آیا ویزای توریستی روسیه برداشته شد؟

منبع: روزیاتو

4

1402/7/10

16:32


آیا ویزای توریستی روسیه برداشته شد؟

آیا ویزای توریستی روسیه برداشته شد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روسیه، یک کشور بزرگ و چشمگیر با جاذبه‌های گردشگری متنوع در زمینه‌های طبیعی و تاریخی است. این کشور در میانه دو قاره، یعنی اروپا و آسیا واقع شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، تاریخچه غنی و فرهنگ متنوع، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، که بیشترین تعداد آنها از ایرانیان تشکیل شده است.

شاید شما هم شنیده باشید که ویزای روسیه برداشته شده است اما این مطلب صحت ندارد و برای سفر به روسیه، اخذ ویزای توریستی معتبر برای ورود به این کشور لازم است. اما تغییرات متداولی در قوانین ویزا و سیاست‌های کشورها رخ داده است، یکی از این رخدادها امکان اخذ ویزای توریستی روسیه به صورت الکترونیکی است.

آیا ویزای توریستی روسیه برداشته شد؟

انواع ویزای توریستی روسیه

در ایران، برای دریافت ویزای توریستی روسیه، گردشگران ایرانی میتوانند از دو طریق اقدام نمایند:

۱. ویزای لیبل دار:

در تورهای روسیه که به صورت گروهی برگزار میشود، نیاز به انجام هیچ کاری ندارید و تمام مراحل مرتبط با اخذ ویزای توریستی توسط آژانس گردشگری انجام می‌شود. این شامل پرکردن فرم ویزا نیز می‌شود.

اما اگر برای اخذ ویزای انفرادی به روسیه علاقه دارید، ابتدا باید فرم درخواست ویزای مربوط به این کشور را به صورت آنلاین پر کنید. پس از تکمیل فرم درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز برای ویزا، فرم را چاپ کرده و امضا کنید. سپس با تعیین وقت قبلی، به سفارت این کشور مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را به همراه فرم پر شده و امضا شده تحویل دهید. در این روز، پاسپورت شما نیز تا زمان صدور ویزا در سفارت باقی می‌ماند.

پس از صدور ویزا، جواب ویزا حداکثر ظرف ۲۰ روز کاری به شما ارسال خواهد شد. برای دریافت پاسپورت با ویزا، می‌بایست به سفارت روسیه مراجعه کرده و آن را دریافت کنید.ویزای توریستی روسیه به دو صورت فوری و عادی صادر می‌شود. هزینه ویزای فوری روسیه  نسبت به ویزای عادی بیشتر است اما اگر عجله دارید بهتر است برای اخذ ویزای فوری اقدام کنید. زیرا زمان بررسی درخواست ویزای عادی درسفارت روسیه ۴ تا ۲۰ روز کاری است این درحالی است که ویزای فوری روسیه حداکثر ظرف مدت ۳ روز کاری برای شما صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که درخواست عادی یا فوری ویزا هیچ تاثیری در تصمیم گیری سفارت روسیه در خصوص پرونده شما ندارد!

برای مراجعه حضوری به سفارت روسیه در جمهوری اسلامی ایران، به آدرس خیابان نوفل‌لوشاتو در تهران بروید.

آیا ویزای توریستی روسیه برداشته شد؟

مدارک لازم جهت اخذ ویزای لیبل دار روسیه:

درخواست ویزای توریستی روسیه به مراحل مهمی از جمع‌آوری مدارک نیاز دارد. این مدارک باید به دقت تکمیل و ارسال شوند تا در فرآیند اخذ ویزا به مشکلی برنخورید. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی روسیه عبارتند از:

۱. گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار که دارای حداقل ۲ صفحه خالی برای مهر ورود و خروج و ویزا باشد.

۲. دو عدد عکس ۳×۴ که باید بدون عینک و روتوش باشند و در ۲ ماه اخیر گرفته شده باشند. همچنین باید با عکس پاسپورت متفاوت باشند

۳. رزرو بلیط رفت و برگشت

۴. واچر کانفرم شده از هتل

۵. بیمه مسافرتی که می‌بایست توسط آژانس مسافرتی ارائه شود.

۶. ارائه فرم تعهد بازگشت به کشور

۷. تکمیل فرم اطلاعات شخصی جهت ارائه به سفارت روسیه.

لطفاً به یاد داشته باشید که تمامی مدارک باید حداقل ۵ روز کاری قبل از تاریخ مورد انتظار ورود به روسیه تکمیل و به کنسولگری این کشور ارائه شوند.

۲. ویزای الکترونیکی:

در این روش، مراجعه حضوری به کنسولگری لازم نیست و افراد می‌توانند ویزای الکترونیکی روسیه را به صورت آنلاین اخذ کنند. این روش سرعت بیشتری در صدور ویزا دارد. بعد از ارسال آنلاین درخواست خود، میتوانید در عرض ۴ روز کاری از وضعیت درخواست ویزای خود باخبر شود. در موارد نادر، ممکن است پردازش درخواست ویزای روسیه بیشتر از این زمان طول بکشد. لطفاً به یاد داشته باشید که تمامی اطلاعات مرتبط با وضعیت ویزا، از جمله تایید نهایی ویزا، از طریق ایمیل به شما ارسال می‌شود. شما می‌توانید درخواست خود را تا حداکثر ۴۰ روز قبل و حداقل ۴ روز قبل از تاریخ مورد انتظار ورود به فدراسیون روسیه ارسال کنید.

آیا ویزای توریستی روسیه برداشته شد؟

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای الکترونیکی روسیه شامل:

گذرنامه ایرانی با حداقل ۶ ماه اعتبار و حداقل یک صفحه خالی.

کارت اعتباری معتبر.

یک عکس رنگی دیجیتال به اندازه پاسپورت.

آدرس ایمیل فعال برای دریافت اعلان تایید eVisa.

آیا امکان رد شدن ویزای توریستی روسیه وجود دارد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دریافت ویزای توریستی به روسیه بسیار ساده است و امکان رد شدن آن وجود ندارد. هرچند که بخش اول این اظهار نظر درست است و در صورت رعایت تمامی شرایط و ارائه کامل مدارک، دریافت ویزای روسیه برای اهداف گردشگری به طور کلی ساده است، اما اگر در مراحل دریافت ویزا بی‌دقتی اتفاق بیافتد، امکان رد آن وجود دارد. از جمله دلایل شایع برای رد شدن ویزای روسیه برای توریست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– اشتباه در پر کردن فرم درخواست ویزا

– ناقص بودن مدارک ارائه شده

– وارد کردن اطلاعات غلط در فرم مربوطه

– عدم تطابق تاریخ بلیط‌ها با زمان رزرو هتل و سایر موارد

– وجود ممنوعیت‌های قانونی در خصوص شخص متقاضی برای ورود به خاک روسیه

– شاهد شدن رفتار غیرقانونی در خصوص فرد متقاضی ویزا در سفرهای قبلی به روسیه

– عدم پرداخت هزینه‌های مربوطه

توصیه می‌شود کسانی که برای اولین بار قصد سفر به روسیه را دارند، به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرند. همچنین، دقت و اطمینان در ارائه مدارک و پر کردن اطلاعات درخواستی از اهمیت بالایی برخوردارند تا از رد ویزا جلوگیری شود.

دریافت ویزای آسان با تور روسیه از طریق آژانس آرزوی سفر

آرزوی سفر، با چندین سال تجربه در زمینه ارائه خدمات گردشگری، از جمله خرید بلیط‌های مسافرتی، رزرو هتل، و اخذ ویزای توریستی، به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با خیال راحتی برنامه سفر خود به تور روسیه را به عهده این آژانس بگذارید و بدون هیچ دغدغه‌ای برای سفر با تور روسیه آماده شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور روسیه از خدمات آرزوی سفر، کافی است با شماره تماس ۴۵۱۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید و در کمترین زمان ممکن هماهنگی‌های لازم را برای رزرو هتل، بلیط هواپیما و البته ویزای توریستی روسیه انجام دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو