طرز تهیه ترشی کاهو یک چاشنی خوشمزه و متفاوت

منبع: آرگا

4

1402/7/25

18:33


برای داشتن یک ترشی خوشمزه باید در این بخش با طرز تهیه ترشی کاهو خانگی آشنا شوید. این ترشی با یک سس ویژه ماهی تهیه می شود که مزه آن را می چشید.

طرز تهیه ترشی کاهو با یک رسپی ویژه نیز در این بخش قرار داده شده است که شما می توانید با نحوه تهیه این ترشی خوشمزه آشنا شوید. یک ترشی با خاصیت بالا که می توانید در کنار غذا نیز سرو کنید. این ترشی را با کاهوی تازه در این فصل تهیه کرده و نوش جان نمایید.

برای داشتن انواعی از ترشی های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه ترشی کدو حلوایی و ترشی کلم سفید آشنا شوید. این ترشی ها طعم فوق العاده ای دارند.

روش تهیه ترشی کاهو

مواد اولیه:

  • کاهو ژاپنی: ۱ عدد
  • زنجبیل پوست شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیازچه: ۳ عدد
  • سیر پوست شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل هندی: ۱/۲ فنجان
  • آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
  • سس ماهی: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک: به میزان لازم

طرز تهیه ترشی کاهو:

برای داشتن این ترشی بی نظیر شما می توانید طعم و مزه ای عالی را تجربه کنید. این ترشی یک رسپی ویژه داشته و شما می توانید با روش تهیه این نوع ترشی خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه ترشی کاهو

مرحله اول برای آماده سازی این این نوع ترشی باید ابتدا برگ های کاهو را دانه ای جدا کرده و درون یک ظرف ریخته و به خوبی آن را بشورید. کاهو را به قسمت های مختلفی نیز تقسیم کرده و به آن کمی نمک زده تا به خوبی ضدعفونی شود.

حالا کاهو را آبکشی کرده و زمان دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. حالا نوبت به آماده سازی آرد این ترشی می رسد. آرد برنج را باید درون یک لیوان آب حل کرده و روی حرارت بگذارید.

حالا نوبت به ادویه های این‌ ترشی می رسد‌. شما می توانید فلفل هندی، زنجبیل، سیر، سس ماهی، پیازچه، نمک و … را به مواد ار باید اضافه کنید. مواد را خوب ترکیب کرده و یکدست نمایید. حالا بعد ار آبکشی کردن کاهو باید آن را به مقداری آرد آغشته کنید. حالا می توانید، کاهو را لوله ای کرده و به شکل های دلخواه نیز درون شیشه ها بریزید. حالا ترشی را در مرحله تخمیر قرار دهید. در این بخش نیز می توانید با نحوه تهیه ساده ای از این نوع ترشی های خانگی آشنا شوید.

دستور تهیه ترشی کاهو

این ترسی روشی ساده داشته و طعم آن نیز متنوع و خوشمزه است. برای این ترشی بهتر بوده تا از شیشه تمیز استفاده کنید. این‌ ترشی را با روش های مختلفی تهیه خواهید کرد.

شما می توانید از رنگ های مختلف برای این ترشی نیز استفاده کنید. کلم‌ قرمز در این ترسی فوق العاده است و برای شما نیز یک گزینه مناسب بوده که می توانید برای سفره های خود داشته باشید. این ترشی را می توانید به عنوان یک ترشی متنوع رستورانی نیز داشته باشید. این ترشی را در مهمانی های خود به عنوان یک ترشی متنوع خواهید داشت. برای داشتن چنین ترشی های خوشمزه ای شما می توانید یک رسپی ساده داشته باشید که ما در این بخش این رسپی را برای شما قرار داده ایم.

این ترشی خوشمزه خانگی دارای دستور ساده ای بوده و با این شیوه می توانید این ترشی را تهیه کنید. شما می توانید در صورت دلخواه از سبزیجات دیگری نیز در این ترشی استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو