10 برترین فیلم های اکشن سال 2023 (تا اینجای سال)

منبع: تکراتو

5

1402/7/10

20:07


سال ۲۰۲۳ یک سال فوق‌العاده برای سینما و فیلم بوده است. فیلم ترسناک و انمیشن ها در طول سال های متعدد فیلم های بسیار هیجان‌انگیزی را ارائه کردند، این دو ژانر هستند که امسال بیشترین سروصدا را به پا کرده‌اند. با این حال، شاید ژانری که بهترین فیلم ها را ارائه کرده است، ژانر فیلم…

10 برترین فیلم های اکشن سال 2023 (تا اینجای سال)

سال ۲۰۲۳ یک سال فوق‌العاده برای سینما و فیلم بوده است. فیلم ترسناک و انمیشن ها در طول سال های متعدد فیلم های بسیار هیجان‌انگیزی را ارائه کردند، این دو ژانر هستند که امسال بیشترین سروصدا را به پا کرده‌اند. با این حال، شاید ژانری که بهترین فیلم ها را ارائه کرده است، ژانر فیلم اکشن باشد. از بلاک‌باسترهای بزرگی مثل “جان ویک: بخش ۴” و “سریع و خشن ۱۰” گرفته تا برخی از جواهرات دست‌ کم گرفته شده مثل “آدم کش” و “خون و طلا”. در این اینجا بهترین فیلم های اکشنِ قبل از ماه ژوئیه ۲۰۲۳ آورده شده.

سال ۲۰۲۳ شاهد چند فیلم اکشن خارق‌العاده بوده است و اینها بهترین فیلم هایی هستند که امسال ارائه شدند.

سال ۲۰۲۳ یک سال فوق‌العاده برای سینما و فیلم بوده است. فیلم ترسناک و انمیشن ها در طول سال های متعدد فیلم های بسیار هیجان‌انگیزی را ارائه کردند، این دو ژانر هستند که امسال بیشترین سروصدا را به پا کرده‌اند. با این حال، شاید ژانری که بهترین فیلم ها را ارائه کرده است، ژانر فیلم اکشن باشد. از بلاک‌باسترهای بزرگی مثل “جان ویک: بخش ۴” و “سریع و خشن ۱۰” گرفته تا برخی از جواهرات دست‌ کم گرفته شده مثل “آدم کش” و “خون و طلا”. در این اینجا بهترین فیلم های اکشنِ قبل از ماه ژوئیه ۲۰۲۳ آورده شده.

۱۰- فیلم هواپیما

فیلم اکشن دهه ۸۰ در سطح دیگری قرار دارند. توطئه ها، مضحک و مزخرف هستند، اکشن بیشتر از این حرف هاست، اجراهای اکشن در عین سادگی عالی به نظر میان حتی اگر دلخراش باشند.  فیلم “هواپیما ۲۰۲۳” همه این ها به علاوه موارد دیگر را ارائه کرد و به آن حس یک حماسه اکشنِ معتبرِ دهه ۸۰ را داد. جراد باتلر و مایک کوتلر به ترتیب در نقش کاپیتان برودی تورنس و جنایتکار لوئیس گاسپار فوق‌العاده عمل کردند. اکشن ژانری هیجان انگیز و البته در نقاطی جذاب است. فیلم “هواپیما” با اکران در اوایل ژانویه سال خوبی را برای فیلم های اکشن آغاز کرد و ما نمی‌توانستیم فیلمی بهتر از این را انتظار داشته باشیم.

۹- فیلم کرید ۳

اولین کارگردانی مایکل بی. جردن یعنی “کرید ۳” یکی از بهترین و زیباترین فیلم های سری “راکی/کرید” است. این یک داستان شخصی با شخصیت ها و قوس های عمیقا قانع کننده را روایت می‌کند. شخصیت شرور فیلم، ترسناک و غیرقابل پیش‌بینی است اما شاید چیزی که باعث می‌شود “کرید۳” بالاتر از بقیه بدرخشد، اکشن فیلم باشد.

مایکل بی. جردن همیشه عشق خود را به انیمه ابراز کرده و برای اولین کارگردانیِ خود، خیلی از چیزهایی که در این ژانر دوست داشته را وارد فیلم بوکس کرده است. صحنه های مبارزه‌ی فیلم خیلی ساختگی، سریع و بیش از حد شبیه به انیمه هستند.

در این فیلم ما جلوه های بصری مثل صحنه های آهسته شده و بزرگنمایی روی چشم‌های شخصیت های داستان را می‌بینیم. و شاید بهترین لحظه فیلم زمانی باشد که مایکل بی. جردن یعنی آدونیس کریدِ قصه، مشتی به شکمش وارد می‌شود در این هنگام دوربین با دیدن عرق آدونیس که از پشتش می‌ریزد صحنه‌ی زیبایی را تداعی می‌کند.

تمام و کمالِ این فیلم بیش از حد خفن و در عین سادگی عالی‌ست.

10 برترین فیلم های اکشن سال 2023 (تا اینجای سال)

۸- فیلم پیمانِ گای ریچی

گای ریچی یکی از بهترین کارگردانان زمانِ ماست.  از دیگر آثار این کارگردان می‌توان به قاپ زنی، قفل، انبار و دو بشکه باروت، راک ان رولا و شرلوک هلمز اشاره کرد.

در آخرین فیلم او یعنی “پیمان” شاهد تلاش ریچی برای ساخت یک فیلم جنگی هستیم. این فیلم جنگی که براساس یک داستان واقعی ساخته شده بود برای مردم یک غافلگیری خوشایند بود چون گای ریچی با انتشار فیلم “عملیات فورچون” طی سال گذشته در بهترین حالت خود نبود.

فیلم “پیمان” یک فیلم جنگی جذاب است که با اجراهای هیجان انگیز جیک جینهال و دار سلیم رقم می‌خورد. این اکشن هیجان‌انگیز، وحشیانه و استادانه توسط ریچی کارگردانی شده. در نتیجه فیلم “پیمان” یکی از بزرگترین و بهترین سورپرایزهای سال است.

۷- فیلم سریع و خشن ۱۰

اگر یک فیلم سریع و خشن جز فیلم های تیتر اول سال باشد، بدون شک در لیست بهترین فیلم های اکشنِ سال قرار می‌گیرد. “سریع و خشن ۱۰” هر چیزی را که درباره فرنچایز سریع و خشن دوست داریم از جمله اکشن فوق‌العاده، مسابقات خیابانی و البته از همه مهمتر “اهمیتِ خانواده” را به تصویر می‌کشد.

با این حال، چیزی که “سریع و خشن۱۰” را از بقیه فیلم های فرنچایز متمایز می‌کند، بازی بی‌نقص جیسون موموآ است که نقشِ بهترین شخصیت شرور این مجموعه را به دوش می‌کشد.

۶- فیلم آدم کش

طرفداران فیلم های جان ویک بی‌شک از فیلم “آدم کش” لذت خواهند برد. فیلم “آدم کش” دارای داستانی جذاب و فیلم جنگی است که تا حدودی یادآور فیلم “ربوده شده” و همچنین دارای صحنه های اکشن باورنکردنی است. این اکشن به زیبایی فیلمبرداری شده و به خوبی هر چه تمام ویرایش شده است به طوریکه صحنه های مبارزه را روان می‌کند و به مخاطب این اجازه را می‌دهد که شاهد تمام تیراندازی ها، ضربات چاقو و مشت ها باشد.

به راحتی می توان عنوان کرد که بهترین سکانس فیلم، صحنه ی مبارزه ی طولانی مدت در راهرو است که باید در بین بهترین سکانس های اکشن سال قرار گیرد. قاتل بازی یکی از دست‌ کم گرفته شده ترین ستاره های اکشن تمام دوران یعنی جانگ هیوک است که لایق تماشاگران بیشتر و گسترده‌تری است.

10 برترین فیلم های اکشن سال 2023 (تا اینجای سال)

۵- فیلم جامعه متمدن

فیلم “جامعه متمدن” از آن دسته فیلم های سرگرم کننده است. این یک داستان جذاب است که حول محور یک رزمی‌کار و بدلکار می‌چرخد، کسی که فکر می‌کند خواهرشوهر و مادرشوهرش مانع او می‌شوند. اکشن این فیلم فوق‌العاده است، طراحی لباس خیره‌کننده است و اجراها، بدون زحمت به دل می‌شینند. فیلم “جامعه متمدن” شباهت های زیادی بین چند فیلم ادگار رایت مثل “اسکات پیلگریم” و “پلیس خفن” از نظر تدوین سریع، طنز و سبک دارد.

۴- فیلم سیسو

بیایید با آن رو‌برو شویم، هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که ببینیم نازی ها بدترین شکست خود را متحمل می‌شوند. مجموعه های “ایندیانا جونز” و “حرامزاده های لعنتی” رضایت بخش بودند اما هیچ کدام به اندازه “سیسو” در سال ۲۰۲۳ لذت بخش نبوده است. این فیلم آلوده به وحشی‌گری است. نازی‌ها به سمت شان مین پرتاب می‌کنند، چاقو در جمجمه‌شان فرو می‌کنند و حتی یکی را به بمب می‌بندند و از هواپیما بیرون می‌اندازند. این یک فیلم وحشیانه اما قابل باور است که تمام جنبه های آن عالی ست. سیسو یک فیلم اکشن است که نباید آن را از دست بدهید.

۳- فیلم سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها

فیلم “سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها” یکی از بهترین فیلم های سال است. این فیلم انرژی ای شبیه فیلم های “دزدان دریایی کارائیب” را منتقل می‌کند و منجر به یک ماجراجویی خنده‌دار و عجیب غریب می‌شود. بازیگرانی همچون کریس پاین، میشل رودیگرز، هیو گرانت، سوفیا لیلیس، جاستیس اسمیت و رژ-ژان پیج عالی عمل کردند و همگی بازی‌های باورنکردنی با جذابیت بالایی را ارائه دادند. علاوه براینکه اکشن این فیلم هیجان انگیز بود، لحظه انتقام جویانه نیز داشت. جایی که همه قهرمانان قصه طی یک داستان هیجان‌انگیز با آنتاگونیست مبارزه می‌کنند.

۲- فیلم استخراج ۲

فیلم “استخراج” از سم هارگیوز یکی از بهترین فیلم های اکشن اورجینال نتفلیکس است و وقتی خبر از فصل دوم آن شد بی‌صبرانه انتظار کشیدیم. حالا بعد از سه سال، با انتشار “استخراج۲” ناامید نشدیم.

شخصیت اصلی داستان یعنی تایلر راک که کریس همسورث نقش بازیِ آن را به عهده دارد صحنه های جذاب زیادی را ایجاد می‌کند که شامل به راه انداختن شورش در پی فرار دادن چند نفر از زندان، تعقیب گریز ماشین ها، به رگبار بستن ماشین ها و در نهایت به حرکت درآوردن هلیکوپتر می‌شود. حتی صحنه مبارزه در قطار هم در این فیلم طراحی شده است.

این داستان به مراتب جالب‌تر از داستان سری اول است و این دنباله ها، اسپین آف ها و فصل های دیگری را هم به وجود می‌آورد که بی‌صبرانه منتظر دیدنشان هستیم.

۱- فیلم جان ویک ۴

اما چه فیلمی لایق تر از “جان ویک: بخش۴” برای صدر جدول است؟

فیلم های جان ویک صحنه های مبارزه مسحور کننده است. از تیراندازی خنده دار پله ها بگیر تا جان ویکی که هم در ترافیک گیر کرده است و هم درحال کشتن آدم های بد است. او یک مبارز بداخلاق و حرفه ایست. البته نباید از سکانس تفنگ ساچمهای نفس اژدها که مثل یک بازی ویدیویی طراحی شده است، گذشت. کیانو بهترین عملکرد خود را انجام می‌دهد اما این بقیه بازیگران هستند که فیلم را جلو می‌برند. دانی ین بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد، بیل اسکارسگاد با اینکه ترسناک است اما در نقش آنتاگونیست بسیار جذاب است. اسکات ادکینز خارق‌العاده بود و ایان مک شین، لنس ردیک فقید و لارنس فیشیورن بار دیگر اجراهای برجسته ای را ارائه کردند.

شکست دادن فیلم “جان ویک: پخش۴” به عنوان بهترین فیلم اکشن سال بسیار زمان بر خواهد بود.

.

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو