بازی های ترسناکی که بیشتر خنده دار هستند تا ترسناک

بازی های ترسناکی که بیشتر خنده دار هستند تا ترسناک


منبع: پلازا

2

1402/8/23

13:04


بازی های ترسناکی که بیشتر خنده دار هستند تا ترسناک

با اینکه بازی های ترسناک میتوانند سبب استرس و دلخراشی های بسیار شوند اما موضوعات و نمونه هایی در این سبک دیده میشود که به نوعی برای تمسخر سبک فان ساخته شده اند. در لیست بهترین بازی های ترسناک خنده دار باما همراه باشید.

سری بازی‌ های ترسناک معمولا حس ترس و ناراحتی را به بازیکن القا می‌کنند و احساس اضطراب را در وجود گیمر به اوج میرساند. برخی بازی های ترسناک به نوعی همه جانبه هستند که در طول گیم پلی میتوانید شاهد بخش های متفاوتی باشید. برخی بازی ها در سبک ترسناک نتوانستند به طور موثر حضور پیدا کنند و در نتیجه از سوی کاربران به بازی های ترسناک طنز آلود شناخته میشدند. در این لیست پلازا قصد معرفی بازی های ترسناک خنده دار را خواهیم داشت که میتوانید برخی نام های آشنا را در آنها ببینید.

فهرست مطالب

بازی های ترسناک خنده دار

برای تکمیل شدن لیست محدودیت های مربوط به سال انتشار و حجم و کیفیت را از مقاله برداشته ایم تا بتوانید با موارد خوبی که در طول سال های دراز به عنوان یک بازی فان شناخته شده هستند نه ترسناک اشنا شوید. ناگفته نماند که امروزه تمامی شرکت هایی که در این سبک فعالیت دارند موفق نیستند و حتی با هزینه های گزافی که خرج میکنند گاها ناموفق ظاهر میشوند که این موضوع مربوط به سال های گذشته نبوده و نیست. با ما همراه باشید.

1. Zombies Ate My Neighbors

بازی های ترسناک خنده دار

  • شرکت سازنده : لوکاس‌آرتز، داتیمو
  • سال انتشار : 1993
  • پلتفرم ها : نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سوپر نینتندو، مایکروسافت ویندوز، وی، سگا مگا درایو

بازی Zombies Ate My Neighbors هرگز در روز های اول انتشار موفق ظاهر نشد و با گذشت ماه های اولیه از انتشار، توانست به یک کلاسیک کالت در میان بازی های ترسناگ تبدیل شود که بازیکنان در هنگام مبارزه با هیولاها معمولا شاهد ترس های ناگهانی نیستند. شما در بازی Zombies Ate My Neighbors وظیفه کنترل یکی از دو قهرمان را برعهده دارید و با بررسی نقاط ضعف دشمنان باید از سلامتی خود در برابر ترس های بازی محافظت کنید. سلاح های نقره ای که برای مبارزه با گرگینه ها به گیم پلی اضافه شده میتواند برایتان مفید باشد. نارنجک و سلاح و تجهیزات مهم دیگر مواردی هستند که برای شما در طول مبارزه با دشمنان میتواند مفید واقع شود. این بازی تاکید زیادی روی شوخ طبعی داشته که از یک محیط طاقت فرسای فضایی خزنده شدید باید با طنز های جالب همراه شوید و از مسیرهای بازی عبور کنید. طراحی بازی نسبت به زمان عرضه که مربوط به 1993 بوده خوب است ولی نباید انتظار یک بازی امروزی را داشته باشید.

2. Friday The 13th: The Game

بازی های ترسناک خنده دار

  • شرکت سازنده : IllFonic
  • سال انتشار : 2017
  • پلتفرم ها : پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوئیچ، ایکس‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز

بازی Friday The 13th: The Game براساس فرنچایز محبوب جمعه سیزدهم ساخته شده که یک بازی ترسناک چند نفره و نامتقارن بوده است. گیم پلی گروهی که قادر به ساپورت 7 نفر به صورت همزمان بوده میتواند شما را در برابر چالش های مختلفی قرار دهد. هر 7 بازیکن با یکدیگر همکاری میکنند تا جیسون را که توسط بازیکن دیگری کنترل میشود در یک محیط جهان باز متوقف کنند. تئوری جالب بازی میتواند شما را در مقابل یک قاتل قرار دهد که او در طول مراحل جو متشنجی را ایجاد میکند که به نفع شما نیست. با حضور دوستان خود در بازی Friday The 13th: The Game میتوانید به گفتگو بپردازید و قاتل خطرناکی که پیش رویتان است را دست بیندازید و با انجام اینکار جای ترسیدن، لذت ببرید. تجربه گروهی و جالب بازی میتواند برای دوست داران بازی های چند نفره مفید باشد که اگر همگی اهل دل باشید خبری از ترس و وحشت در بازی نخواهد بود.

3. SCP Containment Breach

بازی های ترسناک خنده دار

  • شرکت سازنده : Blitz BASIC
  • سال انتشار : 2012
  • پلتفرم ها : مایکروسافت ویندوز

خط داستانی بکارگیری شده در بازی SCP Containment Breach قرار است گیمرها را به سوژه های آزمایش انسانی تبدیل کند که در یک مرکز آزمایشگاهی زیرزمینی محبوس شده اند. مطالعات بسیاری روی موجودات و انسان ها انجام گرفته که شما جزو نفرات بعدی هستید که باید میزبان این تغییرات باشید. در داخل مرکز بازی باید شروع به حرکت کنید و به دنبال باز نمودن مسیر خود باشید. از طریق دیگر موجوداتی که به دلیل تغییر ژنتیکی وحشی شده اند به دنبال نابودی شما هستند که باید از آنها دور شوید. جو متشنج بازی SCP Containment Breach بسیاری از مدل ها و آرمان های یک بازی ترسناک و دوندگی را در خود جای داده است اما موضوع دیگری که در بازی وجود داشته شوخ طبعی شخصیت ها در طول گیم پلی بوده است. هرچقدر بتوانید به شوخ طبعی بپردازید مراحل بازی کوتاه تر خواهد شد و در نتیجه میتوانید با سرعت بالاتری از مرحله ای که در آن گرفتار شده اید خلاص شوید.

4. Escape From Bug Island

بازی های ترسناک خنده دار

  • شرکت سازنده : Spike، G-Style
  • سال انتشار : 2006
  • پلتفرم ها : وی

چهارمین بازی لیست Escape From Bug Island نام داشته که از یک سیستم کنترل خاص برخوردار بوده زیرا فقط برای Wii منتشر شده است. محدودیت انتشار بازی در پلتفرم یکی از دلایل نابودی بازی بود زیرا گیمرهای بسیاری قادر به تجربه بازی نبودند. هدف اصلی شما در این بازی مبارزه با حشرات بوده است که داستان آن از فیلم هایی نظیر The Fly الهام گیری شده است. با این حال طراحی و گرافیک بازی Escape From Bug Island را نباید جدی بگیرید زیرا امروزه این سبک از طراحی در میان گیمرها رواج نداشته است. ماهیت هدفمند شما شاید ترس را برای لحظاتی به ارمغان بیاورد ولی با دیدن هیولاهای دیگر جای ترسیدن خنده بر لبان شما خواهد آمد که با رسیدن به این درجه دیگر از چیزی در بازی نخواهید ترسید. سلاح های گرم و شمشیر های مختلفی برای مبارزه با دشمنان درنظر گرفته شده است که در طول بازی میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

5. Michigan: Report From Hell

بازی های ترسناک خنده دار

  • شرکت سازنده : آکیرا اوئدا، گوئیچی سودا
  • سال انتشار : 2004
  • پلتفرم ها : پلی‌استیشن ۲

Michigan: Report From Hell یکی دیگر از بازی های منتشر شده در لیست بازی های ترسناک خنده دار بوده که تنها در کشور ژاپن و اروپا منتشر شد. داستان بازی در مورد میشیگان بوده که گزارشی از جهنم را به بازارهای داغ بازی منتقل میکند. در طول این بازی شما به عنوان یک فیلمبردار باید ایفای نقش کنید. با دوربین خود روی اشیا مختلف تمرکز کنید و حین حل سناریوهای مختلف به دنبال خبرنگاری باشید. گزارش های پیشفرض بسیاری در بازی وجود داشته است که این موضوع سبب منحصر به فردی بازی خواهد شد. سبک فیلم های مشابه میتواند Michigan: Report From Hell را به یک بازی خوب تبدیل کند ولی حس شماست که میتواند سبک و گیم پلی بازی را به سمت طنز سوق دهد. طنز یکی از وسوسه انگیز ترین اقداماتی بوده که در تمام لحظات بازی به سراغ شما می آید زیرا در کنار ترس و وحشت باید خبرنگاری کنید که این موضوع سبب سوتی های مختلفی از شما خواهد شد.

سخن پایانی

مقاله ای که با عنوان بازی های ترسناکی که بیشتر خنده دار هستند تا ترسناک در اختیار شما قرار گرفته بود به پایان رسید که در این زمینه به لیستی از بهترین بازی های ترسناک خنده دار اشاره شد. شما عزیزان در خصوص بازی های نامبرده میتوانید نظرات خود را به اشتراک بگذارید که با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک خواهید نمود. همچنین اگر از بازی خوب دیگری اطلاع دارید که در لیست به آن اشاره نشده میتوانید باما همراه باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو