفظ آن باید هزینه‌ای بپردازد.

استفاده از سیگنال فیوچرز

چرا استفاده از سیگنال را توصیه می‌کنیم؟

یک سیگنال به شما کمک می‌کند به جای صرف زمان زیاد برای تحلیل تکنیکال و بنیادی، موقعیت خرید و فروش را سریع‌تر به‌دست آورید. معمولاً یک سیگنال فیوچرز در مورد سودآوری و جلوگیری از ضرر در معاملات به ما می‌دهد. همچنین، سیگنال ارز دیجیتال با در نظر گرفتن حد ضرر، اهدافی را برای خرید و فروش تعیین می‌کند. گروه‌ها و تحلیلگران مختلف در بازار سیگنال‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانید برای معاملات خود به آنها مراجعه کنید.

برای استفاده از سیگنال فیوچرز باید با انواع مختلف آن آشنا باشید. در بازار معاملات انواع مختلفی از سیگنال‌های ارز دیجیتال را داریم که در زیر به اختصار به آنها اشاره می‌کنیم:

استفاده از سیگنال دستی

این سیگنال‌ها توسط افراد و تحلیلگران مختلف در کانال‌ها، وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود. سیگنال‌های دستی به کمک تحلیل تکنیکال و بنیادی توسط افراد مختلف به صورت رایگان یا برای فروش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

استفاده از سیگنال خودکار

سیگنال‌های اتوماتیک یا خودکار توسط ربات‌ها و الگوریتم‌های معامله‌ فیوچرز در بازار ارز دیجیتال ارائه می‌شود. برای استفاده از سیگنال خودکار مانند سایر سیگنال‌ها، باید از اصطلاحات و اختصارات آگاهی کامل داشته باشیم.

اصطلاحات مهمی که در سیگنال ‌ها استفاده می ‌شوند کدامند؟

اکنون که اهمیت استفاده از سیگنال و مفهوم کلی آن را درک کردیم، بیایید به انواع اصطلاحات فیوچرز که می‌توان در سیگنال استفاده کرد نگاهی بیندازیم. اگر با این اصطلاحات آشنا شوید، می‌توانید به راحتی سیگنال فیوچرز را بخوانید و از آن در معاملات خود استفاده کنید.

بازار یا مارکت

هنگام استفاده از سیگنال‌ها، هر کجا کلمه بازار را مشاهده کردید، به معنای جفت ارز سیگنال است. بازار در واقع نشان دهنده دو ارز دیجیتالی است که در حال معامله هستند. البته در برخی سیگنال‌ها فقط به طور خلاصه نام جفت ارز ذکر شده است. به عنوان مثال، استفاده از ETH/ENJ در سیگنال به معنای ارائه سیگنال مورد نظر برای فروش اتریوم و خرید Enjin Coin در ازای آن است.

بنابراین هدف از این سیگنال فروش اتریوم با قیمت مناسب است. پس از اینکه اتریوم به قیمت سیگنال پیشنهادی فروخته شد، ENJ  در ازای آن خریداری می‌شود. با افزایش قیمت ENJ  و فروش آن، اتریوم بیشتری نسبت به قبل خریداری می‌شود.

صرافی

کلمه “Exchange” یا صرافی در سیگنال فیوچرز ارز دیجیتال نشان دهنده صرافی مورد نظر است که توسط سیگنال پشتیبانی می‌شود. معمولاً نام سیگنال‌ها از نام صرافی پشتیبانی شده انتخاب می‌شوند.

سطح ریسک

سطح ریسک هنگام استفاده از سیگنال، سطح ریسک معاملات را بر اساس سیگنال نشان می‌دهد. ارائه دهندگان سیگنال معمولاً محدوده‌ای را برای سطح ریسک تعریف می‌کنند. توصیه می‌شود از حد ضرر یا حد توقف برای سطوح ریسک بالا استفاده کنید.

لوریج یا اهرم

لوریج یا اهرم در معامله فیوچرز با علامت اختصاری Lev بیشتر برای چند برابر کردن سود استفاده می‌شود. در مورد معاملات اهرمی (فیوچرز، آپشن و حاشیه)، با افزایش نسبت سود، نسبت ضرر نیز افزایش می‌یابد. در این تراکنش‌ها، برای خرید یک ارز دیجیتال، بخش کوچکی از دارایی‌های مورد نیاز برای خرید توسط تاجر تامین شده و مابقی از یک صرافی وام گرفته می‌شود.

فرض کنید 10000 دلار در حساب خود داشته و برای خرید بیت کوین به 10000 دلار دیگر نیاز دارید. معاملات لوریج 2 به شما این امکان را می‌دهد که ثروت خود را دو برابر کنید و یک بیت کوین بخرید.

نقطه ورود

در واقع نقطه ورود قیمتی است که در آن موقعیت خرید یا فروش را وارد می‌کنیم. همچنین نقطه ورود یکی از پارامترهای مهم هنگام استفاده از سیگنال فیوچرز در ارزهای دیجیتال است.

توقف ضرر

توقف ضرر نشان می‌دهد که موقعیت باید با چه قیمتی بسته شده تا از زیان بیشتر جلوگیری شود. این پارامتر همیشه کمی کمتر از نقطه ورود تراکنش است. بنابراین، یکی از موارد ضروری برای هر سیگنال، تعیین حد ضرر یا توقف ضرر است.

هدف قیمت

هر سیگنال فیوچرز با چندین هدف قیمت صادر می‌شود. اهداف تعیین می‌کنند که در چه نقطه قیمتی بهتر است از موقعیت خارج شوید. سیگنال‌ها معمولا چندین مقصد را ارائه می‌دهند. هر چه اهداف قیمت را بالاتر تعیین کنیم، سود بیشتری خواهیم داشت و در عین حال ریسک بالاتری داریم. معمولاً توصیه می‌شود مقادیری را بین هدف اول و دوم یا هدف دوم و سوم برای خروج در نظر بگیرید.

حد توقف

اصطلاح حد توقف به شرایطی اطلاق می‌شود که در آن محدودیت خاصی برای خرید یا فروش تعیین شده است. زمانی که قیمت به حد تعیین شده (توقف) رسید، سفارش با قیمت جدید ثبت می‌شود. این نوع معامله در صورتی است که به هر دلیلی (قطع اینترنت، فراموشی و …) از خرید یا فروش به قیمت اعلام شده منصرف شویم. حد توقف به طور قابل توجهی ریسک معاملات را کاهش می‌دهد.

سیگنال فیوچرز

چگونه معاملات فیوچرز را انجام دهیم؟

معاملات فیوچرز تفاوت‌هایی با معاملات اسپات دارند، بنابراین ما باید در مورد این تفاوت‌ها اطلاعات کافی داشته باشیم تا از سیگنال‌های هر یک از آنها استفاده کنیم. در معاملات اسپات، دارایی در همان لحظه اول خرید و فروش شده و تسویه می‌شود. این بدان معنی است که کل فرآیند تراکنش در یک لحظه انجام می‌شود. در معاملات فیوچرز وقتی قراردادی منعقد می‌شود، مشخص خواهد شد که دارایی مورد نظر در چه زمانی و به چه قیمتی معامله می‌شود.

از کجا می ‌توانم سیگنال فیوچرز ارز دیجیتال دریافت کنم؟

بسیاری از گروه‌ها و شرکت‌های تجارت و آموزش ارزهای دیجیتال سیگنال فیوچرز می‌فروشند. برخی از تحلیلگران برجسته نیز سیگنال‌های خود را در کانال یا صفحه مجازی خود به اشتراک می‌گذارند. توصیه می‌شود پس از درک مفاهیم استفاده از آن، دریافت سیگنال فیوچرز ارز دیجیتال را آغاز کنید.

چقدر می‌توانید به سیگنال‌ فیوچرز اعتماد کنید؟

سیگنال‌ فیوچرز ارز دیجیتال معمولا تا 80 درصد قابل اعتماد است. دقت برخی از سیگنال‌های ارز دیجیتال تا 90 درصد تخمین زده شده است. بنابراین بدون نگرانی پس از دریافت سیگنال از منابع معتبر معامله کنید.

کدام صرافی را برای معامله انتخاب کنیم؟

سعی کنید مطمئن‌ترین صرافی‌ها را برای استفاده از سیگنال فیوچرز ارز دیجیتال انتخاب کنید. صرافی‌های قابل اعتمادی مانند Binance، Bing X، کوکوین و غیره برای انجام معامله شما وجود دارند.

برای استفاده از سیگنال فیوچرز چه مقدار از سرمایه خود را در نظر بگیریم؟

معامله گران حرفه‌ای معمولا درصدی از سرمایه خود را وارد معامله می‌کنند تا در صورت ضرر قسمت زیادی از دارایی خود را از دست ندهند. این مقدار ممکن است برای هر کسی بسته به میزان سرمایه آنها متفاوت باشد. به عنوان یک قاعده، توصیه می‌شود که بیست درصد سرمایه را در یک موقعیت وارد کنید.

سیگنال فیوچرز و کسب سود

همیشه این سوال در بین کاربران دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد که چه زمانی و با چه میزان سرمایه وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. سیگنال‌ها نقش مهمی در سودآوری کم ریسک برای معامله گران به عنوان نیروی محرکه پشت سر آنها دارند. همه آنچه در این مقاله گفته شد، از نحوه استفاده از سیگنال فیوچرز ارز دیجیتال گرفته تا اصطلاحات به کار رفته در آن، تنها در صورتی می‌تواند مفید باشد که سیگنال خود را از منابع معتبر دریافت کرده باشید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو