آرایش در این مواقع میتواند خطرناک باشد!!!

آرایش در این مواقع میتواند خطرناک باشد!!!


منبع: زیبامون

227

1398/12/3

13:42


با زیبامون دات کام همراه باشید تا به شما آموزش بدهیم چه وقت هایی نباید آرایش کنید زیرا که برای پوستتان میتواند خطرناک باشد.

آرایش در این مواقع میتواند خطرناک باشد!!!

ارایش کردن یک امر اختیاری است که هر خانومی باید در آن آزادی داشته باشد و هر وقت که خواست آن را انجام دهد. در واقع همه خانم ها ممکن است مواقعی با این که مناسب نباشد دلشان خواسته باشد که آرایش کنند.اما فراموش نکنید که شما در هر حال زیبا هستید و نباید فکر کنید بدون آرایش قرار نیست جذاب باشید . صورت بدون آرایش شما یک بخش از وجود شماست که باید آن را به همان حالتی که هست تحسین کنید و دوست داشته باشید .

با وجود همه اینها حرف هایی که گفته شد مسلما نیاز است که بدانید چه وقت هایی آرایش کردن می تواند برای پوستتان آسیب زا و  حتی سمی باشد! اگر شما به این موارد اگاهی پیدا کنید آن وقت میدانید که چه مواقعی ممکن است با آرایش به پوست خود صدمه بزنید و می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که با این مسئله مشکلی دارید یا نه.

با زیبامون دات کام همراه باشید تا شما را با خطراتی که آرایش کردن در مواقع خاص می‌تواند برای صورتتان به همراه داشته باشد آشنا کنیم.

ارایش بعد از میکرو نیدلینگ خطرناک است!

خطرات ارایش

"میکرونیدلینگ" یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست است. با کمک و استفاده از این روش مدرن که در واقع منشا آن به مصر باستان برمیگردد ، درمان جای سوختگی، بستن منافذ باز پوست، درمان لک پوستی، رفع چین و‌ چروک و از بین بردن جای زخم، بخیه و نیز از بین بردن جای جوش امکان‌پذیر است. میکرونیدلینگ که یک درمان کاملا بدون درد است میتواند برای پوست معجزه کند . در هنگام این درمان وسیله‌ای به نام «درمارولر» که یک رولر غلتکی متشکل از سوزن‌های بسیار ریز از جنس فلز تیتانیوم و به قطر نیم یا حداکثر دو و نیم میلی‌متر است، روی پوست کشیده می‌شود و به این ترتیب با نفوذ سوزن‌ها به لایه‌ی میانی پوست یک زخم کوچک و خون‌ریزی اندکی در پوست ایجاد می‌شود که بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می‌کند. مسلما بعد از میکرونیدلینگ پوست شما نرم تر و صاف‌ تر و بدون چین و چروک خواهد بود.

اما یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه شود این است که پوست شما بعد از میکرونیدلینگ در واقع مثل یک زخم باز است و با وجود اینکه این زخم باز زیاد زمان برای درمان شدن و ترمیم نیاز ندارد اما حداقل چندین ساعتی باید به آن وقت بدهید. از آنجایی که ممکن است خیلی از بیمارانی که به این روش دست زده اند بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ برای پوشاندن قرمزی پوست شان  بخواهند که از آرایش استفاده کنند بهتر است که بگوییم حداقل تا نصف روز و یا شش تا هشت ساعت بهتر است که دست به آرایش و گذاشتن مواد آرایشی روی پوستتان نزنید.زیرا که شما نیاز دارید در این ساعت ها به پوستتان اجازه بدهید خودش را ترمیم کند و از کارهایی که باعث می شود پوست شما دچار عفونت شود خودداری کنید.

ژل پروفایلو چیست و برای لیفت صورت چه میکند؟

در باشگاه آرایش نکنید! 

خطرات ارایش

 شاید همه ما دلمان خواسته باشد گاهی قبل از ورزش کردن یا رفتن به باشگاه آرایش کنیم و کمی صورت مان را زیباتر کنیم. مسلماً یک مقدار کم از رژ لب یا ریمیل قرار نیست که بنیان پوست شما را نابود کرده و باعث می‌شود پوستتان خراب شود.  مشکل اصلی در واقع محصولات سنگین پوستی هستند که ممکن است روی پوستتان بگذارید. فاندیشن ها روی تمام نواحی پوست شما تاثیر می‌گذارند و اگر شما در حین ورزش کردن آرایش داشته باشید در واقع مثل این است که این آرایش روی صورت شما تبدیل به گل شود.

نتیجه این است که تمام منافذ پوست شما بسته می شوند و مواد آرایشی داخل آنها حبس میشوند و بعد از آن به صورت جوش از پوستتان بیرون میریزند.در نتیجه اگر نیاز دارید که حتماً در حین ورزش آرایش کنید, از مواد آرایشی ای استفاده کنید که معدنی هستند و زیاد از حد سنگین نیستند, تا در هنگام ورزش منافذ پوست تان بتوانند راحت نفس بکشند.شما هنگام ورزش کردن به خاطر داغ شدن بدنتان بیش از حد تعریق می کنید و اگر در حالت تعرق منافذ پوست شما نتوانند خوب نفس بکشند تمام مواد آرایشی روی پوست تان با عرق ترکیب شده و در منافذ تان جا می مانند و باعث می‌شوند که پوستتان دچار یک مشکل اساسی شود.

پنج اشتباه ورزشی که به پوست اسیب میزند.

بعد از شنا آرایش نکنید! 

خطرات ارایش

ظاهراً برعکس باوری که اکثر خانمها دارند آرایش داشتن در حین شنا به بدی داشتن آرایش بعد از شنا نیست. در واقع در حین شنا استفاده از بعضی از مواد آرایشی می‌تواند خوب هم باشد. زیرا که این مواد آرایشی یک سپر دفاعی برای پوستتان در برابر کلر و سایر مواد ضدعفونی کننده استخر آماده می کنند و در این شرایط آرایش می تواند تا حدی هم مفید باشد.اما مشکل اصلی وقتی پیش می آید که شما با صورتی که روی آن مواد آرایشی مخلوط با کلر و آلودگی ها و باکتری هایی که از سطح آب جذب کرده اید از آب خارج می شوید و می گذارید آلودگی‌ها روی پوستتان بماند.

آلودگی هایی که از آب استخر به پوست صورتتان جذب می‌شود و با آرایشتان مخلوط می‌شود  , اگر به موقع شسته نشوند و ضدعفونی  نگردند می‌تواند باعث التهاب شود و همچنین این باعث می‌شود که پوست شما بیش از حد جوش بزند و در طولانی مدت حتی ممکن است مشکلات جدی تری را نیز ایجاد کند. در نتیجه شما هنگام شنا کردن دو انتخاب دارید: یا به طور کل می توانید آرایش نکنید و این دردسر را برای خودتان درست نکنید و یا اینکه اگر تصمیم دارید آرایش کنید بلافاصله پس از خروج از استخر باید با پدهای پاک کننده آرایش و یا با آب و مواد تمیز کننده پوست ,هر چه زودتر پوست تان را پاکسازی کنید و بشویید. تا از جوش زدن و ایجاد مشکلات پوستی جلوگیری کرده باشید.

هنگامی که صورتتان جوش زده است آرایش نکنید! 

خطرات ارایش

همه ما مسلماً از آن روز هایی داشته‌ ایم که بیدار می شویم و وقتی به خودمان در آینه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که چندین ناحیه پوستمان جوش زده است .طبیعتا شما نیز وقتی که چشممان به یک جوش می‌افتد, اولین فکری که از سرتان می گذرد این است که چگونه آن را بپوشانیم؟ خیلی از خانم ها تمام تلاش شان را به کار می گیرند تا با لوازم آرایشی مختلف ناحیه ای که جوش زده شده و دارای التهاب است را بپوشانند و مخفی کنند. اما دکتر "انگلمن" متخصص پوست در این رابطه می گوید که حتی اعمال کردن ساده ترین لوازم و مواد آرایشی روی یک جوش و آکنه می تواند باعث شود که وضعیت پوستتان در آن ناحیه وخیم تر شود.

چگونه جوش صورت را بپوشانیم؟ پوشاندن انواع آکنه با آرایش

اگر شرایطی دارید که چاره‌ای جز پوشاندن جای جوش تان با یک ماده آرایشی ندارید مطمئن شوید که از موادی استفاده می کنید که زیاد از حد سنگین نیستند و می توانند به جوش روی پوستتان اجازه بدهند که در معرض هوا و اکسیژن قرار بگیرد. همچنین هنگام اعمال کردن ماده آرایشی روی ناحیه آسیب دیده پوست تان از دستانتان استفاده نکنید و ترجیحا از یک براش آرایشی و یا پدی که تازه و نو است استفاده کنید. زیرا که جرم ها و باکتری ها به محض اینکه نقطه آسیب دیده را لمس کنیم می توانند به پوست دستتان منتقل شوند و به نواحی دیگر نیز برسند.اما ترجیحاً بهترین راه این است که هنگامی که در ناحیه ای از صورتتان جوش زده اید روی آن هیچ گونه ماده آرایشی ای قرار ندهید و پوست آن ناحیه اجازه دهید تا خودش را در آن نقطه ترمیم کند و تا حدی که می‌توانید آن بخش از پوستتان را تمیز و ضدعفونی شده نگه دارید.

در حین دوره لیزر موهای زائد و یا بعد آن آرایش نکنید!

لیزر موهای صورت

یکی از روش های به شدت رایج و موثر برای از بین بردن موهای زائد لیزر کردن آنها است و لیزر موهای زائد صورت به شدت بین خانم‌ها محبوب می باشد. اما چیزی که نباید فراموش کنیم مراقبت هایی است که حین لیزر شدن و بعد از آن باید برای پوستتان انجام بدهید تا سالم بماند. هنگامی که می خواهید عمل لیزر را انجام دهید, لیزر نیاز دارد که به پیاز های موی شما و سطح زیرین پوست شما دسترسی پیدا کنند و در واقع سوزاندن پیاز مو روشی است که لیزر از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند. اگر شما در حین عمل لیزر موهای زائد از فاندیشن قوی و یا پودر و سایر مواد آرایشی را استفاده کرده باشید لیزر نمی تواند به خوبی به پیاز مو دسترسی پیدا کند و در نتیجه تاثیر آن کمتر می شود.

همچنین بعد از اینکه موهای زائد را لیزر کردید یک تا دو روز باید به پوست حساس شده تان اجازه بدهید که خودش را دوباره بازسازی کند تا اینکه دوباره اجازه داشته باشید فرچه آرایشی را به دست بگیرید. درست مثل میکرو نیدلینگ لیزر موهای زائد نیز عمق پوست را مورد هدف قرار می‌دهد و با تاثیرگذاری روی پیاز مو باعث می‌شود که رشد موهای زائد کم شود و در نتیجه احتیاجی به گفتن نیست که پوست در این دوره چقدر حساس شده است. استفاده از محصولات آرایشی که به خودی خود تأثیر زیادی روی پوست میگذارند می‌تواند پوست حساس شما را در شرایط دشوار قرار دهد. در نتیجه اگر قرار است به زودی لیزر کنید و یا تازگی لیزر کرده اید چند روز از آرایش کردن فاصله بگیرید و به پوستتان اجازه بدهید که دوباره به روند عادی خودش برگردد.

هنگام خواب هیچوقت آرایش نداشته باشید! 

خطرات ارایش

یکی از مواردی که خانم ها معمولاً برای آن به شدت تنبل هستند پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست است. طبیعی است که در پایان یک روز سخت کاری وقتی به خانه برگشته اید و فقط می خواهید استراحت کنید ,شستشو و پاکسازی پوستتان به شدت سخت و طاقت‌ فرسا برایتان جلوه کند. اما باید بگوییم که متاسفانه چاره‌ای جز تمیز کردن پوستتان در این شرایط ندارید. اگر هنگام خوابیدن مواد آرایشی کل سطح پوست تان را پوشانده باشند اجازه تبادل حرارتی و تعریق در هنگام خواب به پوست شما داده نمی‌شود و در نتیجه پوست شما دچار اختلال می شود.

در این حالت منافذ پوست تان بسته می شوند و در نتیجه ممکن است روز بعد جوش بزنید. همچنین هنگامی که خواب هستید پوستتان نیاز دارد که اکسیژن دریافت کند و دوباره خود را بازسازی کند و اگر سطح آن بسته باشد و نتواند به اکسیژن دسترسی پیدا کند ممکن است صبح روز بعد پوستتان خشک تر از حالت عادی باشد و همچنین در طولانی مدت دچار حساسیت پوستی شوید.

مهم نیست ماده آرایشی که استفاده کرده‌اید کرم پودر است یا کرم مرطوب کننده و یا رژ لب اگر مخصوص استفاده در شب نیست ,بهتر است که حتماً آن را قبل از خوابیدن پاک کنید. آرایش شما و پوستتان در طول روز مقدار زیادی آلودگی را از هوا جذب کرده است و ماندن تمام این آلودگی‌ها در طول شب روی پوستتان می تواند باعث رشد باکتری ها , ایجاد عفونت, جوش ,حساسیت ,اگزما و سایر مشکلات پوستی در آن ناحیه شود. همچنین مواد شیمیایی روی پوست می توانند به خشک شدن آن دامن بزنند.

در واقع هر چه سطح ماندگاری استفاده از لوازم آرایش روی پوست شما بیشتر شود بیشتر هم به حساسیت های پوستی و خارش و قرمزی پوست دچار خواهید شد. در نتیجه از این به بعد هر شب قبل از اینکه بخوابید حتما مطمئن شوید که پوست خود را از همه مواد آرایشی پاک کرده اید تا به آن اجازه بدهید در طول خواب خود را بازسازی کند.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم توصیه های لازم در این زمینه را به شما کرده باشیم و از این به بعد با آگاهی بیشتری آرایش کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو