ویپ اسموک

منبع: فیگار

1

1402/8/24

10:02


اگر برای ترک عادت سیگار کشیدن تلاش کرده‌اید، باید بدانید که تنها نیستید. نزدیک به 7 نفر از 10 سیگاری می‌گویند که می‌خواهند آن را ترک کنند. ترک سیگار یکی…

ویپ اسموک

اگر برای ترک عادت سیگار کشیدن تلاش کرده‌اید، باید بدانید که تنها نیستید. نزدیک به 7 نفر از 10 سیگاری می‌گویند که می‌خواهند آن را ترک کنند. ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. استفاده از ویپ اسموک یکی از کارهایی است که می‌تواند تمایل شما به مصرف سیگار را کمتر کند و بسیاری معتقدند که بدون آن قادر به ترک سیگار نبودند. در ادامه این مطلب هر آنچه باید در مورد ویپ بدانید را بررسی کرده‌ایم.

ویپ چیست؟

ویپ یک دستگاه است که سیگار کشیدن را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. دستگاه‌های ویپ که با باتری کار می‌کنند، آئروسلی شبیه بخارآب ایجاد خواهند کرد، اما حاوی نیکوتین، طعم‌دهنده و … نیز هست. آئروسل به داخل ریه‌ها استنشاق خواهد شد، جایی که نیکوتین و مواد شیمیایی وارد جریان خون می‌شوند. اولین دستگاه‌های ویپ در گذشته شبیه سیگار بودند؛ اما مدل‌های جدیدتر شبیه یک فلش درایو USB یا یک فندک کوچک هستند. همچنین شاید جالب باشد بدانید که عمل استفاده از ویپ به ‌عنوان ویپینگ شناخته می‌شود.

اجزا و عناصر اصلی ویپ

تمامی مدل‌های ویپ اکثر غریب ‌به ‌اتفاق آن‌ها دارای اجزای مشابهی هستند که عبارت‌اند از:

  • تانک یا مخزن: به این قطعه که کارتریج هم گفته می‌شود همان مخزنی است که مایع حاوی نیکوتین، مواد شیمیایی و طعم‌دهنده‌ها در آن قرار دارد.
  • ماد (Mod): این عنصر مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش ویپ اسموک محسوب می‌شود که همان بدنه دستگاه است و اجزای الکترونیکی ویپ در داخل این بخش قرار می‌گیرد. دکمه روشن و خاموش و فایر روی این بخش قرار دارد.
  • دهانه: بخش بالایی و دهانی ویپ است که از آن برای استنشاق و کام دهی استفاده می‌شود.
  • کویل (Coil): یک المنت حرارتی بوده که دور موادی از جنس پنبه قرار گرفته و وظیفه آن گرم کردن جویس جذب‌شده توسط پنبه و تبدیل آن به بخار است.
  • باتری: باتری وظیفه تأمین انرژی گرما دهنده را بر عهده دارد.
  • اتومایزر (Atomizer): این قطعه جویس را به بخار تبدیل می‌کند.
  • مایع ویپ (جویس) و سیم‌پیچ هم از دیگر قطعات ویپ محسوب می‌شود.

ویپ اسموک چطور کار می‌کند؟

اجزا و عناصر ویپ که گفته شد، در کنار هم یک مجموعه هستند که شروع کار آن با پک زدن است. جریان هوا، باعث می‌شود تا حسگر اتومایزر راه‌اندازی شود. نیکوتین مایع داخل مخزن جذب فتیله شده و بعد با گرمایش به بخار داغ تبدیل خواهد شد. وقتی که فرد دهانه را به لب گرفته و این بخار را استنشاق ‌کند، حسی شبیه به سیگار کشیدن را تداعی می‌کند.

انواع ویپ اسموک که باید بشناسید

اگر دوست دارید ویپ برای خود بخرید، ممکن است با تعدد و تنوع بالای محصول در بازار مواجه شوید. شناخت انواع آن برای اینکه بهترین گزینه را برای خود بخرید ضروری است. در کل انواع ویپ‌های موجود در بازار عبارت‌اند از:

  • سیگار الکترونیکی: هر نوع ویپی را می‌توان یک سیگار الکترونیکی در نظر گرفت، با این‌ وجود این کلمه بیشتر برای محصولاتی به کار می‌رود که ظاهر آن‌ها کاملاً مشابه سیگار است.
  • ویپ‌ قلمی: دسته دوم به ویپ‌هایی گفته می‌شود که نسخه جدید و پیشرفته‌تر سیگار الکترونیکی به شمار می‌روند.
  • ویپ‌های پاد یا پادماد: یکی از پرطرفدارترین مدل‌های ویپ که وزن کمی داشته و قابل‌حمل است.
  • کیت‌های اسکوانکی تنظیم‌ شده و ویپ‌های جعبه‌ای: این دو جزو مدل‌های بسیار جدید بوده و از قدرت بالایی برخوردار هستند.

مزایای خرید و استفاده از ویپ اسموک

به ‌طور قطع سیگار الکترونیکی و ویپ‌ها مضرات بسیار کمتری نسبت به سیگارهای معمولی دارند و مزایای آن بسیار بیشتر است. مزایای خرید و استفاده از ویپ اسموک را در موارد زیر می‌توان خلاصه کرد:

1.    بوی بد از خود به ‌جای نمی‌گذارند

یکی از نکات منفی سیگار کشیدن این است که در کنار مضرات برای جسم، بوی آن روی لباس و در فضا باقی می‌ماند. این امر به دلیل تنباکوی موجود در آن و سوختن تنباکو است. ویپ اسموک برخلاف سیگارهای معمولی بوی بدی از خود به ‌جای نمی‌گذارد و بوی آن روی لباس و پوست باقی نمی‌ماند. در واقع عامل دودزای ویپ مایع بوده و برای همین روی دندان هم لکه‌ای به جا نخواهد گذاشت و باعث نمی‌شود پوست بوی بدی بگیرد.

2.    جویس‌های ویپ تنوع بسیار بالایی دارد

ویپ اسموک‌های موجود در بازار دارای جویس‌های بسیار متنوع با طعم‌های مختلفی است. برای همین می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود یک جویس خوش‌بو و خوش‌طعم را انتخاب و خریداری کنید. اگر هم جزو افرادی هستید که بوی سیگارهای معمولی و سنتی را می‌پسندید، امکان خرید جویسی با طعم تنباکو وجود دارد.

3.    فاقد تنباکو بوده و مقرون‌به‌صرفه است

شما با یک ‌بار خرید ویپ اسموک و شارژ مجدد جویس‌ آن قادرید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. علاوه بر این ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد. همچنین باید اشاره کرد که در ویپ‌ها تباکو وجود ندارد که با سوختن و دود همراه باشد.

4.    دود سمی نداشته و حس سنگینی در گلو ایجاد نمی‌کند

از آنجایی ‌که اساس کار ویپ اسموک ایجاد بخار از طریق تبدیل مایع جویس با کمک گرما است، هیچ‌گونه خلط و حس سنگینی یا خس‌خس سینه را به همراه ندارد و محیط دهان و گلو را مرطوب نگه خواهد داشت. همچنین دود سمی ایجاد نکرده و حالت تهوع، سرگیجه و سردرد را برای خود فرد و اطرافیان ایجاد نخواهد کرد.

5.    فاقد مواد شیمیایی مضر موجود در سیگارهای معمولی است

همان‌طور که می‌دانید سیگارهای معمولی و سنتی دارای هزاران ماده شیمیایی مضر چون جیوه، آرسنیک، سرب و قطران هستند. خوشبختانه ویپ و سیگارهای الکترونیکی در مقایسه با سیگارهای سنتی مواد مضر شیمیایی گفته ‌شده را ندارند.

معایب خرید و استفاده از ویپ

در مقابل مزایایی که برای این محصول اشاره شد باید با معایب آن هم آشنا باشید. معایب چنین محصولی برای سلامت بیشتر به خاطر وجود ویپ اسموک‌های بی‌کیفیت و تقلبی موجود در بازار است. همچنین اگر ویپ با نیکوتین بالا مصرف شود اعتیادآور است؛ اما از آنجایی ‌که قابلیت تنظیم نیکوتین و کاهش آن در ویپ اسموک وجود دارد می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

نکاتی مهم برای خرید و استفاده از ویپ

برای خرید یک ویپ اسموک استاندارد، باید یک فروشگاه معتبر مانند پیندو را انتخاب کنید تا از کیفیت محصول مطمئن شوید. همچنین پیش از خرید نهایی، به نکات زیر هم توجه کنید:

  • برای ویپ‌ خود جویس‌هایی با نیکوتین کم استفاده کنید.
  • اجازه ندهید که باتری محصول کامل خالی شود و مجدد آن را شارژ کنید.
  • برای ترک سیگار می‌توانید یک ویپ را برای کمک به ترک سیگار خریداری کنید.

نکاتی مهم برای خرید و استفاده از ویپ

سخن پایانی

در یک نگاه کلی و با توجه به آن چیزی که گفته‌ شد، ویپ اسموک یک دستگاه کاربردی برای نیکوتین رسانی به بدن بوده و حس سیگار کشیدن سنتی را به فرد منتقل می‌کند، بدون ضررهای متعدد آن! این امر باعث شده تا مزایای ویپ از معایب آن پیشی بگیرد و بسیاری استفاده از آن را به‌ جای سیگار ترجیح دهند.

/

پایان رپورتاژ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو