طرز تهیه سالاد کنگر با طعم و مزه ویژه

منبع: آرگا

2

1402/10/14

18:13


اگر از علاقه مندان به سالادهای خانگی هستید در این بخش می توانید با ترکی فوق العاده ای از طرز تهیه سالاد کنگر نیز آشنا شوید که رسپی ویژه ای دارد.

یک سالاد گیاهی با طعم و مزه فوق العاده را می توانید در این بخش تجربه کنید. طرز تهیه سالاد کنگر با یک رسپی ویژه ای در این بخش قرار داده شده است که مطالعه می کنید. این سالاد را می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها نیز استفاده کنید.

اگر از علاقه مندان به سالادهای خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه سالاد میگو و سالاد وینگرت آشنا شوید. این سالادها طعم و مزه ای عالی دارد.

مواد اولیه:

  • کنگر سرخ شده: ۵۰۰ گرم
  • پیاز داغ: ۳ عدد
  • مرغ ریش ریش شده: ۵۰۰ گرم
  • سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری
  • قارچ تفت داده شده: ۲۵۰ گرم
  • ماست: ۶ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه، نمک، پودر سالاد، به میزان لازم
  • سیر: ۳ حبه

مواد سالاد کنگر

طرز تهیه سالاد کنگر:

برای اماده کردن این نوع سالاد متنوع باید ابتدا کنگر را پاک کنید. کنگر را به قطعاتی کوچک تر تقسیم نمایید. در ادامه باید کنگر را درون صافی ریخته و به خوبی بشورید. زمان دهید تا آب اضافی ان خارج شود. کنگر را درو ن تابه ای ریخته و زمان دهید تا با حرارت ملایم کمی بخارپز شود.

بعد از بخارپز شدن نیز مقداری روغن به آن اضافه کنید و تفت دهید. در این بخش نیز باید تکه های مرغ را درون قابلمه ای ریخته و مقداری پیاز و ادویه به آن اضافه کنید تا آب پز شود. در ادامه بعد از اینکه مرغ کمی نرم شد، باید آن را خارج کرده و مرغ ها را ریش ریش کنید.

مواد اولیه سالاد کنگر

در ادامه قارچ ها را شسته و درون تابه ای دیگر کمی تفت دهید. مقداری نیز آب لیمو به آن اضافه کرده تا قارچ ها سیاه نشود. قارچ ها را بعد از تفت خوردن برداشته و به سراغ تهیه پیازداغ ها بروید. در این قسمت باید پیازها را خلالی ریز کرده و درون تابه ای با مقداری روغن تفت دهید.

کمی زردچوبه نیز اضافه کرده تا پیازها کمی طلایی شود. بعد از اینکه پیاز به خوبی تفت خورده و طلایی شد مقداری سیر رنده شده نیز به آن اضافه کرده تا عطر و بوی آن عوض شود.

در این مرحله از طرز تهیه سالاد کنگر نیز باید کنگرهای سرخ شده، مرغ ریش ریش و قارچ را درون ظرفی با یکدیگر ترکیب نمایید. حالا پیاز داغ و سیر داغ را اضافه نمایید و خوب مواد را ترکیب کرده تا کمی مزه دار شود. بعد از اینکه مواد به خوبی ترکیب شد باید روی آن یک سلفون کشیده و زمان داده تا عطر سالاد شما بلند شود.

طرز تهیه سالاد کنگر

برای تهیه سس این سالاد خوشمزه و عالی نیز باید ابتدا سس مایونز، ادویه ها و ماست را با یکدیگر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. سس را روی سالاد سرو کرده و نوش جان کنید. این سالاد خوشمزه و مقوی را می توانید برای وعده های مختلفی داشته باشید. برای پذیرایی در مهمانی ها نیز این سالاد طعم فوق العاده ای دارد.

این سالاد را در یخچال نگهداری کرده و می توانید از ادویه های دلخواهی نیز در این سالاد استفاده کنید. این سالاد طعم و ترکیب فوق العاده ای دارد که از آن لذت می برید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو