معرفی مسترکارت پلاتینیوم و نحوه خرید آن در ایران

معرفی مسترکارت پلاتینیوم و نحوه خرید آن در ایران


منبع: پلازا

3

1402/8/6

09:21


معرفی مسترکارت پلاتینیوم و نحوه خرید آن در ایران

در پاسخ باید گفت که یکی از کارت‌های اعتباری هدفمند همراه با قابلیت‌های متعدد است که در فضای مجازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در ایران اقامت دارید و می‌خواهید به خارج از کشور مسافرت کنید، مسترکارت پلاتینیوم می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد و بسیاری از خریدها را برایتان ساده‌تر خواهد نمود. منتها ابتدا باید با کاربردها و شیوه خرید آن آشنا شوید و با داشتن اطلاعات کافی این اقدام را انجام دهید.

در عصر کنونی، علاوه بر خرید از فروشگاه‌های داخل کشور، بسیاری از افراد جهت خرید یک کالای اصل و حقیقی اقدام به خرید از فروشگاه‌های خارجی نیز می‌نمایند. به هنگام پرداخت هزینه کالای خریداری شده یا خدمات مورد نظر، از روش‌های مختلفی از جمله ویزا کارت یا مستر‌کارت MasterCard باید استفاده کنید. آیا می‌دانستید بالاترین سطح و درجه مستر‌کارت به پلاتینیوم اختصاص دارد؟ آیا می‌دانید مستر کارت پلاتینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه این مطلب ضمن معرفی مسترکارت پلاتینیوم، با نحوه خرید آن در ایران نیز آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید تا در مورد این روش مطلع شوید.

فهرست مطالب

مسترکارت پلاتینیوم چیست؟

کسانی که سفرهای خارجی زیادی انجام می‌دهند یا اقدام به انجام تراکنش‌های مالی در فضای بین‌المللی می‌نمایند، با واژه مسترکارت به وفور برخورد داشته‌اند. به هنگام انجام یک تراکنش مالی یا خرید، این کارت به عنوان یکی از روش‌های قابل قبول جهت پرداخت هزینه مورد نظر معرفی می‌شود. در حال حاضر مسترکارت سه نمونه مختلف دارد و از سه سطح با امتیازات اختصاصی برخوردار شده است. مسترکارت استاندارد، مسترکارت گلد و مسترکارت پلاتینیوم این سه کارت هم خانواده محسوب می‌شوند.

مسترکارت پلاتینیوم

همه چیز درباره مستر کارت پلاتینیوم و نحوه اخذ آن در ایران

مسترکارت استاندارد برای انجام خریدهای عادی روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمونه‌ای است که برای همه قابل استفاده می‌باشد‌‌. در حالی که Master Card گلد همه این قابلیتها را دارد، منتها در هر ماه فقط می‌توانید 60 تراکنش را با آن به انجام برسانید.

اما مسترکارت پلاتینیوم از دو نمونه قبلی سطح بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد و با محدودیت‌های کمتری مواجه گشته است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این کارت تمام خصوصیات و قابلیت‌های دو کارت قبلی را دارد و البته یکسری کاربردهای اضافی نیز پیدا کرده است. اگر می‌خواهید در هنگام سفرهای خارجی یا تبادلات مالی به طور مداوم پول نقد را با خود جابجا نکنید، شیوه بسیار خوبی محسوب می‌شود. حالا دیگر با کلیت مسترکارت پلاتینیوم به خوبی آشنا شدید، منتها هنوز نحوه خرید آن شفاف نشده است.

کاربرد مسترکارت پلاتینیوم

مستر کارت پلاتنیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ به نظر می‌رسد پاسخ دادن به این سوال، قبل از آشنایی با نحوه خرید آن در ایران ارجحیت دارد. زیرا باید با نیاز کاربر همسو باشد تا آن را خریداری نمود. خریداران می‌توانند بر اساس کاربردهای این کارت تصمیم بگیرند که آن را بخرند یا از خرید آن صرف نظر نمایند. علاوه بر تصمیم‌گیری در ضمن خرید، کاربردهای این کارت می‌تواند زمان خرید مسترکارت پلاتینیوم را نیز مشخص نماید. در حقیقت محل استفاده از این کارت مشخص خواهد نمود که چه زمانی خرید آن ضرورت پیدا می‌کند. کاربردهای این کارت خرید اینترنتی موارد اصلی زیر را در بر می‌گیرد:

سفرهای خارجی را مدیریت می‌کند

مسترکارت پلاتینیوم فقط برای پرداخت هزینه یک خرید آنلاین مصرف نمی‌شود، بلکه هنگام مسافرت کردن به یک کشور خارجی به عنوان سیستم دربان عمل می‌کند و خدمات ویژه‌ای را به کاربران خود ارائه خواهد داد. در حقیقت این مسترکارت قادر است تا کاربر را به سمت برخورداری از امکانات ویژه کشور مقصد هدایت نماید. یک دستیار و همراه عالی برای سفر به کشورهای خارجی است.

شاید سوال پیش بیاید که به غیر از پرداخت هزینه چه قابلیت دیگری را می‌توان از این کارت انتظار داشت. آیا می‌دانستید که جهت اجاره ماشین نیز به کار می‌رود یا حتی می‌توانید جهت صرف غذا در رستوران از طریق آن یک میز اختصاصی برای خود رزرو نمایید؟ تمامی امکانات مشابه با موارد گفته شده بدون نیاز به پرداخت پول نقد توسط این مسترکارت انجام خواهد گرفت.

کاربرد مسترکارت پلاتینیوم

امکان مدیریت و پرداخت هزینه های سفر با مستر کارت پلاتینیوم

سقف اعتبار خود را افزایش دهید

مسترکارت پلاتینیوم به طور اتوماتیک قادر است تا سطح اعتبار و میزان موجودی خود را افزایش دهد. همان‌طور که در بخش معرفی این کارت ویژه پرکاربرد نیز اشاره شد، با محدودیت‌های سایر مسترکارت‌ها مواجه نیست و می‌توانید سقف اعتبار خود را تا هر چقدر که بخواهید افزایش دهید. علاوه بر قابلیت افزایش خودکار سقف اعتبار می‌توان به صورت روزانه شانس خود را برای افزایش میزان اعتبار و موجودی کارت نیز بارها و بارها امتحان نمود.

علاوه بر امکان افزایش میزان موجودی، این آیتم قابلیت برداشت استثنایی نیز پیدا کرده است. در یک مقیاس کلی، روزانه قادر خواهید بود تا ۱۰ هزار دلار از موجودی کارت خود بردارید و این حرکتی مطلوب است. شایان ذکر است که این مبلغ علاوه بر دلار به یورو نیز قابل دریافت خواهد بود. در کنار این موارد، سطح برداشت مناسبی را نیز دارا می‌باشد و جهت انجام تراکنش‌های روزانه بسیار موفق عمل کرده است.

نیازی به کشیدن کارت فیزیکی نیست

امروزه و در شرایط بحرانی جامعه که انتقال بیمارهای واگیر و خطرناک مانند کرونا مطرح است، استفاده از کارت‌های اعتباری فیزیکی و کشیدن آن‌ها در دستگاه کارت‌خوان یک معضل بزرگ به حساب می‌آید. علاوه بر این موضوع، گرفتن آن‌ها در دست، تحویل به صندوقدار و کشیدن کارت یک پروسه زمان‌بر و البته وقت‌گیر محسوب می‌شود. ضمن این‌که امکان انتقال عوامل ایجاد بیماری به خصوص عوامل واگیردار را نیز افزایش داده است و به عنوان یکی از زمینه‌های موثر در انتقال بیماری عمل می‌کند. مسترکارت پلاتینیوم با چنین مشکلاتی درگیر نیست.

مزایای خرید مسترکارت پلاتینیوم چیست؟

چنان‌چه قصد خرید مسترکارت پلاتینیوم را دارید بهتر است با مزایای منحصر به فرد این کارت آشنا شوید. اطلاع از این مزیت‌ها منجر می‌شود تا استفاده بهتر، راحت‌تر و بهینه‌تری از این کارت داشته باشد. از جمله مزایای اختصاصی و مهم آن می‌توان به این موارد اصلی اشاره کرد:

با کمک این کارت، می‌توانید از تخفیفات خرید کالا بهره‌مند شوید. با استفاده از مستر کارت پلاتینیوم می توانید خرید های اینترنتی و حضوری خود را انجام دهید. نکته قابل قبول و رضایت بخش در مورد این کارت، اتصال راحت آن به کیف پول‌های الکترونیکی مطرح در دنیا هست و با اغلب آن‌ها هماهنگ خواهد شد.

اهمیت مسترکارت پلاتینیوم

بهره مندی از مزیت های فراوان در تراکنش های مالی و خرید های اینترنتی با مستر کارت پلاتینیوم

بنابراین امکان افزایش موجودی و تراکنش از این طریق سریع‌تر و بسیار ساده‌ترصورت می‌گیرد. علاوه بر این‌که سقف برداشت در آن نامحدود است، می‌توانید از طریق آن اقدام به دریافت استفاده از لانس‌های فرودگاهی اختصاصی نیز یکی دیگر از امتیازات ویژه این کارت این است که در اغلب سایت‌های اجاره دهنده خودرو قابل شناسایی است.

چگونه مسترکارت پلاتینیوم را بخریم؟

مسترکارت پلاتینیوم همانند ویزا کارت برای کاربران ایرانی تحریم شده است و دسترسی به آن چندان راحت نیست. بنابراین امکان حضور در عرصه بین‌المللی به کمک این کارت نسبت به نمونه‌های مشابه داخل کشور، کمی متفاوت است. در حقیقت اگر ایرانیان قصد دارند تا از خدمات ویژه مسترکارت پلاتینیوم بهره‌مند شوند، بایستی از طریق سایت‌ها و شرکت‌های واسطه اقدام به فعال کردن این کارت الکترونیکی برای خود بنمایند. بعد از معرفی کامل مسترکارت پلاتینیوم لازم است که چگونگی خرید آنلاین این نوع کارت بین المللی را توضیح دهیم. به طور کلی مراحل خرید این طی چند مرحله ساده انجام می‌گیرد که ذکر خواهند شد.

خرید کارت پلاتینیوم

راهنمای کامل خرید مستر کارت پلاتینیوم در ایران

مدارک مورد نیاز خرید مسترکارت پلاتینیوم

در قدم اول کارت شناسایی معتبر اعم از شناسنامه یا کارت ملی خود را کپی کنید. اگر پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماهه دارید نیز می‌توانید به عنوان یک مدرک معتبر از آن کپی بگیرید. جهت تایید کد پستی مربوط به آدرس خود می‌توانید از قبض‌های تلفن ثابت خود نیز استفاده نمایید، بدین منظور از آن نیز کپی گرفته و آن‌ها را تا مرحله احراز هویت محفوظ نگه دارید.

ثبت اطلاعات هویتی

برای انجام مراحل مربوط به دریافت و خرید مسترکارت پلاتینیوم لازم است که حتما به سایت اصلی و رسمی آن مراجعه نمایید. توجه کنید که این مراجعه بعد از پاسخ دادن به این‌که مستر کارت پلاتینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ صورت می‌گیرد. اگر هنوز با این کارت اعتباری آشنایی ندارید بهتر است بدون دلیل اقدام به خرید آن نکنید. اولین اطلاعاتی که در سایت مربوطه به ثبت می‌رسد، مشخصات هویتی فرد است.

مستر کارت پلاتینیوم

مرحله ثبت اطلاعات هویتی

در حقیقت کادرهای مربوطه را باید به طور کامل و بر حسب اطلاعات هویتی خود تکمیل نمایید. مشخصاتی هم‌چون نام و نام‌خانوادگی، جنسیت و آدرس ایمیل در این بخش درج می‌شود. علاوه بر این موارد لازم است که شماره تلفن خود را نیز قید کنید. در هنگام ثبت شماره تلفن ایرانی خود آن را بدون صفر بزنید وگرنه با مشکل مواجه می‌شوید و پیامک کد تایید دریافت نمی‌گردد.

ثبت اطلاعات شخصی

در مرحله دوم ابتدا آدرس محل زندگی خود را وارد کنید. بدون این‌که نام شهر خود را ببرید. سپس کد پستی را وارد کرده و بعد از آن نام شهر را در کادر مربوط به خود درج نمایید. در فیلد بعدی اطلاعات مربوط به وضعیت مسکن قید می‌شود. لازم است که مستاجر بودن یا صاحب خونه بودن شما در این زمینه مشخص گردد. کادر بعدی مربوط به هزینه‌های مسکن شما بر طبق واحد ارز سوئیس به فرانک می‌باشد. بعد از مشخص کردن مبلغ مورد نظر، تعداد فرزندان، وضعیت تأهل و هم‌چنین تاریخ تولد خود را وارد نمایید.

ملیت خود را حتماً در این مرحله باید مشخص کنید. نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد این است که زبان مورد نظر که با آن آشنایی خوبی دارید را مشخص کنید تا جهت انجام تبادل اطلاعات و مکاتبات بعدی از آن طریق با شما ارتباط برقرار شود. بنابراین چنان‌چه در یک زبان اطلاعات کافی ندارید بهتر است آن را انتخاب نکنید، وگرنه در دریافت مفاهیم مورد نظر با اشکال مواجه خواهید شد و به ضررشان است.

ثبت اطلاعات شغلی

در مرحله سوم از مراحل خرید مسترکارت پلاتینیوم در ایران اطلاعات مربوط به شغل یا تحصیل فرد مشخص خواهد شد. در این‌جا افراد شاغل دولتی، دارای شغل آزاد، در حال تحصیل و بازنشستگان از هم متمایز خواهند شد. از جمله اطلاعات دیگری که در این مرحله به ثبت می‌رسد، مربوط به متوسط درآمد سالیانه فرد می‌باشد. گزینه‌های آخر موجود در این مرحله مربوط به نام بانک و شماره بانکی مورد نظر است.

تهیه مسترکارت پلاتینیوم

نکات مهم در ثبت اطلاعات شغلی برای خرید مستر کارت

همواره بر این موضوع تاکید می‌شود که توجه کنید اطلاعات ثبتی دقیق باشد و اقدام به درج اطلاعات دروغین و غیر واقعی ننمایید، زیرا ممکن است در آینده با مسائلی درگیر شوید.

ثبت سایر اطلاعات

تا این مرحله، بخش قابل توجهی از مراحل خرید مستر کارت پلاتینیوم در ایران طی شده است. حالا باید مراحل پایانی را طی کنید.

در این مرحله حتماً گزینه مربوط به خدمات آنلاین را علامت بزنید تا در آینده به راحتی بتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با گزینش سیستم پرداخت به صورت ماهیانه در این مرحله، در آینده سیستم منظم‌تری را خواهید داشت. علاوه بر تمامی این اطلاعات لازم است که اپلیکیشن مورد نظر جهت دریافت کارت قید شود. مشخص کنید که اگر از یک اپلیکیشن خاص استفاده می‌کنید، نام اکانت شما در آن چیست و آن را نیز وارد نمایید.

چک کردن صحت اطلاعات

در مرحله پنجم از خرید مسترکارت پلاتینیوم به شما یک فرصت مجدد داده می‌شود تا تمامی اطلاعات وارد شده را مجدد روخوانی و بررسی کنید. این فرصت به شما کمک می‌کند تا اطلاعات ثبت شده را بار دیگر چک کنید و از صحت آن‌ها مطمئن شوید. پس با دقت تمام موارد درج شده تا این مرحله را بخوانید و اگر در موردی با اشتباه مواجه شدید، آن را تصحیح کنید. در پایان، بعد از اطمینان یافتن از بابت صحت اطلاعات، گزینه تایید را بزنید و به مرحله جدید و نهایی ورود پیدا کنید.

احراز هویت با مسترکارت پلاتینیوم

بررسی دقیق اطلاعات وارد شده

احراز هویت

در آخرین مرحله خرید مسترکارت پلاتینیوم از شما خواسته می‌شود که ضمن آپلود نمودن عکس و تصویر حقیقی خود در سایت مورد نظر، اقدام به بارگذاری یک کارت شناسایی معتبر نیز نمایید. شایان ذکر است علاوه بر کارت ملی و یا شناسنامه، پاسپورت شما نیز می‌تواند در زمره کارت‌های شناسایی معتبر قرار بگیرد که می‌توانید از آن استفاده کنید. به همین سادگی مراحل دریافت یکی از لوکس‌ترین کارت‌های اعتباری دنیا سپری می‌شود و می‌توانید به بهترین مسترکارت دسترسی پیدا کنید.

آیا امکان تبدیل ارز در سیستم مالی مسترکارت وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد. در حقیقت قابلیت چنج ارز به صورت اتوماتیک در انواع تراکنش ها توسط این سیستم انجام می‌گیرد.

ویزاکارت بهتر است یا مسترکارت؟

به طور کلی نمی‌توان اختلاف فاحشی میان ویزاکارت و مسترکارت یافت و شباهت عملکردی فوق‌العاده زیادی با هم دارند‌. حتی پذیرنده هر دو نیز شبیه به هم است و بیش از 90 درصد با هم مشترک هستند. به طور قاطع نمی‌توان گفت که کدام گزینه بهتر از دیگری است.

شارژ حساب مسترکارت و افزایش دوباره موجودی آن از چه طریقی صورت می‌گیرد؟

برای شارژ مجدد این کارت کافیست که به سیستم مربوطه درخواست شارژ دهید و در ادامه مبلغ شارژ را نیز مشخص کنید. پس از کسر نرخ کارمزد که رقم ناچیزی دارد، مجددا حساب شما شارژ خواهد شد.

جمع‌بندی

امروزه عصر اینترنت است و مسترکارت پلاتینیوم برای انجام اغلب تراکنش‌های مالی در حوزه اینترنت بهترین گزینه خواهد بود. در این‌جا اساسی‌ترین قابلیت‌های این کارت معرفی شد و به طور جامع به سوال مستر کارت پلاتینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ داده شد. حالا می‌دانید که جهت خرید و دریافت آن به چه شیوه‌ای باید عمل کنید. اگر در هر مرحله از خرید این کارت سوالی برایتان ایجاد شد، می‌توانید از طریق مسیرهای ارتباطی پیش‌رو با ما در میان بگذارید. کارشناسان متخصص و زبده ما شما را در جهت درستی راهنمایی خواهند کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو