معرفی انیمیشن شازده کوچولو | داستان، شخصیت‌ها و بررسی

معرفی انیمیشن شازده کوچولو | داستان، شخصیت‌ها و بررسی


منبع: پلازا

4

1402/8/23

14:54


معرفی انیمیشن شازده کوچولو | داستان، شخصیت‌ها و بررسی

انیمیشن شازده کوچولو یکی از کارتون‌های پرطرفدار در ژانر درام و فانتزی است. برای آشنایی بیشتر با انیمیشن The Little Prince تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتون شازده کوچولو توسط مارک آزبرن در سال ۲۰۱۵ بر اساس کتابی به همین نام اثر آنتوان دو سنت اگزوپری ساخته شد. این فیلم اولین باری است که داستان “شازده کوچولو” را به صورت یک انیمیشن طولانی به تصویر می‌کشد.

در این فیلم، بخش‌هایی از داستان اصلی کتاب با استفاده از شیوه انیمیشنی استاپ موشن به تصویر کشیده می‌شود و به آن یک لایه از انیمیشن پویانمایی رایانه‌ای افزوده شده است. مدت زمان انیمیشن شازده کوچولو، حدود 1 ساعت و 48 دقیقه طول می‌کشد. تاریخ اکران انیمیشن شازده کوچولو سال 2015 بود، که حدود 8 سال از تاریخ اولین نمایشش گذشته و همانطور که می‌بینید، هنوز طرفداران انیمیشن برای دیدنش برنامه‌ریزی می‌کنند. در این مقاله از پلازا همراه ما بمانید تا به معرفی انیمیشن The Little Prince 2015 بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن شازده کوچولو

انیمیشن شازده کوچولو

در این بخش به خلاصه کارتون شازده کوچولو خواهیم پرداخت. داستان انیمیشنی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم، از نظر فلسفی و پیچیدگی، بسیار خاص است. برخی از رخدادهای داستان به سختی قابل فهمند. این پیچیدگی‌ها باعث شده است که “The Little Prince” امتیاز مطلوبی از سوی طرفداران انیمیشن دریافت نکند. برای مثال، به چه دلیل پدر دختربچه او و مادرش را ترک کرده است؟ چگونه شازده کوچولو با آن مار سفر کرده است؟ چگونه روباه عروسکی جان خود را از دست داده است؟ و به چه دلیل شهری در وسط آسمان به وجود آمده است؟

The Little Prince به انتقاد از زندگی ماشینی می‌پردازد. داستان درباره زندگی یک دختر است که پدرش او و مادرش را ترک کرده و وی برای موفقیت تحصیلی و ورود به آکادمی مجبور است از برنامه‌ای که مادرش برایش تدارک دیده، پیروی کند.

این برنامه به طور کامل تمام عمر او را پوشش می‌دهد و بسیار سخت است. وقتی دختربچه به مادرش اعلام می‌کند که یک دوست جدید پیدا کرده است، مادر با بررسی برنامه به او اعلام می‌کند که می‌تواند تابستان بعد، سه شنبه‌ها از ساعت یک تا یک و نیم وقتی را با دوستش (پیرمرد) بگذراند و…

بازیگران انیمیشن شازده کوچولو

صداپیشگی این انیمیشن بسیار فوق العاده است و در ادامه با هنرپیشه های کارتون شازده کوچولو آشنا خواهید شد.

Jeff Bridges در نقش The Aviator

بازیگران انیمیشن شازده کوچولو

جفری لئون “جف” بریجز، یک هنرمند چند‌جانبه آمریکایی است که در تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۴۹ در لس آنجلس به دنیا آمد. او بازیگر، آهنگساز، خواننده و تهیه‌کننده است و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم “دل دیوانه” در سال ۲۰۰۹ بوده است. او چهار بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش دوم مرد نیز شده است. جف بریجز علاوه بر بازیگری، همچنین در تهیه کنندگی، آهنگسازی و اجرای ترانه‌های فیلم‌ها نیز فعالیت داشته است.

Mackenzie Foy در نقش The Little Girl

بازیگران انیمیشن شازده کوچولو

مک‌ کنزی فوی، یک بازیگر و مدل آمریکایی است که در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۰۰ در لس آنجلس به دنیا آمد. او فعالیت خود را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در فیلم گرگ و میش: سپیده‌دم در قسمت دوم این فیلم است که منجر به نامزدی او برای دریافت جایزه یانگ آرتیست بهترین بازیگر شد. فوی در سال ۲۰۰۴ به مدلینگ برای برندهای معروفی مانند گس، گارنیهیل و پولو اشتغال یافت.

از آثار مک‌ کنزی فوی می‌توان به فیلم‌های ارنست و سلستین، فندق‌شکن و چهار قلمرو، احضار روح، آرزو می‌کنم خوب باشی و زیبای سیاه اشاره کرد.

Rachel McAdams در نقش The Mother

بازیگران انیمیشن شازده کوچولو

ریچل ان مک‌آدامز، یک بازیگر کانادایی است که در تاریخ ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸ به دنیا آمد. او در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه یورک فارغ‌التحصیل شد و در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی کانادا بازی کرد. او در فیلم‌هایی مانند “پای عالی”، “اسم من تانینو است” و “مصائب و مشکلات” حضور داشت و برای این آخرین فیلم جایزهٔ جمینا را دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۲، مک‌آدامز با بازی در فیلم کمدی “دختر جنجالی” و در سال ۲۰۰۴ با بازی در فیلم‌های “دختران بدجنس” و “دفترچه خاطرات” به شهرت رسید. او سپس در فیلم‌هایی مانند “مهمانان ناخوانده عروسی”، “چشم قرمز” و “خانواده استون” نقش‌های اصلی را بازی کرد. در آن زمان، او به عنوان “آن دختره” جدید هالیوود شناخته شد و نامزد جایزهٔ ستارهٔ نوظهور بفتا شد.

Marion Cotillard در نقش The Rose

انیمیشن شازده کوچولو

ماریون کوتیار متولد ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۵ یک بازیگر فرانسوی است. او در فیلم‌های بلاک‌باستر و مستقل بسیار معروف بوده و توانسته است جوایز مهمی از جمله جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب و جایزه فیلم بفتا را کسب کند. او در سال ۲۰۱۰ به عنوان شوالیه هنر و ادب فرانسه، و در سال ۲۰۱۶ به عنوان افیسیه ترفیع یافت. او از سال ۲۰۰۱ به عنوان سخنگوی صلح سبز فعالیت می‌کند. فیلم‌های کوتیار تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۳٫۶ میلیارد دلار در فروش جهانی داشته‌اند.

کوتیار نقش اول انگلیسی خود را در مجموعه تلویزیونی “کوه‌نشین” (۱۹۹۳) ایفا کرد و با فیلم “داستان پسری که می‌خواست بوسیده شود” (۱۹۹۴) به فعالیت سینمایی خود پرداخت. پیشرفت او با فیلم موفق “تاکسی” (۱۹۹۸) صورت گرفت و برای این فیلم نامزد جایزه سزار شد. ورود کوتیار به هالیوود با فیلم “ماهی بزرگ” (۲۰۰۳) آغاز شد و برای بازی در فیلم “یکشنبه طولانی” (۲۰۰۴) جایزه سزار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

از دیگر بازیگران مطرحی که در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند عبارتند از:

  • رایلی اوسبورن (Riley Osborne) در نقش The Little Prince
  • جیمز فرانکو (James Franco) در نقش The Fox
  • باد کورت (Bud Cort) در نقش The King
  • بنیسیو دل تورو (Benicio Del Toro) در نقش The Snake
  • ریکی گروایس (Ricky Gervais) در نقش The Conceited Man
  • آلبرت بروکس (Albert Brooks) در نقش The Businessman

نقد کارتون شازده کوچولو

انیمیشن شازده کوچولو

بررسی انیمیشن شازده کوچولو توسط منتقدان برخلاف طرفداران انیمیشن، نمرات خوبی را به همراه داشت. نمرات انیمیشن شازده کوچولو در سایت Imdb بالا بوده و با نمره 7.7 از 10 در سال 2015 توانسته به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های همان سال مورد انتظار باشد.

در The Little Prince، تم رنگی غالب زندگی خاکستری را نشان می‌دهد که نمایانگر غم و غصه، همراه با نظم و انضباط است. در این انیمیشن، یک شهر با مناظر غریب، مردمی را نشان می‌دهد که با خودروهای خود به محل کارشان می‌روند (در تلاش برای تجسم زندگی ماشینی).

همه چیز در این زندگی گویا کامل برنامه‌ریزی شده است، حتی کادوی تولد دختربچه که باید برایش سورپرایز داشته باشد، پیش از آن به او اعلام می‌شود و بدون حضور مادر و دوستان و لحظات شادی‌محور، به عنوان مثال مراسم جشن گرفته می‌شود! زندگی‌ که خسته کننده است و از لذت بردن از زندگی واقعی غافل شده‌ایم. در این انیمیشن تلاش شده تا به ما بفهماند که ما زندگی کردن را فراموش کرده‌ایم و آن را به خاطر اهدافی که برای خود تعیین کرده‌ایم، از دست داده‌ایم.

The Globe and Mail (Toronto) / برد ویلر: 88

از بیننده‌های این انیمیشن دعوت می‌شود تا زندگی روزمره‌محور یک جوان را که به سیاهی کشیده شده است، تماشا کنند.

The Playlist / اولیور لایتلتون: 83

کتابی که از روی آن اقتباس شده است، به قدری مخالف خواسته‌های روایی معاصر ماست که برای نسخه سینمایی باید از خود گذشتگی بالایی داشته باشیم تا بتوانیم آن را تا انتها تحمل کنیم، و آزبورن از شکل درستی جهت شکل دادن به فضای دراماتیک این انیمیشن استفاده می‌کند؛ در نهایت با برداشتی بسیار زیبا، بسیار جذاب و از لحاظ مضمونی غنی آن را به پایان می‌رساند.

Screen Daily / تیم گریسون: 70

انیمیشن شازده کوچولو که به اهمیت حفظ شور و شوق کودکانه می‌پردازد، فیلمی جذاب است که فاقد برخی از ساختارهای روایی و طراحی خاصی است؛ اما با این وجود، داستانی شیرین و دوست‌داشتنی را ارائه می‌کند.

Slant Magazine / چاک بوون: 63

همان‌قدر که شازده کوچولو می‌تواند پند دهنده و تکراری باشد، لحظه‌های شاعرانه آن می‌تواند برای هر بیننده‌ای تازه به نظر برسد.

The Guardian / اندرو پولور: 60

این انیمیشن توانسته بسیار زیبا نشان دهنده تلاش شجاعانه برای اجرای عدالت باشد.

CineVueJohn / بلسدیل: 40

آزبورن که در ابتدا با پاندای کونگ فو کار خود را به دنیای انیمیشن‌سازی نشان داد، در ساخت این انیمیشن نتوانسته روایت درست و محکمی را برای سرگرم کردن و یا حتی تامل کردن بسازد.

کلام آخر – انیمیشن The Little Prince

کلام آخر - انیمیشن The Little Prince

کارتون شازده کوچولو یکی از انیمیشن‌های قدیمی است که می‌تواند شما را از جنبه‌های مختلف درگیر کند. صرف نظر از نمرات و نقدهایی که دریافت کرده است، می‌توانید به دانلود انیمیشن The Little Prince 2015 بپردازید و برای کودک خود آن را پخش کنید. اگر تریلر انیمیشن The Little Prince را ندیده‌اید، برای کسب اطلاعات بیشتر آن را تماشا کنید. ژانر کارتون شازده کوچولو درام و هیجان‌انگیز است که با توجه به فلسفی بودن آن می‌تواند یکی از بهترین انیمیشن‌های دیدنی تاریخ سینما باشد. از همراهی شما تا انتهای این نوشتار متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو