دو قرص اعتیاد آور با عوارض شایع و خطرناک

منبع: فیگار

4

1402/3/25

13:16


مصرف برخی از قرص های خاص به طور مداوم می تواند زمینه های بروز اعتیاد را در هر فردی را فراهم کند. با نوشتار دو قرص اعتیاد آور با عوارض…

دو قرص اعتیاد آور با عوارض شایع و خطرناک

مصرف برخی از قرص های خاص به طور مداوم می تواند زمینه های بروز اعتیاد را در هر فردی را فراهم کند. با نوشتار دو قرص اعتیاد آور با عوارض شایع و خطرناک همراه ما بمانید.

برخی از قرص های موجود در بازار با توجه به این که جنبه اعتیاد آوری دارند. پس از مصرف مداوم و طولانی مدت فرد دچار اعتیاد به این نوع از قرص های خاص می شود.

دو قرص خطرناک که در صورت تداوم مصرف شما به آن ها اعتیاد پیدا خواهید کرد؛ قرص پرگابالین و متادون می باشد. این دو قرص اعتیاد آور دارای عوارض جانبی بسیار زیادی برای بدن هستند. همچنین اعتیاد به این دو قرص به قدری خطرناک است، که هر فردی پس از مصرف می تواند در معرض این نوع از اعتیاد قرار بگیرد.

این قرص های اعتیاد آور مخدر حاوی برخی از مواد شیمیایی خاصی هستند، که بر روی محرک های عصبی مغز تاثیر می گذارد. در نتیجه شما با مصرف این قرص ها دچار اعتیاد می شوید.

●قرص پرگابالین:

یکی از خطرناک ترین قرص های جهان که خطر اعتیاد به آن در صورت مصرف مداوم وجود دارد، قرص پرگابالین می باشد. این قرص در رده داروهایی آرام بخش و ضد استرس قرار دارد. همچنین برای افرادی که دچار سندروم بی قراری و استرس دائم هستند، تجویز می شود.

قرص پرگابالین در دوزهای مختلف ۵۰ تا ۱۵۰ میلی گرمی به بازار عرضه شده و حتما باید توسط پزشک متخصص تجویز شود.

چون در غیر این صورت شما با مصرف مداوم این قرص درگیر اعتیاد می شوید. اعتیاد به قرص پرگابالین در هر رنج سنی می تواند رخ دهد و همچنین عوارض پرگابالین در صورت مصرف در طولانی مدت بسیار زیاد است. برخی از عوارض شایع اعتیاد به قرص پرگابالین شامل موارد زیر است:

  • شما در صورت مصرف مداوم این قرص دچار سرگیجه و اختلالات شدید در خواب خواهید شد‌.
  • امکان لخته شدن خون در اندام های مختلف مثل مغز و قلب در اثر مصرف این قرص وجود دارد‌.
  • در دوران بارداری اعتیاد به قرص پرگابالین باعث سقط جنین می شود.
  • تهوع شدید و همچنین خونریزی معده از دیگر عوارض شایع این قرص در سنین مختلف است.
  • اختلال در حافظه کوتاه مدت و توهم در خواب و بیداری از دیگر عوارض ثبت شده این قرص اعتیاد آور است.
  • تغییرات گوارشی شدید که گاهی اوقات با خونریزی روده بزرگ همراه است.

شما در صورت اعتیاد به این قرص محرک های عصبی مغز را تحریک می کنید. در نتیجه این فرآیندهای شیمیایی شما اعتیاد بیشتری به این قرص پیدا می کنید.

تعرفه مراکز ترک اعتیاد 1402  بیش از حد دچار افزایش قیمت نشده است. شما با همان قیمت قبلی به راحتی می توانید از این خدمات بهره مند شوید. رویای برگشت به زندگی عادی قبلی را به کمک ترک این قرص می توانید تجربه کنید.

●قرص متادون:

این قرص در واقع یک داروی مخدر صنعتی می باشد، که توسط وزارت بهداشت جهانی نیز این نکته تایید شده است. شما با مصرف مداوم این قرص دچار درگیری شدید اعتیاد به این قرص می شوید. قرص متادون بیشترین میزان از تاثیر را روی مغز انسان می گذارد. با ایجاد اختلال در سیستم عصبی مرکزی باعث ترشح مواد شیمیایی در بدن می شود.

این مواد شیمیایی خاصیت توهم آوری و آرام بخشی داشته، که بدن را برای مدت زمان کوتاهی با یک حس جدید آرامش بخش آشنا می کند. اما این حس کاملا کوتاه مدت بوده و بلافاصله شما درگیری عوارض این قرص خواهید شد.

این ماده مخدر صنعتی مقاومت بدن را در برابر خواب افزایش می دهد و همچنین باعث اختلالات گسترده گوارشی می شود. برخی از  عوارض متادون شامل موارد تکمیلی ذیل است:

  • این قرص باعث کمبود خواب در طول شبانه روز می شود و همچنین میزان انرژی بدن را کاهش می دهد.
  • دردهای عضلانی شدید را افرادی که بین قرص اعتیاد دارند، همیشه تجربه می کنند.
  • اختلالات مغزی و همچنین از بین رفتن سلول های سیستم عصبی مرکزی از دیگر عوارض این قرص اعتیاد آور مخدر شناخته می شود.
  • سردردهای شدید و همچنین توهم در برخی از موارد نادر از عوارض شایع مصرف قرص متادون در طولانی مدت می باشد.

اگر درگیر اعتیاد به قرص شده اید، بهترین و سریع ترین راهکار ترک این قرص می باشد. چون در غیر این صورت بدن شما به دوز بیشتری از این قرص در طول روز احتیاج خواهد داشت.

در نتیجه اعتیاد شما به این قرص بیشتر می شود و ترک آن سخت تر خواهد شد. در یک اقدام کاملا مطمئن و تحت نظر مراکز ترک اعتیاد می توانید برای همیشه این قرص را ترک کنید.

در صورت عدم ترک اعتیاد به این قرص عوارض آن در بدن بیشتر خواهد شد. برای ترک این بلای خانمان سوز اقدام به موقع جهت ترک اعتیاد حرف اول را می زند.

 

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو