معرفی فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا | داستان، بازیگران و بررسی

منبع: پلازا

3

1402/8/22

08:44


معرفی فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا | داستان، بازیگران و بررسی

فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا، یکی از بهترین فیلم‌های اجتماعی سال 1402 است. در ادامه مقاله پیش‌رو، به بررسی فیلم سینمایی ارادتمند نازنین بهاره تینا می‌پردازیم.

ژانر فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا، درام و اجتماعی است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی ساخته سال ۱۳۹۵ است. عبدالرضا کاهانی بعد از اکران استراحت مطلق در ایران و چند کشور دیگر برای مدتی به استراحت پرداخت، و در زمستان ۱۳۹۴ فیلم جدیدش را جلوی دوربین برد. تهیه‌کنندگی فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا را عبدالرضا کاهانی و سعید خانی به صورت مشترک برعهده داشته، تدوین و ویرایش آن کاری از شیما منفرد است و فیلمبرداری آن نیز توسط معین‌رضا مطلبی از تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۴ آغاز شد. جالب است بدانید که در تابستان سال ۱۴۰۲، نسخه باکیفیت این فیلم در فضای اینترنت منتشر شد.

مدت زمان فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا یک ساعت و 20 دقیقه طول می‌کشد که برای یک فیلم درام ایرانی بسیار زمان خوبی محسوب می‌شود؛ چرا که این نوع فیلم‌ها از ریتم خوبی برخوردار هستند و بیننده را تا انتها میخکوب نگه می‌دارند. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا و بررسی آن همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

داستان فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

در این بخش به خلاصه فیلم سینمایی ارادتمند نازنین بهاره تینا خواهیم پرداخت. در این فیلم، داستان زندگی سه زن با تفکرات و نگرش‌های متفاوت روایت می‌شود. این سه زن در واقع به نوعی مجرد هستند و در نتیجه به دل خیابان می‌روند و با شرکت در مهمانی‌ها و تجمعات، انتقام خود را از مردان می‌گیرند.

بازیگران فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

در ادامه با معرفی هنرپیشه های فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا همراه شما هستیم. ابتدا به سراغ بازیگران کلیدی می‌رویم و سپس سایر هنرپیشه‌ها را معرفی می‌کنیم.

برخی از هنرپیشه‌های مهم دیگر در این فیلم به شرح زیر هستند:

بررسی فیلم سینمایی ارادتمند نازنین بهاره تینا

بررسی فیلم سینمایی ارادتمند نازنین بهاره تینا

نمرات فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا در سایت آی ام دی بی با امتیاز 3.4 نشان می‌دهد که این فیلم یکی از بدترین فیلم‌های درام ایرانی سال 1402 است. داستان این فیلم پر از تعلیق است اما نتوانسته توجه مخاطبان سراسر جهان را با ساختار روایی خود جلب کند.

فیلم‌های ابتدایی کاهانی جهان‌بینی و سبک خاصی داشتند. اما در فیلم ارادتمند نازنین، به جای فضاسازی درست و مفهومی جهان‌بینی مورد نظر کاهانی همه چیز به ادابازی ختم می‌شود. در بخش بسط داستان، ایده‌ای از آثار قابل قبول کاهانی وجود ندارد. بازی و اجرای بازیگران اغراق شده و غیرقابل تحمل است، بدون توجیه یا توضیحی.

در واقع، اجرای ضعیف این سه بازیگر با شخصیت‌ها یکسان نیست و حضور محدود مهران غفوریان و سحر دولتشاهی در فیلم بهتر و قابل تماشاتر است. توجیه ممکن ساخت چنین فیلمی می‌تواند این باشد که کارگردان تصمیم گرفته همه چیز را به مسخره بگیرد و به بیننده ذره‌ای احترام نگذارد.

بعد از دیدن و خواندن نقد فیلم سینمایی ارادتمند نازنین بهاره تینا متوجه می‌شوید که این فیلم اجتماعی یکی از فیلم‌هایی است که در سال جدید باعث می‌شود باری دیگر سینمادوستان را از سینمای ایران متنفرتر کند. به احتمال زیاد این فیلم به یکی از بدترین فیلم‌های اجتماعی در سال 1402 تبدیل خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو