معرفی فیلم بلوط پیر | بازیگران، داستان و بررسی

معرفی فیلم بلوط پیر | بازیگران، داستان و بررسی


منبع: پلازا

4

1402/9/6

22:07


معرفی فیلم بلوط پیر | بازیگران، داستان و بررسی

فیلم بلوط پیر یکی از بهترین فیلم‌های درام سال جدید است. در ادامه مقاله پیش‌رو، درباره میزان موفقیت فیلم The Old Oak 2023 صحبت می‌کنیم و به بررسی آن می‌پردازیم.

همانطور که گفته شد ژانر فیلم The Old Oak 2023 به کارگردانی کن لوچ (Ken Loach) درام و توسط سه کمپانی StudioCanal UK و Sixteen Films و Why Not Productions تولید شد است؛ فیلمنامه این فیلم را نیز پل لاورتی به نگارش درآورده است. مدت زمان فیلم سینمایی بلوط پیر در کل 1 ساعت و 53 دقیقه طول می‌کشد.

لوچ درباره فیلم بلوط پیر به عنوان یک فیلم واقع‌گرایانه اعلام کرده است که این فیلم آخرین اثر او خواهد بود. “بلوط پیر” برای اولین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. این فیلم یک تولید مشترک بین کشورهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک است. به نظر این فیلم در بین فیلم‌های درام سال 2023 به دلیل اینکه آخرین فیلم لوچ است، جزو محبوب‌ترین‌ها می‌شود. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی فیلم بلوط پیر و بررسی آن همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم بلوط پیر

فیلمبرداری این فیلم در ماه مه ۲۰۲۲ آغاز شد و در طول شش هفته انجام به اتمام رسید. مکان‌های فیلمبرداری شامل مناطق مورتون، هوردن و ایزینگتون در کانتی دورام بودند. یک میخانه بی‌استفاده در مورتون که به نام “The Old Oak” تغییر نام داده شد، به عنوان یک مکان مهم در طول فیلمبرداری استفاده شد. این میخانه را قبلا با نام ویکتوریا می‌شناختند. فیلم The Old Oak در بخش اصلی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۳ نمایش داده شد. استودیوکانال فیلم را در بریتانیا منتشر کرده و له پکت فیلم را در فرانسه منتشر خواهد کرد.

داستان فیلم بلوط پیر

داستان فیلم بلوط پیر

در این بخش به خلاصه فیلم سینمایی بلوط پیر خواهیم پرداخت. در فیلم بلوط پیر، شخصی به نام TJ Ballantyne صاحب یک میخانه در یک جامعهٔ معدنی پر رونق در منطقه کانتی دورهام است. او برای حفظ میخانه‌اش و تبدیل آن به یک فضای عمومی و مکانی برای مردم شهر، تلاش می‌کند. اما وقتی پناهجویان سوری وارد این محل می‌شوند، تنش‌ها افزایش می‌یابد. در این بین، Ballantyne با یارا، یکی از پناهندگان سوری، دوستی برقرار می‌کند. داستان این فیلم با آوردن چالش‌ها و احساسات مختلف، به تصویر کشیده می‌شود.

بازیگران فیلم بلوط پیر

در ادامه با معرفی هنرپیشه های فیلم سینمایی بلوط پیر همراه شما هستیم. ابتدا به سراغ بازیگران کلیدی می‌رویم و سپس سایر هنرپیشه‌ها را معرفی می‌کنیم.

Dave Turner در نقش TJ Ballantyne

بازیگران فیلم بلوط پیر

دیوید ترنر بازیگر، نویسنده و تهیه کننده و بازیگر سینما است که در فیلم‌ داستان ازدواج ۲۰۱۹ و سریال بازماندگان ۲۰۱۴ ایفای نقش کرده است.

Ebla Mari در نقش Yara

بازیگران فیلم بلوط پیر

البا ماری به عنوان یک بازیگر فقط برای بازی در فیلم بلوط پیر محصول سال 2023 شناخته شده است و هیچ اطلاعات دیگری از وی در دسترس نیست.

Trevor Fox در نقش Charlie

فیلم The Old Oak 2023

ترور فاکس با فیلم های بلوط پیر (2023)، سگ های باران (2023) و زیارت بعید هارولد فرای (2023) شناخته شده است.

Col Tait در نقش Eddy

کل تایت بازیگر، خواننده، نویسنده و تهیه کننده حرفه‌ای اهل شمال شرق نیوکاسل است. فارغ التحصیل هنرهای نمایشی دانشگاه نورثامبریا. تجربه گسترده در تلویزیون و فیلم دارد.

Jordan Louis در نقش Garry

جردن لوئیس با فیلم های بلوط قدیمی (2023)، راه مدرن (2022) و بایکر گروو (1989) شناخته شده است. متاسفانه برای این بازیگر هم اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

ما بقی هنرپیشه‌هایی که در این فیلم درام بازی می‌کنند:

  • کلاری رودگرسون (Claire Rodgerson) در نقش Laura
  • کریس مکگلد (Chris McGlade) در نقش Vic
  • کریسی رابینسون (Chrissie Robinson) در نقش Erica
  • کریس گاتس (Chris Gotts) در نقش Jaffa Cake
  • جن پترسون (Jen Patterson) در نقش Maggie
  • آرتور آکسلی (Arthur Oxley) در نقش Archie
  • جو آرمسترانگ (Joe Armstrong) در نقش Joe

نقد فیلم The Old Oak 2023

نقد فیلم The Old Oak 2023

نمرات فیلم سینمایی بلوط پیر در سایت آی ام دی 7.2 است. این فیلم قطعا با حضور بازیگران برجسته و تیم نویسنده‌ی خوبی که پشتش حضور دارند، یک داستان هیجان انگیز با تعلیقات فراوان و فیلمنامه‌ای نسبتا جذاب دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو